Skip to main content

WK 2026: volg, praat mee én voorspel de wedstrijden van Oranje

• June 5, 2026
  • 36 reacties
  • 943 keer bekeken
Toon eerste bericht

36 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Dat lijkt me inderdaad een heel andere sfeer! 😄 Dan is het wel belangrijk dat je een commentator hebt waar je graag naar luistert, dat maakt de beleving toch een stuk leuker.

Jasper van KPN
Moderator

Werd om 03:15 uur wakker en heb, in plaats van de wedstrijd op tv te volgen, deze keer met dopjes in in bed geluisterd naar Radio 1 met Jeroen Elshoff als commentator. Een totaal andere ervaring, dit ga ik vaker doen 😀.

Radiocommentaar kan heel bijzonder zijn inderdaad. Ik ben natuurlijk geen voetballiefhebber, maar als ik Jack van Gelder hoor met zijn 'DENNIS BERGKAMP DENNIS BERGKAMP’ uit 1998 krijg zelfs ik kippenvel 😊

Len B
Helper
  • Helper
  • June 30, 2026

En de rust is weer teruggekeerd in Nederland.

Voetbal is ook aan mij niet besteed ​ ​@Jasper van KPN ,aangezien het hedendaagse voetbal alleen maar om de eurie’s draait [FIFA] en het hedendaagse spel van ,,Tikkie terug Jaap’’ de boventoon voert ben ik lang geleden al afgehaakt.

Ieder zijn lolletje maar voetbal kijken/volgen , nee.

PS.   -Een voorspelling van de afsluittoespraak van de FIFA door Infantiebo [de zakkenvuller] ;

This was the best World Cup ever ! !

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Werd om 03:15 uur wakker en heb, in plaats van de wedstrijd op tv te volgen, deze keer met dopjes in in bed geluisterd naar Radio 1 met Jeroen Elshoff als commentator. Een totaal andere ervaring, dit ga ik vaker doen 😀.

Radio 1 commentaar is altijd goed verzorgd. Eerdere toernooien en grote Europese wedstrijden deden ze altijd met 2 man. Jack van Gelder is beroemd geworden dankzij de radio verslaggeving met z'n 10x Dennis Bergkamp in 1998 bijvoorbeeld. Wat ​@Jasper van KPN dus al aangeeft. Een andere legendarische radio uitzending van Langs de Lijn: Ontknoping Nederlandse Eredivisie 2007

De rest van het WK ga ik natuurlijk nog wel volgen, want voetbalfan. Ik voorspel een finale Frankrijk-Argentinië. De Argentijnen met Messi zitten in een heel gunstig deel van het schema en Frankrijk heeft zoveel kwaliteit dat ze iedereen de baas kunnen in de andere kant van het schema. 

Len B
Helper
  • Helper
  • June 30, 2026

,,De Argentijnen met Messi zitten in een heel gunstig deel van het schema . . . . . . . . . . . . ‘’ ! 

Sommige voetbalexperts vermoeden dat dit van te voren zo is gepland 🤷🏻 !

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik las gisteren een artikel in de Volkskant over de kijkcijfers van het WK voetbal. 

Ondanks de grote tijdsverschillen met Canada, Mexico en de VS en daardoor de veelal nachtelijke (voor ons) voetbalwedstrijden, kijken we toch nog steeds massaal. Wedstrijden zoals Irak-Noorwegen en Zuid-Korea tegen Tsjechië trokken toch nog tussen de 100.000 en 200.000 kijkers. Dat zijn kijkcijfers die normaal geen enkel programma midden in de nacht haalt. 

Nederland-Marokko scoorde bijna 2 miljoen kijkers, ondanks het (onmogelijke) nachtelijke tijdstip. Hiermee is dit het best bekeken tv-programma van deze eeuw, in de nachtelijke uurtjes. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 2, 2026

Deze cijfers zeggen over hoeveel TV/Ontvangers op WK-zenders afgestemd waren, maar niet over hoeveel mensen actief kijken. Ik kan nog herinneren dat nachts ook paar honderdduizenden naar testbeeld keken. Ik stel b.v. mijn TV op de wedstrijd om 0:00 met een timer van van 30min, maar niet eens de 30min hield ik vol, meestal was ik al na 15min in slaap gevallen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • July 4, 2026

Vanavond op het programma;

19.00 uur: Canada - Marokko
23.00 uur: Paraguay - Frankrijk

Ik kijk beide wedstrijden. ⚽

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Zou er een stunt in de maak zijn? Egypte op 1-0 voorsprong. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 7, 2026

Zou er een stunt in de maak zijn? Egypte op 1-0 voorsprong. 

Gisteren al een favoriet van FIFA (de USA) naar huis, vandaag de volgende (Messi). Al 4 jaren geleden had FIFA alles gedaan om laten Messi het WK winnen, maar 2 keer achter elkaar vind ik te veel.

Nu de weer een dubieuze beslissing te gunsten van ARG, bij welke land zou deze 2:0 goal afgekeurd? Bij ieder tegenstander van ARG.

Haha, toch 2:0, God ziet alles 🤣

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik vond het ook een hele lichte overtreding op Martinez daar in de hoek van het veld. Hij ging heel makkelijk liggen. Als dit andersom was geweest, dan was de goal gewoon blijven staan. Maar Egypte is gelukkig niet voor één gat te vangen 😋