Skip to main content

Goedemorgen allen
Wij hebben steeds problemen met ons beeld van de tv Wij wonen zoals KPN het noemt in een buitengebied hoewel het gewoon een lange weg is waar iedereen bijna is aangesloten op Ziggo maar doordat wij later hebben gebouwd zijn wij daar niet op aangesloten maar werken met Digitenne.

Echter ons “beeld “ van de tv blijft steeds “knappen”om het zo maar te noemen, zodra er een auto /brommer voorbij komt hapert het beeld maar ook spontaan...het heeft ons al 2x een nieuwe tv gekost en we hebben al van alles geprobeerd als de digitenne een andere plek geven etc. opnieuw opstarten en bij de klantenservice weten ze het ook niet….is er iemand die raad weet want dit gaat ons anders weer een nieuwe tv kosten. Alvast bedankt Mieke

Hallo @Mieke3755 ,

Probeer dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Wat voor type antenne gebruik je nu? 

Heb je een mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? 

(Overigens gaat je TV niet kapot van slechte ontvangst op Digitenne.) 


Met een goede antenne op zolder, of nog beter op het dak moet het lukken.

Een hark (=yagi) antenne met goede kabel (coax).

En dan hangt het er vanaf hoe je zit (zicht) is naar de zender en hoe ver die is en het zendvermogen is per zendmast ook nog anders.

Kun je bij benadering aangeven waar je woont.


Dank je Kees en Noordzee

ik woon in Eemnes op de grens met Blaricum en Noordzee ik heb de punten die je aangeeft al allemaal uitgetest kan even niet zien welk type digitenne ik heb want zit op mijn werk Ik denk dat ik maar een buitenantenne moet proberen dan...in ieder geval goed om te weten dat mijn tv niet stuk kan gaan door haperend beeld….zo voelt het wel af en toe als het beeld zo knapt


OK @Mieke3755 ,

Heb je nog een ouder type antenne?, dan kun je van KPN gratis de nieuwe Funke V6 en een speciale beugel voor de buitenmontage krijgen. 

Zou je dan het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 


Met een goede antenne op zolder, of nog beter op het dak moet het lukken.

Een hark (=yagi) antenne met goede kabel (coax).

En dan hangt het er vanaf hoe je zit (zicht) is naar de zender en hoe ver die is en het zendvermogen is per zendmast ook nog anders.

Kun je bij benadering aangeven waar je woont.

Dank je Kees en Noordzee

ik woon in Eemnes op de grens met Blaricum en Noordzee ik heb de punten die je aangeeft al allemaal uitgetest kan even niet zien welk type digitenne ik heb want zit op mijn werk Ik denk dat ik maar een buitenantenne moet proberen dan...in ieder geval goed om te weten dat mijn tv niet stuk kan gaan door haperend beeld….zo voelt het wel af en toe als het beeld zo knapt

De dichtstbijzijnde zendmast is dan DE toren in hilversum, dat moet kunnen werken op die afstand.

Maar, er kan in het laatste stukje nog wat misgaan cq in de weg staan wat het signaal tegenhoudt cq verstoort.


En als je het zxv7200 kastje hebt is het te overwegen om te kijken of je de Digitenne insteekkaart in je TV kan stoppen. Die zxv7200 kastjes staan bekend om hun gevoeligheid voor externe storingen zoals langsrijdende verkeer. Ik had hier vroeger ook veel last van. Is nu opgelost met een ander kastje maar die zijn niet meer leverbaar.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/introductie-digitenne-insteekkaart-ci-module-558079

 


noordzee ik heb de gegevens geregistreerd

groet,

 


OK @Mieke3755 ,

Maar wat voor type antenne gebruikt je nu? 

En heb je de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? 

 

Heb je namelijk nog een ouder type antenne?, dan kun je van KPN gratis de nieuwe Funke V6 en een speciale beugel voor de buitenmontage krijgen. 


OK @Mieke3755 ,

Maar wat voor type antenne gebruikt je nu? 

En heb je de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? 

 

Heb je namelijk nog een ouder type antenne?, dan kun je van KPN gratis de nieuwe Funke V6 en een speciale beugel voor de buitenmontage krijgen. 

@Mieke3755 

Ik adviseer de moderator die hier nog komt om jou de nieuwe Funke V6 op te sturen, Deze nieuwe antenne is beter bestand tegen storingssignalen die van buiten komen.    


Ha @Mieke3755, zou je inderdaad een nieuwe antenne willen aanvragen? Kan je aangeven welke je nu hebt? In onderstaand topic kan je zien welke er zijn: 

 


OK @Mieke3755 ,

Maar wat voor type antenne gebruikt je nu? 

En heb je de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? 

 

Heb je namelijk nog een ouder type antenne?, dan kun je van KPN gratis de nieuwe Funke V6 en een speciale beugel voor de buitenmontage krijgen. 

@Mieke3755 

Wat voor type antenne gebruik je nu? 


we hebben geen antenne alleen een digitenne kastje maar er komt hier een mogelijkheid in het dorp voor glasvezel van Delta...we kregen hier afgelopen zaterdag een uitnodiging voor dus wie weet is dat ook nog een oplossing en anders gaan we maar de buitenantenne proberen want hier worden we knettergek van. Bedankt weer voor je hulp


Natuurlijk heb je wel een antenne bij Digitenne. Alleen is die niet groter dan zo'n 20 cm.

 

@Marcia_  : Nieuwe antenne?? 


 


OK, duidelijk. Zover ik het zo kan zien is dat een Funke V4.   

De nieuwe Funke V6 is minder gevoelig voor storingen: 

 


Beste @Mieke3755, ik heb bij dezen een nieuwe antenne voor je besteld. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. Laat je nog even weten of het hiermee opgelost is?


Hi Marcia bedankt voor het toesturen van de nieuwe antenne, helaas blijft de tv nog steeds haperen….zo gaat t een tijdje goed en zo ineens begint het weer….

 


Dat is jammer om te lezen, @Mieke3755! Heb je de antenne nu binnen of buiten geplaatst? Heb je wellicht nog de mogelijkheid om deze op een andere plek te plaatsen?


Als je al een nieuwe TV hebt dan is deze wellicht geschikt voor de Digitenne insteekkaart. Waarschijnlijk gaat je ontvangst dan een stuk beter.

 

 

Je kan hier kijken of je TV geschikt is

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

Om je huidige ontvanger gratis om te ruilen voor een insteekkaart moet je bellen met 0800-0402 Het gaat niet via Mijn KPN. Wellicht wel via een KPN forum moderator… ;-)


Helaas ik heb geen mogelijkheid voor insteekkaart zie dat mijn modelnummer begint met UE55RU jammer dat was wellicht een oplossing geweest

 


@ Marcia we hebben hem binnen al op verschillende plekken geprobeerd ook voor het raam maar helaas,  hij doet het nog het beste direct naast de tv maar hij blijft haperen,..

.


@Mieke3755

Er is een oplossing als je bereid bent om zelf te investeren in een betere ontvanger. 

Zie de vet gedrukte regels hieronder. 

 

De ZTE ZXV7200 is ook niet de allerbeste ontvanger. Gelukkig heb je sinds dit jaar een alternatief. Je kunt bij KPN (telefonisch via 0800-0402) jouw ontvanger (gratis) omwisselen voor het nieuwe CI+-module.

Lees er meer over in de kennisbank:

 

Daar heb je dus wel een moderne TV voor nodig. 

Heb je die niet, dan is er een andere mogelijkheid:

Het alternatief is om een aparte ontvanger te kopen. Ik raad iedereen altijd de XORO 8761 aan, aangezien die bij mij goed draait met het CI+-module.

https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/6173475_-hrm-8761-ci-xoro.html

Hiermee ga je al een betere ontvangst krijgen. 

 


Ik ben bang dat ik er dan ook niets aan kan veranderen, @Mieke3755 :(. De tip van Noordzee kan je ter harte nemen. Ik zie op de website van Digitenne dat er op jouw adres ook onvoldoende signaal is, dat verklaart ook waarom je hier tegenaan loopt.


Het gaat inderdaad de XORO8761 worden om uit te proberen

Bedankt voor de tip Noordzee !! hier hadden we zelf niet uitgekomen.