Skip to main content

Tekenfilms waarderen als volwassene

• August 1, 2026
  • 15 reacties
  • 143 keer bekeken

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Hoi hoi,

Ben ik de enigste volwassene hier die enorm kan genieten van Old School (Mijn gen) tekenfilms?

Ik geniet bijvoorbeeld enorm van series zoals; Danny Phantom, Avatar: De Legende van Aang en As Told By Ginger.

Ben ik de enigste malle kip hierin?

15 reacties

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

De enigste volwassene ben jij zeer waarschijnlijk niet, mogelijk wel de enige die daarvan kan genieten, maar ook dat “volwassene” is discutabel. Weinig vrouwen maar veel mannen worden nooit volwassen. Zelf twijfel ik nog steeds.🍺

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

Nee hoor, ik als volwassene geniet ook van oude tekenfilms van vroeger. Mijn favorieten waren de tekenfilms die je vroeger ook op Kindernet zag, denk aan Boes, Dommel, Ovide, Alfred J. Kwak, Vrouwtje Theelepel, en hoewel het geen tekenfilm is, kan ik de avonturen van Bassie en Adriaan bijna dromen. Verder ben ik ook fan van Inspector Gadget (uit de jaren 80), de oude DuckTales, Samurai Pizza Cats en de meest simpele tekenfilms van Cartoon Network, denk aan Johnny Bravo, Iam Weasel, Cow & Chicken, Dexters Lab, the Powerpuffgirls, Ed, Eddy & Eddy, en natuurlijk ook de oudjes zoals Looney Tunes, the Flintstones, Jetsons, Tom & Jerry en Popeye. 

Ik denk dat er een hoop bekende tekenfilms tussen zitten. Wat mij betreft mag KPN wel een zender aanbieder die de hele dag zulke tekenfilms uitzendt. 😃

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Scubadiverboy1997, ik ben zelf ook een mega fan van De legende van Aang! We zijn collectief dan zeker geen malle kippen toch? 🤓 Ik heb zelf een jonge neefje en nichtje en die mogen ook alleen maar oude tekenfilms kijken, de meeste die nu gemaakt worden gaan van hak naar tak en zijn ook bewezen alleen gemaakt te worden om kinderen uren te laten kijken. 

OHJA Heidi is ook een hele leuke vind ik zelf!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 2, 2026

Hallo ​@Scubadiverboy1997 ,

Zo’n serie als Avatar was zeer populair bij mijn kinderen en die serie keek ik vaak met ze mee.

Daarnaast ook heel veel andere tekenfilms. Je had vroeger de zender “Boomerang” op de satelliet en die hadden non-stop serie’s als Tom and Jerry, Speedy Gonzalez en meer. Ik lees net op internet dat Boomerang tegenwoordig Cartoonito heet. Die zender zit bij KPN in het pluspakket op nr. 57. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 2, 2026

Die tekenfilms ken ik allemaal niet.
Vroeger was mijn lijfblad de Donald Duck en later Fix en Foxi
Die laatste bestaat al jaren niet meer.
AI kent ze nog wel en geeft nog filmpjes door.
Verder was ik stapelgek op Stan Laurel en Olivier Hardy
En Buster Keaton.
Charlie Chaplin had ook mooie films
En de Engelse filmkomiek Bob Hope die 100 jaar geworden is
Zo waren er nog meer, maar ik vergeet de namen….

En nu dus Buurman en Buurman, is nu elke week op TV, een paar 'handige' jongens.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 2, 2026

Super!!! Buurman en buurman, geweldig! 

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

@Noordzee Hé, kijk, een reuze paddestoel, misschien is tie wel heel lief

Maar Videoland heeft nu wel The Fairly Odd Parents.

En mag ik vragen welke series je kinderen nu kijken?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 2, 2026

En mag ik vragen welke series je kinderen nu kijken?

Tuurlijk, maar ik heb geen idee. Ze wonen niet meer thuis.  

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

@Noordzee was je qua wat ze mochten zien een strenge vader of moeder (weet niet of je een man of vrouw bent)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 2, 2026

Poe hé, dat is lang geleden. Maar wij zetten (toen ze klein waren) nooit Nickelodeon op voor ze. Dat was veel te gewelddadig. Je had toen ook nog de zender Kindernet en dat was veel geschikter voor ze.   

Later mochten ze natuurlijk meer zien zoals Avatar.  

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

@Noordzee Nickelodeon geweldadig?

Het was vooral, CatDog, As Told By Ginger, Rocket Power, Danny Phantom, Boze Bevers, Jimmy Kneustron, Johnny Test etc.

En als ze het stiekem keken?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 2, 2026

Tom en Jerry was ook op z’n minst discutabel te noemen… 😜

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 2, 2026

Tom en Jerry was ook op z’n minst discutabel te noemen… 😜

Meesterlijk, hier heb ik alle “Tom & Jerry”’s in een blik op DVD’s, ooit voor een habbekrats gekocht bij V&D. 🍺

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

@Noordzee weet je welke serie voor kinderen is?

Shin Chan

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

@Noordzee Ken je wel Phineas & Ferb en Zack en Cody?