Skip to main content

Waar word jij nou echt blij van? :-)

• March 29, 2021
  • 1069 reacties
  • 16403 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)
Toon eerste bericht

1069 reacties

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Ik zit in voormalig DDR, het besef, dat je als Nederlander nooit opgesloten heb gezeten, ja altijd kon verplaatsen, en alles kon zeggen wat je wilde, ja...daar word ik wel blij van..

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 3, 2026

Ik zit in voormalig DDR, het besef, dat je als Nederlander nooit opgesloten heb gezeten, ja altijd kon verplaatsen, en alles kon zeggen wat je wilde, ja...daar word ik wel blij van..

En terecht ook, belangrijk om daar af en toe even goed bij stil te staan! Verder word ik normaal gesproken ook wel blij van een WK voetbal maar dat leeft dit jaar bij mij toch een stuk minder dan voorheen. Heeft te maken met de tijdstippen, het feit dat het in Amerika is en ik bang ben voor een grote 'Trump show'. Daarbij doen er veel te veel landen mee wat de kwaliteit zeker in de poulefases niet ten goed zal komen. Nee, waar ik wel echt blij van word, is dat Roland Garros dit jaar een nieuwe winnaar krijgt. Er komt sowieso een winnaar die nog niet eerder een Grand Slam heeft gewonnen en daar word ik oprecht wel blij van. Weer eens iets anders dan Federer (hoewel mijn all time favoriet), Nadal, Djokovic, Alcaraz of Sinner! 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 4, 2026

Ik vond voetbal erg leuk om naar te kijken, maar sinds dat er groot geld mee is gemoeid ben ik afgehaakt. Je kunt je maar half voorstellen welk impact de Duitse hereniging heeft gehad. Ik moet zeggen dat ik me er nooit zo mee heb bezig gehouden, maar als je ziet hoe het hier in de dorpen is, dan is het een soort tijdcapsule. Huizen zijn na 1990 verlaten omdat de jongere mensen naar het westen trokken. Het is zo’n bizar gezicht. Ik prijs me gelukkig dat ik aan de goede kant van het gordijn leef(de). 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • June 5, 2026

Ondanks dat ik Lady wel mis en niet meer verder met haar kon ben ik wel blij maar wel met gemengde gevoelens..... met wat ik vanmorgen van de fokker hoorde tijdens het telefoongesprek . Niet alleen voor mezelf maar ook vooral voor Lady weet ik nu veel meer. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 7, 2026

Als fan van snelle auto's en mooie ronding klopt mijn hart sneller als ik dit zie

C-Seed Bugatti N1

Een TV met Bugatti design, zou binnenkort te koop zijn. De TV links zou 345000€ kosten, vraag me niet wat men voor het rechtse voorwerp moet betalen.

Jasper van KPN
Moderator

Ik was even boodschappen gaan doen terwijl de wasmachine draaide. Ik had niet gekeken hoe lang die nog moest, maar toen ik terugkwam en wilde kijken hoe lang die nog moest begon het riedeltje dat die klaar was. Die perfecte timing maakte me blij 😎

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 16, 2026

Heb je nog geluk gehad ​@Jasper van KPN 
Wij hadden vroeger een klant die had ook de wasmachine aangezet en ging boodschappen doen.
Toen ze weer terugkwam kon ze het huis niet meer in. ze had alleen de sleutel van de achterdeur bij zich, maar de wasmachine was met centrifugeren gaan wandelen en stond voor de deur.

Toen moesten ze een slotenmaker bellen om de voordeur open te maken.
Tja als je een groot dekbed of zo er in hebt die kan wel eens op een kant gaan liggen en dan slingert de wasmachine en kan dus gaan lopen.
Ook het waterpas afstellen is erg goed, dat helpt ook tegen het 'wandelen'

Heb je een Miele dan gaat dat niet gebeuren die stopt bij erge trillingen.
('Heb jaren o.a. wasmachines gerepareerd, zodoende weet ik dat)

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hier moet ik stiekem toch wel om lachen. 😄 Dat een wasmachine zó ver kan wandelen dat iemand zijn eigen huis niet meer in kan..

Wel handig om die kennis te hebben. Zelf heb ik ooit een was-droogcombinatie gehad, maar dat was eerlijk gezegd één groot drama. Die ervaring was voor mij genoeg om te zeggen: dat zou ik niemand aanraden. Sindsdien ben ik toch meer fan van een losse wasmachine en droger. 😅

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een extreme wandeling van de wasmachine! De linkerkant van de machine was 2cm naar voren gewandeld hier, dat was beter te overzien. Er zat inderdaad beddengoed in 🙂

Die 2cm gebeurt incidenteel wel eens, tot je dit zei had ik er niet aan gedacht dat dat daardoor zou komen. Ik dacht dat dat het aantal toeren bij het centrifugeren meespeelde, dus ik had die een niveau lager gezet...

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 16, 2026

Waar wordt jij nou echt blij van?……..

😉Dat het weer mooi zomerweer wordt de komende dagen 🌞⛱️

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 16, 2026

Nee ​@Jasper van KPN Ze kunnen bij lage snelheid al lopen, zo noemden wij dat, maar stuiteren was een betere benaming.
Je kunt nagaan een kletsnat dekbed wat erg zwaar is en begrint te centrifugeren, dan kan hij de hele bijkeuken wel omwandelen en flink wat schade aanrichten, ook aan zijn eigen trommel-ophanging en ook aan de buitenkant met flinke deuken er in.

En het maakt een hard geluid waarvan je flink kunt schrikken.
Niet leuk voor de klant, maar wel vermakelijk als je het hoort. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 16, 2026

't Wordt vrijdag nog warmer ​@Jocola 28 graden is voorspeld. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • June 16, 2026

Ik was even boodschappen gaan doen terwijl de wasmachine draaide. Ik had niet gekeken hoe lang die nog moest, maar toen ik terugkwam en wilde kijken hoe lang die nog moest begon het riedeltje dat die klaar was. Die perfecte timing maakte me blij 😎

Haha, ik zie het helemaal voor me. En jouw momentje is mij heel herkenbaar. 😁

Jasper van KPN
Moderator

En het maakt een hard geluid waarvan je flink kunt schrikken.

Ik schrok behoorlijk de eerste keer inderdaad! Verder dan die 2cm is nog niet voorgekomen, dus het loopt redelijk los hier gelukkig.  Ik kan de toeren ook weer verhogen dus. Die geruststelling word ik ook blij van 😜 

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • June 16, 2026

Vanavond voetbalwedstrijd Frankrijk - Senegal / 21:00 uur en Irak - Noorwegen 00:00 uur. Verheug mij hier zeer op. 🤗

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 16, 2026

​🤣je kan je wasmachine ook een handje helpen richting het hiernamaals ​@Jasper van KPN 

https://youtu.be/6_PLnInsh7E?is=jLhRAGqjHuYotsAN

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 16, 2026

Het is hier, iets ten zuiden van Canterbury, Kent, UK al lekker warm 🌞, echter mijn auto denkt daar anders over…

… ritje naar de dealer dan maar 😢

Jasper van KPN
Moderator

Dat zijn wel 2 uitersten ​@driemaster 😱

​🤣je kan je wasmachine ook een handje helpen richting het hiernamaals ​@Jasper van KPN 

https://youtu.be/6_PLnInsh7E?is=jLhRAGqjHuYotsAN

Haha nee hoor dat hoeft niet. Ik heb 'm nog geen jaar 😉

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Naar huis gekomen en kreeg een schrik bij dit beeld

Gelukkig kwam gelijk een redder in nood, een pakket koerier overhandigt gelijk een ijsblokjesmachine. Deze is in staat binnen 6 minuten 9 ijsblokjes te maken. Dus in 6 minuten zal ik in bad liggen met 9 ijsblokjes