Skip to main content

In mijn contract met KPN staat dat het digitene abonnement gratis is en de HD tv ontvanger en dergelijke gratis. Echter sinds april 2018 wordt er ineens een abonnement voor digitene en later in 2019 ook nog voor 2 gratis ontvangers van een ander rekeningnummer geint dan waar mijn telefoon-wifi-digitene abonnement van af gaat en ik heb ineens een 2de klantennummer. Contact met medewerkers levert niets op, in tegendeel...super fustrerend!!!!. Ik kan niemand aanschrijven om dit te corrigeren. Medewerkers die ik telefonisch heb gesproken kunnen deze facturen niet terug zien in hun systeem. Ondertussen wordt er 27,- per maand extra van mijn rekening afgehaald voor een gratis digitene abonnement.

Wat voor zooitjes is het binnen de kpn administratie?

Wie kan mij een antwoord geven en moet ik de zaak maar automatisch storneren elke maand?

Grt, joan

Automatisch afgeschreven van een andere rekening? Dan moet u daar wel zelf een machtiging voor gegeven hebben lijkt me.


Hallo @tunez ,

In de periode medio 2018 tot uiterlijk juli 2019 zijn de oude Digitenne-ontvangers omgewisseld voor nieuwe ontvangers. Meer informatie daarover vind je in dit topic: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

Als je nu nog steeds drie Digitenne-ontvangers hebt, dan is de kans groot dat je tot 1 juli 2020 daarvoor 27 euro per maand moest betalen. Want dat bedrag noem jij hierboven. Vanaf 1 juni 2020 wordt de prijs overigens 28 euro per maand.

Maar dit bedrag is alleen van toepassing als je geen abonnement hebt op Interactieve TV. Want dan betaal je 5 euro per (extra) Digitenne-ontvanger. Je moet dan wel één klantnummer gebruiken. 

Kennelijk is het bij jou fout gegaan met betrekking tot de klantnummers. Het handigste is dat jouw twee klantnummers worden samengevoegd tot één klantnummer , want daarmee kun je veel geld besparen. 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en de drie CAS-ID nummers? De CAS-ID nummers kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 


@tunez 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en de drie CAS-ID nummers? De CAS-ID nummers kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Dag @tunez. Van harte welkom hier. Ik zie dat @Noordzee je al flink op weg heeft geholpen. Maar ik zie dat je profiel nog niet is ingevuld. Mag ik daaruit opmaken dat het probleem inmiddels (via een andere weg) is opgelost? Als je mijn hulp nog nodig hebt, vul dan je gegevens en CAS-ID nummers in in je profiel. Dan kan ik dit voor je uitzoeken.


Beste Natasja, ik heb 5 digitene kastjes waarvan 1 HD tv. Echter men wil van de 2 klantennummers 1 klantennummer maken en dat betekent dat ik alle kastjes weer om moet ruilen. Ik heb in 2018 al een drama gehad met het activeren van de nieuwe kastjes. Wij hebben vakantiehuisjes dus dat is in deze periode van het jaar niet te doen. De vraag is alleen of ik niet te veel betaal? €27,- ene abonnement en de andere gratis...dit betekent 1 betaald abonnement met 2 huurkastjes?

MvG, Joan


@tunez 

Als je van twee klantnummers één klantnummer maakt, dan wordt het alleen maar goedkoper. Nu betaal je 27 euro voor drie ontvangers. Als je ook Interactieve TV hebt betaal je voor elk Digitenne-kastje 5 euro per maand. 

 

 


Dag @tunez. Ik zie inderdaad dat je een Digitenne abonnement hebt met drie Digitenne ontvangers, waarvoor je € 27,- per maand betaalt, en een Internet en TV basis abonnement met een HD tv-ontvanger en een Digitenne tv-ontvanger (€ 5,- per maand). Omdat het samenvoegen van twee klantnummers niet altijd even soepel verloopt, wil ik je adviseren om via MijnKPN nieuwe Digitenne tuners aan te vragen voor je Internet en TV abonnement. Als je die hebt ontvangen en alles goed werkt, kun je het Digitenne abonnement inclusief de drie tuners opzeggen. De opzegging kan ik eventueel ook voor je in orde maken. Geef me hoe dan ook een seintje als je de nieuwe tuners in huis hebt, dan ga ik daarna voor je aan de slag.


Hallo @tunez. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Is het inmiddels (via een andere weg) opgelost? Als je mijn hulp nog nodig hebt, lees ik het graag.


Reageer