Skip to main content

Help mijn moeder heeft het tv abonnement van 52,00 die nu verhoogd gaat worden per 1 juli, zij kan dit niet betalen. Nu heb ik gister geprobeerd het om te zetten in Digitenne abonnement dat gaat niet want dan moet zij een boete betalen!!! Omdat het product loopt tot 16 september! we blijven klant bij KPN maar er is geen passende oplossing.

Verder gebruikt ze van dag 1 al geen internet dat kan ze niet ze heeft geen computer of mobiel op haar 79 jarige leeftijd.

Is het echt niet mogelijk dat KPN ons helpt in plaats van schulden op te bouwen? 

Bij een prijsverhoging ( boven de inflatie correctie ) kun je opzeggen, als ik het goed heb.

Maar in geval van digitenne is het verstandig om eerst te weten of de ontvangst goed is op de betreffende locatie.
Je zou een ontvanger kunnen lenen of een ontvanger kopen, die werkt dan alleen voor NPO1-2-3 + (2x) regionaal.
Maar dat geeft wel een indruk van de ontvangst op die plek.
En als je wil vertellen waar je moeder bij benadering woont (geen adres) dan kunnen we wel een idee geven over de ontvangst mogelijkheden, ook het soort gebouw speelt mee, hoog in een flat is de ontvangst veel beter.


Sowieso graag alvast dit uitvoeren met de gegevens van jouw moeder:

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


Op dit moment moet je het hele thuis abonnement (uitgezonderd Hussel) gewoon op kunnen zeggen. Iedereen is wat dat betreft tot 1 juli contractvrij. Ze raakt dan wel ook de vaste telefoon kwijt. Een los abonnement voor alleen vaste telefoon is ook niet goedkoop: 30,50 en per augustus 32,50. (een mobiel abo met onbeperkt bellen is er al v.a. € 15)

Wel jammer dat je moeder met een verhoging van 1 euro 40 cent in problemen komt….

schulden op te bouwen?

Dat zal toch wel meevallen bij een verhoging van 1 euro en 40 cent.

Digitenne kon nog wel eens tegenvallen qua ontvangst. Dus volg het advies van @KeesYagi in dezen.

Bij Ziggo kost het goedkoopste tv only abonnement momenteel 18 euro 70 cent. Voor alleen tv lijkt me dat geschikter dan, tenzij bij je moeder geen Ziggo mogelijk is.
Een TV die over DVB-C beschikt is voldoende en noodzakelijk.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Digitenne kost v.a. 1 juli 18 euro.


Hallo @HelpNu Vóór 1 juli as. mag je, ook binnen je contract, je pakket opzeggen of wijzigen i.v.m. de prijsverhoging van de telefonie.

Daar moet je moeder per brief of email bericht van hebben gehad.

Als ze geen telefoon in haar pakket heeft zitten en alleen inflatiecorrectie moet ze inderdaad haar contract uitzitten tot 16 september en kan ze haar pakket opzeggen op of na 16 augustus a.s. per 16 september a.s.

 

 


@KeesYagi @PeterG 

Niet zo negatief over de ontvangstmogelijkheden van Digitenne.:open_mouth: In het grootste gedeelte van het land is prima ontvangst mogelijk.:flushed: Dus laten we eerst haar locatie even afwachten…… :thinking:


Super dat ik zo veel uitleg krijg.

Ja even een korte uitleg nog

Mijn moeder heeft alleen tv nodig, geen vaste telefoon, geen mobiel en geen internet.

Toen ik tv aanvroeg is me ontgaan dat er internet bij zat, het was een onverwacht verhuizen door omstandigheden. 1,40 is inderdaad niet de druppel, maar wel het verschil van 52,00 of 17,00 als je alleen gebruik van tv wilt.  Zij moet op haar uitgaven passen door de onverwachte gebeurtenissen die haar zijn overkomen.  Nu is levens onderhoud veel te belangrijk. 

Ben van de week via de contact met KPN er pas op gewezen dat ze digitenne kan nemen.

In het bericht van JanG lees ik dat ik dus echt moet wachten tot de tijd is versteken ook al komt de verhoging van 1,40 eraan met 1 juli


@HelpNu 

In welke plaats woont jouw moeder? 
 


Je hebt ‘t over 17 euro. Digitenne wordt per 1 juli echter 18 euro. Maar dat zal op ruim 50 nog schelen :relaxed: .

En Ziggo (tv only) is 18 euro 70

Je bent (je moeder) gewoon contractvrij tot 1 juli.

Je kunt dit abonnement gewoon opzeggen. En later een Digitenneabonnement afsluiten.  Waarschijnlijk ging opzeggen niet omdat je het wou omzetten, maar dat is nou net niet de juiste handeling/term. Wel opzeggen “internet + tv”. En dan een dag of wat later Digitenne abo nemen. Of Ziggo.


@HelpNu

In welke plaats woont jouw moeder? 
 

@HelpNu 

Kun je nog even aangeven in welke plaats jouw moeder woont. 
 

Want dan ik jou vertellen of een abonnement op Digitenne inderdaad een goed idee is 


Hi @HelpNu, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het klopt dat je vanwege inflatiecorrectie nu kan opzeggen. Echter, wat jij aangeeft is een wijziging van het pakket. Dat valt niet onder de voorwaarden van de inflatiecorrectie zoals hierboven ook is aangegeven. Dus de enige manier is opzeggen, en daarna een nieuw product aanschaffen wat betreft Digitenne. Controleer inderdaad wel even of je goed signaal hebt op het adres waar Digitenne gebruikt zal gaan worden.

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!


Dank voor alle reacties.

Het is helemaal goed gekomen en de digitenne werkt super in Amersfoort

 


O ! Amersfoort, vlakbij de mast in Leusden, naast de A28, als je dan nog geen goede ontvangst hebt, dan . . .


Dank voor je positieve terugkoppeling! :relaxed:  :thumbsup_tone2:


Reageer