Skip to main content

Waar word jij nou echt blij van? :-)

• March 29, 2021
  • 964 reacties
  • 14291 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)
Toon eerste bericht

964 reacties

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

Ik ben vooral blij met 2 dingen.

• Om te beginnen dat ik geen ondraaglijke pijnpijn meer heb, dat de orthopeed me zo goed heeft geholpen en ik geleidelijk bezig ben in eigen tempo weer het werk als postbode heb kunnen hervatten..
  • Dat ik ondanks het gemis, het janken zelfs, het à la minute de keuze heb moeten maken die ik maakte om Billy een hoop ellende te besparen. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ooooh wat een mijlpaal ​@Friesian! Wat fijn dat je zelf weer aan het opbouwen bent! 💚 Wees voorzichtig met de gladheid. Hier is het allemaal nog schaatsen op de openbare wegen. 

Fijn dat je inmiddels ook zo over je keuze denkt. Ik kan me niet voorstellen hoe lastig dat geweest moet zijn, maar dat hem een hoop ellende bespaard is gebleven daardoor is erg veel waard. 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

@Sanne van KPN op het moment dat ik de keuze maakte wist ik al dat de keuze, de beste keuze was. Maar toen ik hem wegbracht was mijn gedachte daarna weer ophalen. Van een echt afscheid was geen sprake...Billy nog onder narcose dus zacht in laten slapen.... Dit was, is het moeilijke.

Mijn lijfspreuk.... Soms is geen andere keuze de beste keuze. 

En... Als postbode hebben we zooltjes geplaatst met spikes. Alleen was er eentje verloren gegaan. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Je zult dan wel hopen dat het snel weer beter weer wordt ​@Friesian als postbode. 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Je zult dan wel hopen dat het snel weer beter weer wordt ​@Friesian als postbode. 

@Jeroen van KPN ik heb heel veel geluk als het regent.....  

De grootste helft valt langs me... 😅

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Gelukkig maar ​@Friesian

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik ben sinds kort weer met Postcrossing begonnen. Als ik mijn gegevens mag geloven ben ik er in 2015 mee begonnen, toen in 2017 mee gestopt en in 2025 heb ik het weer opgepakt. 🙃 In totaal al 120 kaarten verstuurd. 

Ik word erg blij als ik de brievenbus hoor. Normaal was het altijd post van de belasting etc. saaie en/of onprettige zaken, maar nu krijg ik kaartjes uit de hele wereld!
Ook het uitzoeken van kaartjes vind ik enorm leuk. Ik moest laatst een kaartje opsturen naar iemand die enorm fan is van Ghibli films, dus heb ik een Ghibli kaartje gestuurd met wat extra stickers omdat ik in December naar het Ghibli museum in Japan ben geweest. Ze was er enorm blij mee! 

Ik heb inmiddels maar een flinke map gekocht om alle kaarten in te bewaren.

Dit is daar één pagina van! De onderste twee kaarten kwamen uit China. 😄

Dus als je meestal baalt van het geluid van de brievenbus kan ik dit aanraden. Sowieso erg leuk om kaarten te schrijven en ontvangen! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 29, 2026

Ik had er nog nooit van gehoord Sanne. Uit interesse de website eens bekeken. Wat vooral mooi is om te lezen is dat er heel veel kaarten uit heel veel landen overal ter wereld worden verstuurd. Zo komen er ook kaartjes uit China, maar ook uit Rusland. Gewone mensen zoals jij en ik die ondanks de spanningen elkaar weten te bereiken.

Dat klassieke 7up flesje is wel leuk. Mijn favoriete frisdrankje.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ja! Ik heb in mijn profiel staan dat ik ouderwetse reclameposters erg leuk vind, dus met die kaart was ik ook erg blij. 😄

Ik heb er inderdaad ook al een paar naar Rusland moeten sturen. Sta je toch weer even stil bij dat er ook gewone mensen zijn die, ondanks alles, kaartjes naar elkaar blijven schrijven. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 29, 2026

Wat ook wel gebeurd is dat je een boekje laat liggen op Schiphol, waarbij je vraagt om er iets in te schrijven daar een foto van te maken en het boekje weer neer te leggen(afzender te mailen met resultaat), opdat een ander dit weer mee neemt. 
Zo reist het boekje de wereld rond..

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 30, 2026

Ondanks alle sneeuw die hier nog ligt, schijnt er een mooi winters zonnetje en is het bijna weekend én februari 👌🏾

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 30, 2026

Ondanks alle sneeuw die hier nog ligt, schijnt er een mooi winters zonnetje en is het bijna weekend én februari 👌🏾

Toch apart dat er zo’n verschillen zijn want hier is sneeuw ver weg. Wel fris. De kop is weer van het jaar. Op naar maart 😎

• January 30, 2026

Als het eens voorjaar zou worden... daar zou ik blij van worden. Ben dat kouwe ***weer onderhand wel zat...

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 30, 2026

Als het eens voorjaar zou worden... daar zou ik blij van worden. Ben dat kouwe ***weer onderhand wel zat...

Ik vind kou ok...-20? geen problemen mee. Alleen dit kl$#% weer met veel vocht dat trekt me door m’n pendeck!