Skip to main content
Sticky

Sneeuw: meer thuiswerkers en monteurs door weer en wind!

• January 13, 2026
  • 74 reacties
  • 617 keer bekeken
Toon eerste bericht

74 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 2, 2026

Hier in het hoge noorden schijnt het zonnetje vandaag ook maar het is helaas nog wel erg fris! Over een maand is het gelukkig maart en dan wordt alles weer 'beter'  🙏🏻

Echt wel he. Ik snak ook naar de lente.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 2, 2026

'Straks' weer lekker in het t-shirtje naar buiten, na werk nog lekker zonlicht, kan niet wachten!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 2, 2026

'Straks' weer lekker in het t-shirtje naar buiten, na werk nog lekker zonlicht, kan niet wachten!

Vooral dat het nog licht is na het werk. De dagen lengen gelukkig weer. Januari duurt altijd lang. Nog 1 maand 😃

Jasper van KPN
Moderator

Lekker op de fiets naar kantoor vanmorgen, -6. Gevoelstemperatuur -16… nu eerst even weer opwarmen/ontdooien dus. Ik ben er ook wel klaar mee voor dit jaar 😅

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 3, 2026

Ik vond het vandaag ook fris op de fiets naar het station. We zullen het er mee moeten doen maar je hebt vast een kopje warme KPN koffie gevonden ​@Jasper van KPN.

Ik ga vandaag wat presenteren op het werkoverleg en warm me daarmee wat op 😅

Bij mij in de tuin achterom kwamen er al bollen uit. Dat is toch echt vroeg.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

@Jasper van KPN Je hebt goede koffie ☕️ daar op de verdieping, toch? Sterkte allemaal vandaag met werk. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 3, 2026

Het is niet alleen retekoud. Onze straat is net een ijsbaan. Superglad! 

Jasper van KPN
Moderator

Ik drink geen koffie, maar ik zit vlak naast een verwarming. Dat helpt gelukkig ook 😉

Bij mij in de tuin achterom kwamen er al bollen uit. Dat is toch echt vroeg.

Die gaan het zwaar krijgen met deze omstandigheden inderdaad.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 3, 2026

Het is minimaal vijftien jaar geleden dat we zo’n koude winter hebben gehad. Onze tuin is al sinds 4 januari 2026 onafgebroken bedekt met een laagje sneeuw. Soms is de temperatuur heel even boven nul, maar meestal niet. Op dit moment vijf graden onder nul. Brrrrrrrrr.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Ik heb altijd gedacht dat ze wel wat gewend zijn daar in het noorden 😜

Vroegâh ging ik op mijn fietsje naar school met -13 en koeler ❄️☃️ Sterkte allemaal! 

Jasper van KPN
Moderator

Gewend zijn en het leuk vinden zijn verschillende dingen ​@driemaster 😜

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

‘k Heb sowieso niets met de winter. Vooral het gebrek aan daglicht, afijn, we gaan de goede kant weer op… ☀️

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 3, 2026

Het is minimaal vijftien jaar geleden dat we zo’n koude winter hebben gehad. Onze tuin is al sinds 4 januari 2026 onafgebroken bedekt met een laagje sneeuw. Soms is de temperatuur heel even boven nul, maar meestal niet. Op dit moment vijf graden onder nul. Brrrrrrrrr.

Echt waar, interessant gegeven. Ik ervaar dat hier in het zuiden niet. Het is wel een stuk kouder dan vorig jaar en dat zie ik aan mijn gasverbruik. Gelukkig ook maar een dag of 3 sneeuw gezien haha. Ik heb een hekel aan die troep haha.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Je zit aardig goed in de richting. De winter van 2009-2010 was wel een unieke winter met heel veel sneeuwdekdagen. Was voor die periode ook al ongekend dat het nog kon. 

https://www.weeronline.nl/nieuws/de-winter-van-2009-2010

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 3, 2026

Inderdaad heb je het gelijk aan je zijde ​@Noordzee. Het was kouder dan het langjarig gemiddelde. Vanuit hier merk je dus niet dat het zoveel meer winter is in het noorden.

Heeft iemand het noorderlicht gezien overigens (foto’s)?

Jasper van KPN
Moderator

Geen noorderlicht gezien, ik heb gemist dat het weer zichtbaar moest zijn.

Hier vanmorgen vroeg wakker geworden door de NL Alert die waarschuwde voor de gladheid in het noorden. Voor zover ik de weg kan zien vanaf hier lijkt het erg glad te zijn.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 4, 2026

Vandaag thuiswerken voor iedereen in het Noorden. Het schijnt weer een ijsbaan te zijn op de weg. Breek niets.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 4, 2026

Ook hier al vroeg een code rood alarm ontvangen. Ik zie dat de auto bedekt is met een dikke laag ijzel. Vanochtend ga ik de deur niet uit. Vanmiddag moet ik helaas er wel op uit. De SRV man kennen ze hier niet……

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 4, 2026

Van ons, de Driemasters, heel veel sterkte in het noorden. We zagen in het nieuws dat het code rood is. Dat is wel heel heftig. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Vandaag thuiswerken voor iedereen in het Noorden. Het schijnt weer een ijsbaan te zijn op de weg. Breek niets.

Niet alleen de wegen 😅. Ik kan shorttracken onder mijn overkapping. 

Begin er langzaam aan wel goed flauw van te worden van deze winterperiode. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 4, 2026

@Noordzee en anderen die de weg nog op moeten, doe heel voorzichtig. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 4, 2026

Ik neem aan dat er in de 3 noordelijke provincies nu geen monteurs op pad gaan of zijn? Het is daar nu zelfs code rood. 

Jasper van KPN
Moderator

@Noordzee en anderen die de weg nog op moeten, doe heel voorzichtig. 

Ik heb net een rondje gewandeld, om er toch even uit te zijn en frisse lucht te halen. 99% van het rondje heb ik op het gras naast het pad gelopen. Daar was het nog steeds wat glad, maar een stuk beter te doen dan op het pad zelf

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 4, 2026

Het is best vreemd dat in het noordelijke deel van NL geschaatst kan worden op straat, terwijl in de Maasstad op dit moment 9° plus is met veel zon. Zojuist heerlijk gewandeld.