Skip to main content
Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

• February 13, 2023
  • 782 reacties
  • 10234 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Toon eerste bericht

782 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dat is een makkelijke keuze, duiken. Dat staat op mijn bucketlist. Lijkt mij mooi om de onderwaterwereld een beetje te ontdekken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed begrijp waarom iemand vrijwillig uit een vliegtuig zou willen springen. 

Andere vraag:

Wat staat er nog op je bucketlist?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

Duiken? Van me levensdagen niet :) ik snorkel meer,,
Ik heb ook geen bucket list, nou als ik wat mag noemen, dan hoop ik dat er ooit iemand komt en wat met mijn muziek of teksten doet...is eigenlijk geen bucketlist :)

Pass it on.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@fixnix Ik ben zelf ook veel met muziek bezig. Eerder als DJ, en de laatste tijd ben ik weer bezig met het produceren van mijn eigen beats (iets wat ik vroeger ook veel heb gedaan). Daarnaast schrijf ik samen met mijn zoontje teksten en nemen we die samen op.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

@fixnix Ik ben zelf ook veel met muziek bezig. Eerder als DJ, en de laatste tijd ben ik weer bezig met het produceren van mijn eigen beats (iets wat ik vroeger ook veel heb gedaan). Daarnaast schrijf ik samen met mijn zoontje teksten en nemen we die samen op.

Je doet dat met een DAW neem ik aan? 
Ik schrijf de teksten zelf, deze gaan een generator in, waarna er iets hapklaar uit komt. Ik gebruik de generator als een kladblok, waarna ik op de piano de muziek verder in elkaar wil zetten. Nu heb ik wel pianoles gehad en notenlezen etc, maar echte muziek leer niet dus, en dat is essentieel. De pianoleraar heeft aan mij goed verdiend, en zelf had ik er eigenlijk niets aan, simpel gezegd, je weet niet hoe de structuur is, en waarom een piano er zo uit ziet als ie er uit ziet. Waarom niet overal zwarte toetsen ertussen? Simpele vraag, maar evident om te begrijpen. 

Ik zal naar een DAW toe moeten, op den duur :)

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Andere vraag:

Wat staat er nog op je bucketlist?

Toevallig kan ik er iets van af strepen op 19 april: met een helicopter de lucht in! Heb daar ook echt héél erg veel zin in 😁(deze vlucht boven de tulpenvelden!)

Nieuwe vraag: met welke historische figuur, zou je wel eens een uurtje willen kletsen?

Daarnaast schrijf ik samen met mijn zoontje teksten en nemen we die samen op.

Wat leuk 🥰

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@fixnix Ik gebruik FL Studio als DAW en ken dat programma goed. Ik heb alles mezelf aangeleerd, daardoor vind ik het makkelijker om ermee te werken en het te begrijpen. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

@fixnix Ik gebruik FL Studio als DAW en ken dat programma goed. Ik heb alles mezelf aangeleerd, daardoor vind ik het makkelijker om ermee te werken en het te begrijpen. 

Fruity Loop is idd erg leuk, ook niet stik zo moeilijk. Ik zit op Linux en dan heb je wel alternatieven. Maar ik vermoed zo, dat ik een zak geld moet uitgeven aan een Apple Studio :) 

Overigens schrijf ik in verschillende stijlen of genres. 
Van pop, naar reggae, maar kan ook Christelijke nummers zijn. Het meeste schrijf ik in een storytelling modus. Van belang is dat er een goede herkenbaarheid in zit v.w.b. het refrein. De tekst en de muziek moet iets bij je te weeg brengen. Als dat met mij lukt, dan lukt dat bij iemand anders ook, is mijn ervaring.