Skip to main content

Hoi KPN klantenservice, Ik vroeg op 28-01 info over Digitenne en Viaplay. De medewerker die ik sprak heeft in zijn enthousiasme maar gelijk een digitenne abonnement voor ons afgesloten, terwijl dit pas in het "botenseizoen” de bedoeling was. Ik heb dit verhaal nu 3 x uitgelegd aan een medewerkster van de klantenservice en iedere keer krijg ik de toezegging dat ik hierover terug gebeld wordt door de betreffende medewerker. Echter, daarna wordt het akelig stil. Het abonnement is inmiddels wel gefactureerd, ten onrechte hoor, want ik heb geen ontvanger noch een insteekkaart gekregen. Zelfs al zou ik dus naar de boot gaan, moet er niet aan denken met dit weer, zou ik niet eens kunnen kijken. Maar mag wel betalen. Niet echt netjes van KPN! Gebeld 28-01, 21-02 en 25-02!!!!!

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@Babylonia Ik zal nog een keer uitleggen wat ik wil, maar ook wat ik niet wil. Misschien is het dan duidelijk!

Ik wil geen Digitenne, wat ik niet kan gebruiken (geen kaart of kastje), maar wel het volledige bedrag betalen voor een abonnement, dat ik niet afgesloten heb.

Ik wil heel graag Viaplay, maar dat kan KPN niet leveren, ivm de ontstane situatie rondom Digitenne. Ik wil de aanvraag van Viaplay dus annuleren, zodat ik naar een profider kan die het wel kan leveren. Elke dag dat ik langer moet wachten is er voor mij Ă©Ă©n te lang. Vanaf 28 januari ben ik hier nu al mee bezig. Zo langzamerhand raakt mijn geduld op.

Ik ben u geen verantwoording schuldig, maar ik hoop dat het nu, ook voor u,  duidelijk is.


@jo.ri , Je krijgt Viaplay toch 6 maanden gratis van KPN, waarom dan annuleren, neem vooralsnog even een Abbo direct bij Viaplay , kost je 9.99 per maand en kan je per maand opzeggen, als KPN dan gaat lopen zou het het mooiste zijn als dat per 1 augustus gaat beginnen, tot die tijd is het 9.99 en daarna 13.99, heb je meer voordeel voor jezelf.:wink:


@Doornekamp33 Dank je wel voor deze goede tip. Ga ik ook zeker doen, maar wilde graag eerst van KPN de bevestiging dat ik Viaplay bij KPN kan annuleren, anders heb ik straks 2 abonnementen. Deze achterdocht komt door de vele fouten die bij KPN gemaakt worden. Maar je hebt gelijk, ik ga direct Viaplay regelen bij Viaplay. Kan ik in ieder geval kijken.


@Doornekamp33 Geweldig. Zit nu al te kijken. Nogmaals heel erg bedankt.


Kijk, dat is nog eens snel, veel kijkplezier.

Bij KPN kun je het pakket net als bij Viaplay zelf per maand aan en uitzetten, lukt ze dat niet, melden en zorgen dat ze het voor je doen en eventueel teveel betaalde abonnements kosten moeten ze dan crediteren.


@Doornekamp33 HARTSTIKKE BEDANKT. JE BENT EEN TOPPER.


@Bram_ Vandaag nieuwe factuur ontvangen. Inderdaad een creditbedrag erop van € 7,50, maar ook weer gewoon Digitenne in rekening gebracht. Ben na al die tijd, dus nog net zo ver. Kan er eindelijk iemand bij KPN dit oplossen? Wat een vervelende kwestie is dit zeg.


@jo.ri we zijn nog bezig om de oorzaak aan te pakken. Er is met een wijziging een fout in het abonnement geslopen. Hierdoor krijgen we een foutmelding als we proberen de Digitenne uit het pakket te verwijderen.

Ik heb hiervoor de juiste aandeling bericht gestuurd. Alleen kan dit proces een paar weken duren. 

Zodra dit klaar is weten we hoeveel er in rekening is gebracht voor Digitenne die je niet hebt kunnen kijken. Dan kunnen we het juiste bedrag in 1 keer vergoeden. Zodra ik bericht heb dat de storing is opgelost laat ik het je persoonlijk hier weten. 

Het kan dus maximaal een paar weken duren maar je hoeft er zelf niks voor te doen. 


Alleen kan dit proces een paar weken duren…..

Niet om het een of ander voor de "medewerkers” die hun best proberen te doen.

Maar het is werkelijk "Gods” geklaagd dat een lopend proces bij fouten niet simpelweg “gestopt” kan worden, met een digitale “stopknop” waarbij alle lopende incasso's worden “bevroren”, voordat er  helderheid en inzicht is over de situatie en daarmee (in dat inzicht) een oplossing  zich aandient.

Zelfs “manke” overheidsinstellingen zoals het “Centraal Justitieel incassobureau” heeft zo’n stopknop.

Of met ander woorden KPN is nog “tig" keer erger dan wat overheidsinstellingen plegen te doen.


@Bram_ Betekent dit dat er in mijn account gedurende de weken die KPN nodig heeft om Digitenne eruit te slopen, helemaal niks gewijzigd kan worden? Wat als ik over enige tijd Digitenne wel wil aanvragen? of als ik toch Viaplay via KPN wil hebben, of Ă©Ă©n van mijn mobiele abonnementen wil wijzigen? Het is mij een raadsel hoe dit kan hoor.


Als ik vergelijkbare onderwerpen doorneem kan zoiets wel eens "maanden" in bes;lag nemen.
(Vandaar mijn scepsis in mijn vorige reactie, en de in basis "foute" / gebrekkige systeemadministratie waar het proces niet eens "bevroren" - op HALT gezet kan worden, totdat het is uitgezocht).


@jo.ri wijzigingen van het abonnement zijn op dit moment inderdaad niet mogelijk. Dat is het probleem waarvoor de aansturing is gedaan. Dit geldt zowel voor producten toevoegen als producten verwijderen. Je kan dus inderdaad Viaplay het best direct bij Viaplay bestellen. 


@Bram_ Ik had Viaplay van de week al besteld, op advies van @Doornekamp33  en kan dus lekker Formule 1 kijken. Krijg ik een seintje van KPN als mijn abonnement wel weer aan te passen is? Ik hoop dat deze ellende nu niet meer al te lang gaat duren.


@jo.ri ik ben blij dat de storing bij ons niet het genieten van de races in de weg zit. En we houden je op de hoogte van de voortgang. Zoals eerder aangegeven kan dit totaal een paar weken duren. Maar we laten je weten zodra er een oplossing is. 

Wel heb ik ondertussen een update gekregen. Daarin werd aangegeven dat de oorzaak nu duidelijk is. Er is dus voortgang. 🙂


@Bram_ Ik kan niets anders doen dan afwachten!


@Bram_ Het is alweer bijna 3 weken stil. Is er nou nog steeds geen oplossing voor het Digitenne-probleem? Hoe moeilijk is het om een abonnement dat ik niet afgesloten heb eruit te halen als de oorzaak wel bekend is?


Hi @jo.ri! Excuus voor de stilte. De reden daarvoor is dat er nog niet veel te melden is. Het ticket is nog steeds in behandeling. Zodra hier verandering in komt krijg ik dit via de e-mail door en laat ik het je gelijk weten.


@Bram_ Kun je misschien eens “aandringen” op afhandeling van dit probleem. Ik heb nu niet de indruk dat er iets aan gedaan wordt en ik moet zeggen dat mijn geduld zo langzamerhand een beetje opraakt. Ik zit al vanaf januari met een abonnement dat ik niet afgesloten heb, dus ik zou zeggen, los het eindelijk een keer op.


@jo.ri ik snap je verzoek maar kan niet meer doen dan dat er nu gedaan is. Je mag er op rekenen dat als er mogelijkheden zijn dat ik die met beide handen aan zou pakken. Maar het ligt nu bij de juiste partij. Die moet het gaan oplossen. 


@Bram_ 1 telefoontje op 28-01-2022 om wat info te vragen over Viaplay en Digitenne en ik heb ongevraagd een abonnement van Digitenne te pakken. nu, bijna 3 maanden later is er bij KPN niemand in staat om dit er weer uit te halen, m.a.w. dit ongevraagde abonnement stop te zetten. Bovendien kan ik mijn account niet wijzigen. Ik heb hier echt geen goed woord voor over. Bovendien hoor ik niet wanneer dit wel opgelost wordt. Echt heel erg slechte service van KPN. Lijkt er erg op dat KPN z'n klanten die klachten hebben niet serieus neemt. Bah.


Ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar zou contact opnemen met een advocaat.
Dit soort “terreur” machtsmisbruik van grote firma's als KPN moet rigoureus worden aangepakt.

Doe ernaast ook je beklag bij   https://www.acm.nl   Maar of dat iets uithaalt??  Het is een typische overheidsorganisatie die zo traag reageert op dit soort individueel gerichte excessen als een vorm van "chronische tekortkoming” binnen organisaties, dat je er als individu nauwelijks mee bent gebaat.


@jo.ri de regel is dat we dingen eerst oplossen. Dan weten we wat de compensatie moet zijn. En kunnen we dingen in 1 keer afronden. In dit geval duurt het echter inderdaad erg lang. Daarom ga ik voor je overleggen wat ik in de tussentijd kan doen. 

Dinsdag zal ik dit je laten weten met het doel meer duidelijkheid te geven. Op dit moment kan ik niet anders doen dan mijn excuses aanbieden en erkennen dat dit inderdaad veel te lang duurt. 

@Babylonia wel wil ik nog laten weten dat dit niet een kwestie van “terreur” of machtsmisbruik is. Dit gaat om een issue binnen het abonnement dat we als medewerker niet op kunnen lossen. Maar hebben moeten doorzetten naar een andere partij. We hebben voor al dit soort dingen procedures. Wel is het natuurlijk belangrijk om daarbij ook als mens te blijven denken. 

We kunnen verder niets veranderen aan de tijd die het kost om dit op te lossen. Wel ga ik dus overleggen over het tussendoor vergoeden. Maar gezien de storing kunnen wij het abonnement dus ook nog niet aanpassen. 


@Bram_ Bedankt. Ik zie het bericht dinsdag wel tegemoet.

@Babylonia Ik ken u niet, ik los over het algemeen mijn eigen problemen wel op, maar ik begrijp ook niet waarom u altijd met mijn probleem bezig bent. Daar komt bij dat ik uw oplossingen niet altijd de beste vind. Evengoed bedankt.


@jo.ri   Ik ben niet expliciet bezig met "uw probleem", maar constateer gewoon in zijn algemeenheid een sterke "vertragingsprocedure" van KPN in allerlei simpele administratieve taken, in het nadeel van klanten, die absoluut niet door de beugel kunnen. (Die benoem jezelf ook). In afhandeling van zaken zijn er gebruikelijke, zelfs wettelijk vastgestelde termijnen waar nu beslist niet aan wordt voldaan.

Alle goede bedoelingen van individuele KPN medewerkers ten spijt. (Daar is kritiek niet op gericht).
Het zit simpelweg verkeerd in de achterliggende organisatie van KPN zelf.

Kun je gedwee alles maar zijn beloop laten gaan, maar daarmee verandert er nooit iets aan die mentaliteit van hetgeen van hogerhand binnen de organisatie van KPN wordt aangestuurd. Ten koste van een normale serviceverlening die je zou mogen verwachten in afhandeling van zaken.


@Babylonia Ik weet niet wat u meemaakt/meegemaakt heeft met KPN, maar bij mij is er sprake van een domme fout, gemaakt door KPN. Ik heb te maken met de arrogantie van KPN die het (nog) niet oplost. Zoals u kunt zien laat ik dit niet gedwee op zijn beloop, ik meld/vraag hier vaak genoeg over op dit forum. Om dit nu direct te betitelen als "terreur” zoals u dat doet, gaat mij te ver. We leven in Nederland en niet in Oekraïne, waar pas echt sprake is van terreur. Dit is alleen maar een vervelend probleem, dat jammer genoeg door KPN niet opgepakt wordt. Dat noemt, men zoals gezegd, arrogantie c.q, het niet serieus nemen van een klant, maar is voor mij geen reden om een advocaat in te zetten en een klacht in te dienen bij de ACM, maar misschien is dat bij uw probleem wel nodig, dan zou ik zeggen ga uw gang. @Bram_ heeft nu toegezegd hierover dinsdag weer te berichten, daar wacht ik dan maar weer even op. Ik vind de door u genoemde mogelijkheden niet een passende oplossing voor mijn probleem, maar misschien is dit iets voor het uwe. Ik ben al heel lang klant van KPN, heb nog nooit problemen met ze gehad, sterker was was altijd heel tevreden, dat is nu wel over. Dat is jammer, maar meer ook niet.