Skip to main content

Hallo, ik wil graag een insteekkaart bestellen voor mijn tv in de tuin, is deze beschikbaar? en hoe kan ik zien of deze ook werkt op mijn tv.

Uiteraard hebben wij een compleet kpn tv abonnement

Ik hoor het graag 

Groetjes Alexandra Pelsers 

 

@alexandra2110  Op deze website staat een tool waar je jouw type TV-ontvanger kunt invoeren. Je weet dan meteen of jouw TV geschikt is voor de CI+-cam:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Dit gedeelte daar even opzoeken: 

Is mijn tv geschikt voor de CI+ module?

Voor tv-kijken met de CI+ module dien je een televisie te hebben die DVB-T2 en HEVC ondersteunt en een CI+ slot (Common Interface) bevat. Inmiddels zijn de meeste flatscreen televisies hiervan voorzien, dus grote kans dat de Digitenne insteekkaart gewoon werkt op jouw tv! Ontdek hieronder of jouw tv geschikt is.  


Hallo,

dankjewel voor je berichtje hoe kan ik zien of deze tv DVB-T2 en HEVC ondersteunt? 


Hoi @alexandra2110 , welkom op het forum. 

Alle modellen die dat doen vind je via de link van @HansaanZet .

Wij (ik) kunnen ook voor je kijken. Wat is het merk én model nummer van die televisie?

Is de televisie ouder dan 4 jaar dan sowieso niet. Dan heb je de ontvanger nodig. 


 samsung tv ue32h5303aw


Die is te oud. Uit 2014. Heeft geen T2 HEVC. Module heeft geen zin.

Gaat alleen met Digitenne werken met de losse ontvanger. KPN levert de ZXV 7200. 


Oke bedankt, en een samsung dongel is geen optie? 


Wat doet een Samsung dongle?

 


Samsung  wifi dongle zorg je ervoor dat je kunt internetten op je Samsung WiFi-ready tv. Door de dongle op je Smart TV.

Ik heb een smart tv zal dan denk ik dubbel op zijn. 

Ik denk dat het beste een Chrome cast en via kpn tv app kijken. 


Ik ben band dat de tv ook te oud is om de KPN IPTV-app te installeren, dus dan wordt het tv kijken via een Chromecast i.c.m. je telefoon of tablet.

 


Hallo @alexandra2110 ,

Je kunt het CI+-module het beste bestellen via 0800-0402. Je hebt geen geschikte TV, maar je kunt (zolang je nog geen geschikte TV hebt) het C+-module ook gebruiken in een losse ontvanger.  

Deze ontvanger moet je dan wel zelf aanschaffen. 

https://www.reichelt.de/de/de/receiver-dvb-c-t2-hd-multi-tuner-pvr-ready-hd-media-player-c-xoro-hrm8761ci--p289464.html?utm_source=Preisvergleich_&utm_medium=CPC&utm_campaign=Preisvergleich_&utm_source=psuma&utm_medium=idealo.de&PROVID=2378&&r=1

Het alternatief is een gewone Digitenne-huurontvanger van KPN. Dan betaal je alleen maar 5 euro per maand huur en hoef je zelf niets aan te schaffen. 

Een huurontvanger van KPN kun je aanvragen via MijnKPN of via 0800-0402. 


Als je daar de " chromecast 4 Google TV" mee bedoeld.... die kan je met hdmi in de tv doen. Als je daar de KPN ITV app voor Android-TV op zet kun je die gebruiken. Binnen het bereik van je eigen wifi want " buiten de deur " werkt de Android-TV app van kpn niet.

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-multimediaspeler-4k-hdr-wifi-wit/9300000032517926/

Een chromecast V3 kan ook. Dan gebruik je de app in je telefoon of tablet. 


Een huurontvanger van KPN kun je aanvragen via MijnKPN of via 0800-0402. 

Heeft KPN inmiddels het probleem met mijnKPN opgelost @Noordzee ?


Heb ik niets over gehoord @martijn197108 


Heb ik niets over gehoord @martijn197108 

Dan zal het wel niet, denk dat het niet zo'n hoge prioriteit heeft.Dan kan @alexandra2110 het beste even bellen denk ik.

 


Mijn vraag is inmiddels beantwoord en opgelost. Super Bedankt voor alle info 👌.

Groetjes Alexandra 


Mooi zo @alexandra2110 ,

Maar kun je nog even vertellen wat de oplossing gaat worden?  


Gewoon buiten tv kijken zoals we al deden via de Chrome cast 3 en kpn iTV app. 

 maar de Chrome cast 4 is ook een handige optie kun je de kpn app opzetten heb je de telfoon niet meer nodig. 😊


 samsung tv ue32h5303aw

Die is te oud. Uit 2014. Heeft geen T2 HEVC. Module heeft geen zin.

Gaat alleen met Digitenne werken met de losse ontvanger. KPN levert de ZXV 7200.