Skip to main content

ik heb een stresvolle dag gehad met kpn telefoon . totaal wel 120 minuten gebeld en voor het grotedeels in de wacht gestaan en nog steeds het zelfde probleem waar ik mee begon namelijk geen ontvangst van digitennen. weet niet meer wat ik moet doen 

Hij geeft een foutcode en geen abonnement aan

Geeft NPO wel beeld ?


Ook niet  beste man. Ik probeer het uit te leggen. Ik heb gisteren een Digitenne gehaald onder het KPN abonnement van mijn schoonzoon. Aangesloten , geeft het beeld een foutmelding en geen abonnement en  een verwijzing naar de KPN site . Toen  met  heel veel moeite gebeld , wordt er gezegd dat er geen bereik is waar ik zit.(Ermelo in de bossen in een chalet) terwijl ik 9 jaar van online Digitenne heb gehad . En de blauwe balk op 90 procent staat. De persoon bleef bij z'n andwoord. Toen heb ik van mijn buurman het hetzelfdefde kasje mij mij aangesloten en ja hoor prachtig beeld. Weer met veel moeite gebeld , en een vriendelijke dame zij deze is niet geactiveerd. Nou ik dacht nou komt het goed , maar nee weer geen beeld. Weer gebeld  en deze meneer ging een update doen en zij nou moet het goed zijn , maar weer niet .Weer gebeld ,en toen zij deze persoon heel eerlijk ik weet het niet meer ,ik zij ik ook niet  maar wat Nu ( conclusie  geeft foutmelding  status geen abonnement, wel goed signaal , kastje buurman goed beeld. ). Gr Ruud


Hallo @Ruudenleida ,

Je hebt dus nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

LET OP!! Je kunt dit probleem NIET zelf oplossen

In dit topic helpen we je een handje :wink:

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat RF-kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

 


Beste mensen , ik ben naar de KPN winkel gegaan en de vriendelijkheid medewerker heeft mij een ander kastje meegegeven nadat hij deze eerst geactiveerd had. En wat gebeurde toen ik deze aansloot. Ik haaaad beeld in een paar minuutjes  alles is nu goed dank zij de jongen van de KPN winkel . Al die telefoontje naar KPN kwam niemand op dit ideeën  het was zo simpel . Weg stress  Gr Ruud in


O ja het was de winkel in Harderwijk 👍😄


Fijn dat het gelukt is. Toch zou activeren op afstand ook in een normale situatie moeten lukken.


Beste @Ruudenleida, welkom en sorry voor de late reactie! Zoals Jeroen en Noordzee aangeven, had dit ook telefonisch geregeld moeten kunnen worden. Jammer dat je hier zoveel tijd aan kwijt bent geweest! Mochten we in de toekomst toch nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. We helpen je graag!


Ik vind het al fijn dat dat er iemand van KPN winkel op dat snugger idee kwam  Gr Ruud