Skip to main content

Voorspel mee: hoeveel Olympische medailles wint Nederland in 2026?

• January 27, 2026
  • 53 reacties
  • 1544 keer bekeken
Toon eerste bericht

53 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Schaatsen weer in het vet en de ijsresten zijn weggesmolten Tijd om de balans op te maken van onze prijsvraag! 

Het begon nog allemaal wat moeizaam met de eerste schaatsafstanden en de mixed relay die letterlijk wegviel. Toen eenmaal de eerste medailles er waren ging het vervolgens als een trein die niet meer te stoppen was. De oogst is uiteindelijk geworden:

Er waren enkele voorspellingen die erg dichtbij kwamen met 18, 19 en enkele net boven de 20 medailles. Er was echter 1 iemand die het aantal precies wist te raden en zich meestervoorspeller van de Olympische Spelen 2026 mag noemen.

Tromgeroffel en trompetgeschal! 
We feliciteren ​@Noordzee met zijn geweldige kijk in de glazen bol! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 25, 2026

Dankjewel ​@Jeroen van KPN 

En dit zijn (een deel van) die toppers, zij hebben de voorspelling waargemaakt:

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Gefeliciteerd Noordzee! Ik was zelf een beetje voorzichtig in mijn voorspelling, maar dat was totaal onnodig. De shorttrack dames en heren hebben mijn verwachtingen overtreffen. 

Ook wel leuk dat dit de succesvolste Spelen waren qua gouden medailles. We hebben 3x eerder acht gouden medailles behaald (in 2014, 2018 en 2022), maar tien was nog niet eerder gelukt. In het totaal aantal medailles moeten we Sotsji (2014) nog voor laten gaan, want toen haalden we 24 medailles.