Skip to main content
Sticky

Raad de afbeelding

• July 16, 2024
  • 2260 reacties
  • 24775 keer bekeken
Raad de afbeelding
Toon eerste bericht

2260 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 16, 2026

@Noordzee Ik maak onderscheid tussen linkse en rechtse schoen, LS=0, RS=1, Jongetje=5, Hamburger=2

De vraag: LS + (Jongetje+2HB)*1HB = 0 + 9*2 = 18

Kan natuurlijk, maar je bent dan wel de twee schoenen vergeten die het mannetje aan heeft. 

Edit : Aha, je komt nu op 20 uit.  

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 17, 2026

De driemasters zijn nog even buiten bereik van de KPN antennes, even opladen in Kent, UK. Vandeweek weer ‘connected’. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 17, 2026

19

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 17, 2026

Een beeldraadsel

Een boer wil de dieren (een schaap, 2 runderen en 2 wolven) en een bos gras naar zijn huis aan de linkse oever brengen. Maar zijn boot is te klein en kan alleen 2 voorwerpen vervoeren. Bij zijn aanwezigheid gedragen de dieren heel netjes, maar zonder hem zouden volgende gebeuren

• Het schaap of de runderen eten gras
  • Een wolf doodt het schaap
  • Twee wolven doden een rund

Hoe moet de boer doen om alle veilig naar huis te brengen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 17, 2026

Dit is al een oude dacht ik, volgens mij was het hij neemt een schaap en wolf mee naar de overkant, vaart terug met alleen de wolf en pikt het rund op en vaart weer terug.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 17, 2026

@IkRon Niet zo makkelijk, de boer heeft 2 wolven en 2 runderen en de bos gras moet ook naar huis.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 18, 2026

Ik ben mijn brein hier even over aan het breken ​@TDN ,hele leuke deze 👌🏻

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Ik zit hier inmiddels al een kwartier naar te kijken en ik kom er totaal niet uit. Het enige wat ik kan bedenken, is dat de boer gewoon een grotere boot nodig heeft. 🤔

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 18, 2026

@Jan van KPN ​@Serenay van KPN Eerste hint:

De boer heeft 3 gras etende dieren en zijn boot heeft alleen 2 plekken, dus gras moet hoe dan ook bij de eerste overstek op de boot. Maar welk dier moet mee? Er blijven tenminste 1 wolf en 1 rund terug, dus het schaap moet ook mee op de boot. Dus

1. De boer neem het schaap en de bos gras naar de linkse oever.
  2. Hoe verder?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 18, 2026

Ik ben nu vrij en werk zaterdag weer ​@TDN , hopelijk raadt niemand het in de tussentijd zodat ik hier zaterdag uitgebreid op terug kan komen! 🙏🏻