Skip to main content
Vraag

Waarom markeren moderators hun eigen antwoord als beste antwoord?

• August 25, 2026
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Waarom vinden moderators het nodig om hun eigen antwoorden op vragen, maar te bestempelen als beste antwoord. Wat is dat voor raar gedrag, de enige die kan bepalen of zijn of haar vraag beantwoord is, is de topic opener en niemand anders. Worden moderators afgerekend op hoe vaak hun antwoorden als beste worden beoordeeld, wat zit daar achter? 

Ik vind het nog al arrogant dat jullie voor je zelf bepalen dat je het beste antwoord hebt gegeven of de klant geholpen is een heel ander verhaal.

4 reacties

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

Dag ​@Erwin1976 , het is zeerwel mogelijk dat een moderator jouw vraag gaat beantwoorden en dat tevens als “Beste antwoord” markeert. 😎 🍺 🍺 🤗

• August 25, 2026

Ik deel je verbazing, dit is een merkwaardig verschijnsel inderdaad, nou heb ik niet direct de indruk dat de moderatoren voorkeur hebben voor de eigen antwoorden cq reacties, wel voor de minder kritische veelschrijvers.

Waarom elke vraag een “beste antwoord” moet krijgen ? Om het als afgedaan te kunnen afvinken ? Zoiets moet het zijn. ik heb geen idee.

Hier een recent voorbeeld :

Is een vraag van mij, is al 2 keer op beantwoord gezet omdat ik even wachtte (mij moest bezinnen) op een een nieuwe reactie.
Mijn vraag wordt niet goed begrepen, dat kan zijn doordat Iemand heeft mijn titel veranderd (ook zoiets ! ).

Ik probeerde ook wel eens om een “gesprek” aan te maken ipv een vraag ( is een keuze bij het aanmaken )
Maar dan nog werd het op “beantwoord” gezet.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 25, 2026

@Dicksooo daar had ik nog niet eens bij stil gestaan 🤣. 

Ik laat me verrassen 😁 🍺🍻

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

Dat is meer een complex verhaal. Er is niet 1 allesomvattend antwoord zo te zeggen, of anders gezegd er spelen verschillende factoren.

Er zijn vragen waarop alleen een medewerker, een moderator kan antwoorden omdat, wanneer nodig, die dieper in de systemen kan kijken.

Soms zijn er antwoorden gegeven door de helpende handen zoals de meedenkende klant werdt genoemd bij Telfort, maar is het verhaal wel correct maar is de reactie van een moderator nog meer completer.

**

In het kort gezegd, het is dus geen wedstrijd. Maar het gevoel dat je mee kunt helpen, ondersteuning kunt geven waardoor een klant zich goed geholpen vindt. 

Maar het beste antwoord is niet altijd Het best helpende antwoord. En dat is eigenlijk in mijn optiek het echt belangrijke... 

**

Soms is dan bijvoorbeeld de manier van uitleggen in jip en janneke taal beter dan gebruik maken van vaktermen zoals WCDMA. 👍 

Dat laatste heb ik trouwens ook gedaan als Forum master bij een provider. Toen ik in jip en janneke taal uitleg gaf dat een robot de klanten overzette van 3G naar 4G.

Een knecht zo te zeggen maar niet de knecht van Sinterklaas. 😀 

Slechts een voorbeeld.. ​​​​​​​