Skip to main content
Vraag

Bij aanpassen zenderlijst Digitenne springen zenders soms weer terug

• March 21, 2026
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

rklouwens
Deelnemer

Bij Digitenne bestaat er de mogelijkheid om zelf zenders te verplaatsen. De zenders die ik zelden/nooit kijk (o.a. Comedy Central, CNN) heb ik hiermee naar achter geplaatst. Nu is dit tot kanaal 22 gelukt maar de kanalen erboven springen soms terug nadat ik ze heb verplaatst (o.a. Nickelodeon blijkt nogal hardnekkig te zijn). Waardoor komt dit en is er een foefje waarmee je dit kunt omzeilen?

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 21, 2026

Datzelfde had ik ook toen ik nog een ZXV7200 van kpn had.

Nu met een Apebox CI* en een Sony tv* (uit 2016) werkt het prima.

Ik denk dus dat het met de kpn box niet te omzeilen is.

*CI+ 1.4 module van kpn benodigd.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 21, 2026

Hallo ​@rklouwens ,

De zenders die ik zelden/nooit kijk (o.a. Comedy Central, CNN) heb ik hiermee naar achter geplaatst. 

CNN zit op 30, dus dat is al behoorlijk achteraan. 

Comedy Central (11) zou je kunnen omruilen met National Geographic (22)

Nu is dit tot kanaal 22 gelukt maar de kanalen erboven springen soms terug nadat ik ze heb verplaatst (o.a. Nickelodeon blijkt nogal hardnekkig te zijn). 

Ruil Nickelodeon (12) om met Eurosport (19)  

Zitten er nog meer zenders die je niet wilt zien bv MTV (13) en TLC (18), die zou je kunnen omruilen met BBC One en BBC Two (20 en 21). 

En is er een foefje waarmee je dit kunt omzeilen?

Nee, helaas niet. 

Het CI+-module doet dat omnummeren ook niet altijd. Wel in mijn XORO-ontvanger, maar weer niet in mijn Philips TV. Dus zo’n insteekkaart hoeft ook niet persé de oplossing daarvoor te zijn. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 24, 2026

Hallo ​@rklouwens ,

De zenders die ik zelden/nooit kijk (o.a. Comedy Central, CNN) heb ik hiermee naar achter geplaatst. 

CNN zit op 30, dus dat is al behoorlijk achteraan. 

Comedy Central (11) zou je kunnen omruilen met National Geographic (22)

Nu is dit tot kanaal 22 gelukt maar de kanalen erboven springen soms terug nadat ik ze heb verplaatst (o.a. Nickelodeon blijkt nogal hardnekkig te zijn). 

Ruil Nickelodeon (12) om met Eurosport (19)  

Zitten er nog meer zenders die je niet wilt zien bv MTV (13) en TLC (18), die zou je kunnen omruilen met BBC One en BBC Two (20 en 21). 

En is er een foefje waarmee je dit kunt omzeilen?

Nee, helaas niet. 

Het CI+-module doet dat omnummeren ook niet altijd. Wel in mijn XORO-ontvanger, maar weer niet in mijn Philips TV. Dus zo’n insteekkaart hoeft ook niet persé de oplossing daarvoor te zijn. 

@rklouwens 

Heb je op deze manier wat kunnen schuiven?  

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi ​@rklouwens, wat flauw dat niet alle zenders op Digitenne zo blijven staan als jij dat wilt. 

Ik zie dat Peter en Noordzee al meer informatie en tips met je gedeeld hebben: ik hoop dat dat voor wat meer duidelijkheid zorgt en dat je uit de voeten kunt met de laatste suggesties van Noordzee!