Skip to main content

Goedenavond. Ik heb vanmiddag geprobeerd de Digitenne te installeren. Ik heb de stappen precies zo gevolgd zoals ze beschreven stonden, maar de antenne lijkt totaal geen signaal te ontvangen. Hij blijft op 0% hangen. Ik heb alles al geprobeerd.

We hebben hier op het forum iemand die alles van digitenne weet. Ik roep hem er even bij en misschien reageert hij vanavond nog. @Noordzee we hebben je dringend nodig😉


Hallo @Samoudhof ,

Met dank aan @Joep1965 hier dan een eerste advies: 

Probeer dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk en plug de antenne stevig in de ontvanger.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 


Hi @Noordzee 

Dankzij je advies lijkt hij het nu te doen. Ik heb alleen geen commerciële zenders. Hoe komt dit?


Mooi @Samoudhof ,

Laat de ontvanger even een uurtje aanstaan op NPO 1. Ergens in dat uurtje ga je dan het activatiesignaal ontvangen en dan ontvang je alle zenders van jouw abonnement.


@Joep1965 @Noordzee. Ahh okee super. Thanks voor de hulp beiden!! Fijn weekend!


@Noordzee, verbinding is helaas nog steeds erg slecht. Hij haalt nu gelukkig wel zenders op, (nooit met 100% verbinding, maar wisselend tussen 35% en 70%) maar wanneer hij klaar is met ophalen, haperen de zenders onwijs en loopt hij geregeld vast. Kan ik hier nog iets anders aan doen? Ik woon in een begane grond appartement en kan dus de ontvanger niet zo makkelijk hoog plaatsen.


@Samoudhof 

Probeer wat met de antenne te spelen. Met name de richting van de antenne is heel belangrijk. En verschuif de antenne eens een stukje. Niet te dicht bij andere elektronische apparaten. 


Ga ik proberen. Volgens de postcode checker is het gebied waar ik woon de digitenne verbinding ook erg slecht. Het is waarschijnlijk (en gelukkig) een tijdelijke oplossing, omdat de montage van de interactieve tv een week uitgesteld is tot vrijdag