Skip to main content
Sticky

Sneeuw: meer thuiswerkers en monteurs door weer en wind!

• January 13, 2026
  • 45 reacties
  • 416 keer bekeken
Toon eerste bericht

45 reacties

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 22, 2026

Gelukkig is alle sneeuw inmiddels weg en schijnt, ondanks de vre-se-lijke kou, wel de zon! Bij jullie ook?

Pas maar op allemaal, vanavond en vannacht mogelijk weer ijs, maar deze keer komt het uit de lucht vallen, ijzel dus. Spikes onder!!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 22, 2026

Gelukkig is alle sneeuw inmiddels weg en schijnt, ondanks de vre-se-lijke kou, wel de zon! Bij jullie ook?

Kou??? Ik hoorde op de radio dat er landelijk grote verschillen waren in temperatuur. Geen ijstijd hier derhalve. Moeten we hulptroepen sturen?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 22, 2026

Pas maar op allemaal, vanavond en vannacht mogelijk weer ijs, maar deze keer komt het uit de lucht vallen, ijzel dus. Spikes onder!!

Ik lees het net: Code oranje van 01.00 tot 09.00 uur vanwege ijzel - RTV Noord

Kou??? Ik hoorde op de radio dat er landelijk grote verschillen waren in temperatuur. Geen ijstijd hier derhalve. Moeten we hulptroepen sturen?

Haha, nee gelukkig geen hulptroepen nodig, alleen een bak zout misschien?

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 22, 2026

Hier is het 8 graden boven nul. Inderdaad grote verschillen met het Noorden van het land. En zoals ​@Berrie_Kaas al aangeeft is het opletten met ijzel.

Ik heb twee emmers met zout in de garage. Ik schat in dat deze ook deze winter onaangetast blijven.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 26, 2026

Ik kom hier toch nog even op terug, ​@Roy74… Stuur toch maar hulp 😅😂

Video | Straten in Stad nog steeds spekglad. Het levert wel deze hilarische beelden op

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Oeps! Uit eigen ervaring weten wij dat het best wel pijnlijk is om te zien én te voelen… veel sterkte ermee in het noorden ⛄️⛄️

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

Bizarre beelden. Al het zout van Nederland naar het Noorden 😀

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 26, 2026

Het is hier ook wit... maar dan van het zinloos gestrooide strooizout. Terwijl het hier al dagen net niet vriest en ook geen neerslag. 

Door de angst voor... wordt het milieu verpest met al dat zout.

Ik probeer me maar niet te ergeren bij die langstrekkende gele zwaailichten. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hier in Drenthe slaak ik heel hard een zucht van verlichting, voorlopig hebben we hier nog geen sneeuw 😂 Dit zal ik afkloppen, overigens. Het laagje van gisteren is verdwenen. En ik hoop dat het zo blijft, hehe.. Toe aan lente 🌸

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 27, 2026

Oh ​@Alexandra van KPN ,

Dat is in de regio Emmen wel anders. Alles is wit hier. Gisteren heeft het de hele dag gesneeuwd en aangezien het nu nog onder 0 is, blijft de sneeuw hier ook nog wel even liggen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Er komt nog genoeg aan… sterkte daar in noord NL… ook leuk voor het maken van ⛄️⛄️⛄️

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik denk dat ik namens al mijn collega's spreek als ik zeg dat je gerust een paar emmertjes mag komen halen hoor ​@driemaster, als er weer zo'n pak sneeuw valt 😂

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 27, 2026

Er ligt hier ook genoeg. Een uurtje geleden de auto maar weer eens sneeuwvrij gemaakt.  ​

@driemaster Je mag het zo gebruiken voor een sneeuwpop. 😎  

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Effe crea bea… 

Wel koude handjes van gekregen 🤣🤣

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 27, 2026

Haha, wat schattig ​@driemaster 😍

Het is hier ook wit... maar dan van het zinloos gestrooide strooizout. Terwijl het hier al dagen net niet vriest en ook geen neerslag. 

Door de angst voor... wordt het milieu verpest met al dat zout.

Ik probeer me maar niet te ergeren bij die langstrekkende gele zwaailichten. 

Ik snap je helemaal ​@PeterG, het lijkt soms inderdaad wat overdreven. Vaak wordt er code oranje of rood afgegeven en valt het uiteindelijk mee… dan denk je ‘is dit het nou?’. Maar hier in het Noorden zijn er genoeg ongelukken gebeurd, en dan is het strooien echt noodzakelijk geweest. Hulde voor de mensen die dat moeten doen, trouwens.

Voor vanavond wordt er hier weer 10 cm sneeuw verwacht, dus we gaan het meemaken. Ik ben er eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee – net als Alexandra kijk ik uit naar de lente. Gelukkig blijft het al iets langer licht, dat is dan weer een klein pluspunt! 😅

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 27, 2026

Hier in Drenthe slaak ik heel hard een zucht van verlichting, voorlopig hebben we hier nog geen sneeuw 😂 Dit zal ik afkloppen, overigens. Het laagje van gisteren is verdwenen. En ik hoop dat het zo blijft, hehe.. Toe aan lente 🌸

Eens, ik ben ook klaar met de kou. Maar we moeten februari nog overleven. In het zuiden geen sneeuw maar wel een stuk kouder geworden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Van mij mag het nog wel even door winteren. Dit is toch een prachtig plaatje:

Foto uit eigen archief van 7 januari

Ook al begrijp ik dat het voor heel wat mensen en beroepsgroepen behoorlijk vervelend kan zijn. Die wens ik dan wel veel sterkte in zulke periodes. Maar een beetje schaats- en sneeuwplezier doet mij toch wel goed in deze kille maanden. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 27, 2026

Prachtige foto ​@Arjan van KPN en zeker als je vrij bent is dat mooi. Niet als je er perse uit moet.

Wat zou het leuk zijn als we nog eens een Elfstedentocht konden zien. Prachtige sfeer.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 28, 2026

Prachtig… van achter het raam of beeldscherm 😆

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 28, 2026

Prachtig… van achter het raam of beeldscherm 😆

Inderdaad. We laten ​@Arjan van KPN de kou trotseren en het resultaat hier posten 😅