Skip to main content

Afgelopen weekend Digitenne geïnstalleerd in mijn boot in Friesland.  Helaas geen bereik, terwijl digitenne geschikt zou moeten zijn voor TVkijken zonder vaste aansluiting op de boot of in de camper of caravan. Zo is het mij ook “verkocht” 

De medewerker van de helpdesk KPN heeft enkele postcodegebieden getoetst in Friesland en Groningen en vertelde mij dat het bereik slecht is in Drenthe, Friesland en Groningen.  Juist in deze provincies wordt er veel gerecreëerd.

Heeft iemand tips?

 

Ik was in de veronderstelling dat Digitenne ideaal zou zijn om TV te kijken, daar waar je geen vaste aansluiting hebt. Zo wordt dit ook een beetje in de markt gezet.

Alles aangesloten in mijn boot die in Friesland ligt en…….. geen bereik. Na bellen met KPN vertelde een heer van KPN mij dat er in Friesland, delen van Groningen en Drenthe nauwelijks zendmasten staan en het bereik in de buiten gebieden minimaal is. In deze gebieden recreëren juist veel mensen in boten, campers en caravans. 

Aan KPN:  of doe iets aan het bereik of verkoop het niet als mobiel TV kijken

andere tips zijn welkom



Admin: verplaatst naar eigen topic


Dat is inderdaad een bekend probleem en KPN doet er niets aan. Een ander groot recreatiegebied Zeeland heeft net zo'n belabberde ontvangst.

Kijk in het volgende topic voor wat dekkinskaarten, niet officieel want die geeft KPN helaas niet.

 

 


Overigens is met een goede buitenantenne die je zelf moet aanschaffen op een hoge plaats  (in de mast?) nog wel wat winst te behalen.


Dank voor de tip en het kaartje, 

Ik zag op het kaartje dat ik net buiten alles lag qua bereik met mijn boot. 


Ik kan het signaal niet vergroten helaas. maar zoals waltervl al aangaf kan het bereik vergroot worden door een antenne hoog te plaatsen. Ook kunnen gunstige weersomstandigheden meewerken, maar om daar nou op te gokken wil ik ook niet aanraden. 


Het is inderdaad een DRAMA wat KPN aan service levert. Ik ben al jaren aan het klagen dat het digitenne ontvangst in friesland niet goed werkt.  op het lauwersmeer gebied en zelfs in het zuiden van friesland installeer ik de zenders van de mast in Groningen. 

Ik ga echt serieus op zoek naar iets anders, want elke maand 18euro betalen voor een service die ze niet leveren gaat natuurlijk nergens meer over.

En dan contact zoeken met KPN. Nergens een optie te vinden om ze een mailtje te sturen, en als je beld krijg je een kind aan de anderekant van de lijn die getraint zijn om je af te wimpelen.

‘ik zal het doorgeven aan de verantwoordelijken’.  Tuurlijk joh. drie jaar geleden ook gezegt, en ik wacht nog steeds op een antwoord.

 

Hey Bart van KPN. leg mij eens uit.

Ik lig met de boot in sint Nicolaasga en krijg met automatisch zenderzoeken met Friesland GEEN DIGITENNE SIGNAAL.

En dan kies ik Groningen……. 100% DIGITENNE SIGNAAL.

HOE DAN……………

Kijk eens op de kaart van nederland waar sint nicolaasga ligt tov de mast in Leeuwarden en Groningen.


@ms Anne ,

Kies nooit een regio voor het zenders zoeken. Zoals je gemerkt hebt, werkt dat niet altijd even lekker. 
 

Kies daarom altijd de optie uitgebreid zenders zoeken. Daarmee heb je de grootste kans op een goede ontvangst. 


@ms Anne 

Wil je een betere ontvangst op je boot? 
 

Deze antenne werkt het beste op een boot: 

https://digitennes.nl/antennes/222-dvb-t-dvb-t2-digitenne-buitenantenne-odsc-100-345t-8717056973920.html

 


@Noordzee 

Geloof me. ik heb een zeer goede Banten omni directional active dvb antenne in de mast zitten.

In elke provincie 100% ontvangst behalve Friesland.

Ik ben na zoveel jaren klagen het zo zat dat kpn elke keer een ander excuus bedenkt in plaats van eens actie ondernemen en de klachten van zovele klanten serieus gaat nemen.

 

Maar dat zal wel een ilusie zijn. te groot bedrijf, te veel schijven en werknemers die er alleen voor het salaris zitten en dat extra stapje daarom niet gaan doen.

 

Misschien is het een idee om een procedure te starten wegens het niet leveren van de aangeboden diensten.


Ik ben het met je eens dat de ontvangst in het Zuiden en het Zuid-Westen van Friesland zwaar onvoldoende is. Ook in Zuid-Oost Drenthe, het Zuiden en Zuid-Westen van Zeeland en het Noord-Oosten van de Achterhoek is een goede ontvangst lastig tot onmogelijk. 

KPN weet ervan, maar ze willen geen investeringen doen voor een beter zenderpark. 

Wat ik je kan aanraden is om een FTA-ontvanger te kopen voor erbij. Zo'n ontvanger kost enkele tientjes en die ontvangers werken vaak beter dan de Digitenne-ontvangers van KPN. Op plaatsen waar de ontvangst van Digitenne dan niet lukt, heb je dan in ieder geval nog kans op ontvangst van de NPO-zenders.