Skip to main content

Regels voor De Huiskamer?

• September 3, 2025
  • 40 reacties
  • 607 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Waar las jij dat er dergelijke sites gehost worden?

Dat gaf ik al aan: eind vorige week in de NOS app.

Geef even een bron-linkje. Ik las wel iets, maar dat ging weer niet over hosten. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We zouden het ontzettend waarderen als je een verzoek van een moderator niet in de wind zou slaan ​@Henk2304. Volgens mij heeft Maja het netjes, vriendelijk en duidelijk verwoord. We vragen het niet voor niets, en uiteindelijk heeft iedereen rekening te houden met onze huisregels. Daarin staat onder andere ook:

Respecteer de beslissing van het Team KPN Community en stel deze niet in het openbaar ter discussie. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Waar las jij dat er dergelijke sites gehost worden?

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2581251-nederlandse-providers-houden-zich-niet-aan-sancties-tegen-rusland

Maar daar zijn onjuiste feiten genoemd. Er zijn sprake van YT-kanalen/Websites van personen/organisaties op EU-sanctie lijst. Providers mogen een specifieke website blokkeren als een dwangbevel van de overheid of een rechterlijke besluit bestaat, en deze bestaat in de vorm van een EU-verordening tot nu alleen voor Russia Today en Sputnik. YT-kanalen kunnen providers niet blokkeren, dat is een taak van Google (eigenaar van YT), en deze stel vrijheid van meningsuiting heel hoog in de overweging (naar US-standaard) en blokkeert niet zomaar een kanaal.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 8, 2025

Superbedankt ​@Alexandra van KPN, ​@Maja van KPN en ​@Shyrin van KPN voor het wederom duidelijk maken van de spel-en huisregels op dit forum! 😎🤗

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden;

'’Respecteer de beslissing van het Team KPN Community en stel deze niet in het openbaar ter discussie. '’

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Superbedankt ​@Alexandra van KPN, ​@Maja van KPN en ​@Shyrin van KPN voor het wederom duidelijk maken van de spel-en huisregels op dit forum! 😎🤗

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden;

'’Respecteer de beslissing van het Team KPN Community en stel deze niet in het openbaar ter discussie. '’

In een vrij land moet je overal over kunnen discussiëren.

Regels zijn er om nageleefd te worden? (dat weet ik en probeer ik ook zo goed mogelijk te doen).

Maar ze kunnen ook aangepast worden aan de tijd.

Verder vind ik het een goede en mooie Community.

Complimenten aan de moderaters, die alles netjes volgen en goed bijsturen.

• September 8, 2025

Zijn het harde regels of meer richtlijnen deze laatste bied namelijk ruimte. 😉

Het wordt er hier steeds minder gezellig op. Ik mis het knusse Telfort Forum. Misschien moet ik maar afkicken en enkel hier komen met een vraag. Hoewel mij dat ook al steeds meer tegenstaat.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 8, 2025

Huisregels zijn huisregels ​@Rowi. , geen richtlijnen! 

Maar betreur het wel dat je aangeeft dat je het hier steeds minder gezellig vindt worden, dat is eigenlijk wel het allerlaatste wat we willen lezen. Ik waardeer je bijdrages altijd enorm en hopelijk blijf je ook in de toekomst bijdragen 🙏🏻

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Zijn het harde regels of meer richtlijnen deze laatste bied namelijk ruimte. 

Het wordt er hier steeds minder gezellig op. Ik mis het knusse Telfort Forum. Misschien moet ik maar afkicken en enkel hier komen met een vraag. Hoewel mij dat ook al steeds meer tegenstaat.

Wat mij (mede klant KPN) betreft, hoop ik ook dat je blijft.😉

Leuk topic is bijvoorbeeld deze.

• September 8, 2025

Huisregels zijn geen huisregels ​@Rowi. , geen richtlijnen! 

Maar betreur het wel dat je aangeeft dat je het hier steeds minder gezellig vindt worden, dat is eigenlijk wel het allerlaatste wat we willen lezen. Ik waardeer je bijdrages altijd enorm en hopelijk blijf je ook in de toekomst bijdragen 🙏🏻

Waarschijnlijk staat er een keer te vaak 'geen'

Laat ik die opmerking toelichten ik merk een hoop ik weet het beter en blijf hierbij reacties zonder ruimte te laten voor een gezonde discussie. Bot gezegd een hoog gehalte haantjes gedrag. Tevens worden vaak onzin antwoorden als beste antwoord gekozen terwijl een andere reactie vaak het goede antwoord geeft. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 8, 2025

Ik vind de huiskamer nou juist een hele gezellige plek ​@Rowi. Ik ben blijven hangen omdat het hier een bron van info is voor alles aangaande de KPN diensten en producten. Maar het blijkt ook nog eens leuk te zijn om te lezen wat iemand beweegt, ook op andere gebieden. Had zelf 3 jaar geleden ook niet gedacht dat ik, met voor mij vreemde mensen, op een SAIL boot zou belanden en het gewoon een hele leuke dag was. Juist daar kon je goed zien dat het feitelijk niet uitmaakt waar iemand vandaan komt.

Haantjes heb je altijd maar ik vind dat een kritische discussie hier goed mogelijk is. Ik herinner me het inflatie topic van 2 jaar geleden en daar ging het er stevig aan toe. De reacties bleven allemaal staan. En dan blijven er mensen over die inderdaad een mening willen opdringen en niet open staan om af en toe eens over hun schaduw heen te stappen. Laten we ons ook realiseren dat meningen die over gevoelige onderwerpen gaan, geassocieerd kunnen worden met KPN. Juist KPN wil er voor iedereen zijn en mijn inziens kunnen dat ook mensen zijn die onder een vergrootglas liggen om verschillende redenen. X landers kunnen zich wellicht niet prettig voelen als product uit X continue om die reden ter discussie staat. Maar dan is er nog steeds een stevige discussie mogelijk over een Philips TV. Dat is denk ik de kern waar het om gaat.

De moderators zijn duidelijk geweest en iedereen in dit topic is intelligent genoeg om het verzoek van het Community team op waarde te interpreteren.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

*knip

Complimenten aan de moderaters, die alles netjes volgen en goed bijsturen.

Dit is altijd een wisselwerking tussen gebruikers (-gasten) en moderators.

Wil men een democratie, zet dan een eigen forum op geheel naar eigen voorkeur, of dat ook gaat werken laat ik maar in het midden. 😉

Dit is m.i.i. een plek voor consumenten die betalen voor hun product en logischerwijs het eerste naar eigen belang kijken. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 9, 2025

Laten we ons ook realiseren dat meningen die over gevoelige onderwerpen gaan, geassocieerd kunnen worden met KPN. (..) Maar dan is er nog steeds een stevige discussie mogelijk over een Philips TV.

Je slaat de spijker op z’n kop ​@Roy74, mooi gezegd! Dat was/is ook mijn standpunt. 

(..) Bot gezegd een hoog gehalte haantjes gedrag. Tevens worden vaak onzin antwoorden als beste antwoord gekozen terwijl een andere reactie vaak het goede antwoord geeft. 

Ja, dit herken ik ook wel. ​Hopelijk dat daar iets op verzonnen kan worden op langer termijn. 

• September 9, 2025

(..) Bot gezegd een hoog gehalte haantjes gedrag. Tevens worden vaak onzin antwoorden als beste antwoord gekozen terwijl een andere reactie vaak het goede antwoord geeft. 

Ja, dit herken ik ook wel. ​Hopelijk dat daar iets op verzonnen kan worden op langer termijn. 

Dat is natuurlijk voor het topic hoe kunnen we de community verbeteren. Deels zijn het de moderatoren die ogenschijnlijk reacties van comunity leden met een titel eerder als antwoord aanmerken dan van gebruikers zonder titeltje. Zelf al is een dergelijke reactie niet altijd volledig of juist.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik kan natuurlijk niet voor alle moderators spreken, maar zelf let ik niet bewust op wíe het beste antwoord geeft. Voor ons zijn twee dingen heel belangrijk: welk antwoord het meest bruikbaar is voor de topicstarter én wel ook hérbruikbaar voor de rest van de community? Meer informatie over wat we belangrijk vinden in een beste antwoord, vind je hier:

Op basis daarvan markeren we doorgaans een beste antwoord. We proberen dit zo goed mogelijk te doen. Mocht je in een topic zitten en overtuigd zijn dat een ander antwoord beter is, meld dit dan met de ‘melden’ knop

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 9, 2025

Bedankt voor de toelichting ​@Marcia van KPN. Ik was niet eens op de hoogte van deze criteria. Kijk er eerlijk gezegd ook nooit naar. Maar ​@Rowi. heeft natuurlijk wel een punt ala het de kwaliteit van de topics voor anderen minder maakt als de selectie niet juist wordt gedaan.