Skip to main content

Ik heb digitenne besteld op 27 December maar ik heb nog niks geleverd gekregen. Ik heb er geen haast bij maar er staat in de mail dat het binnen 5 dagen geleverd zou worden. Weet iemand waar ik contact met KPN kan opnemen over de status? Alvast bedankt. 

Hallo @SjoerdBeljon ,

Waarschijnlijk heb je op 27 december 2020 je bestelling gedaan. 

Het duurt allemaal veel te lang. 

Dit probleem speelt momenteel ook bij andere nieuwe klanten.

KPN schrijft aan een andere klant: 

De bestelling gaat mis bij een externe partner/partij. We zoeken momenteel nog uit waar het misgaat. Zodra wij een antwoord hebben, laten we het uiteraard aan je weten.  

Er komt hier vanzelf een moderator langs. Die gaat ook voor jou regelen dat het opgelost wordt. 


Haha December inderdaad, gelijk even aangepast.. Oké, dat is dan duidelijk ik wacht dan even op de moderator, thanks! 


31 december digitenne aangevraagd en tot op heden niets meer gehoord of ontvangen.

Beetje jammer dit!


Hallo @reivis ,

Dit probleem speelt momenteel ook bij andere nieuwe klanten.

KPN schrijft aan een andere klant: 

De bestelling gaat mis bij een externe partner/partij. We zoeken momenteel nog uit waar het misgaat. Zodra wij een antwoord hebben, laten we het uiteraard aan je weten.  

Er komt hier vanzelf een moderator langs. Die gaat ook voor jou regelen dat het opgelost wordt. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en zo mogelijk klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

 


Nog even een update, want wat ik weet nu waar de K voor staat bij KPN.

Even een reminder. 16 december Digitenne voor mijn moeder besteld. Nooit geleverd!

7 januari gebeld. Heel lang verhaal, kon de bestelling niet vinden, maar uiteindelijk toch gevonden dat intern de bestelling geannuleerd was. Was niet te zien wie, nog met welke reden. Advies was opnieuw bestellen. Kon gelijk geregeld worden dus 7 januari is er op advies van KPN een nieuw Digitenne abonnement besteld zonder de 1 cent betaling, en tot onze grote verbazing werd deze 8 januari al geleverd.

Vandaag, 13 januari mail van KPN dat mijn bestelling van 16 december in behandeling is genomen en dat vanaf 18 januari het abonnement actief wordt. Foutje dacht ik, dus voor alle zekerheid even gebeld. Kon de bestelling eerst niet vinden, toen maar gedeeltelijk maar kon wel bevestiging dat er op dezelfde naam en hetzelfde adres 2 Digitenne bestellingen zijn. Op de vraag of het aangepast of geannuleerd kon worden bleek dat er niets aan de status verandert worden en dus ook niet geannuleerd. Advies was pakket te laten leveren en dan een afspraak maken bij een KPN winkel om te zien wat er te regelen valt. Vermoedelijk moet de eerste maand huur wel betaald worden. Op de vraag hoe dit kan, ligt aan PostNL omdat die leveringsproblemen had. Wat een K smoes om een eigen fout af te schijven op een een andere organisatie. Het is duidelijk dat de bestelling tussen wal en schip gevallen is en nu pas opgepakt is. En het is ook duidelijk dat mensen bij KPN niet lezen, want in het dossier stond duidelijk dat er gebeld was en dat op basis daarvan een nieuwe bestelling geadviseerd was en geïnitieerd. K bij KPN staat voor mij dus voor K.U.T. oftewel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Het is dat dit goedkoper was dan Ziggo, maar dit is de laatste keer dat ik zaken doe met KPN…..

Admin: post verplaatst naar actueel topic


Ik heb eind vorig jaar ook een bericht geplaatst, dus eigenlijk is dit een update.

Als reminder voor degene die me toen geholpen hebben. 16 december Digitenne voor mijn moeder besteld. Nooit geleverd! Vlak voor de kerst geprobeerd ze te contacten, via forum hier advies voor chat, helaas is dat een bot en geen echt persoon. Uiteindelijk nog een weekje gewacht, werden 2 weekjes en nog steeds niets.

Zit in het buitenland dus kan geen 0800 nummers bellen. Dus dochter gevraagd of ze namens mij kon bellen, dat was 7 januari. Heel lang verhaal van de helpdesk, kon de bestelling eerst niet vinden, maar uiteindelijk toch gevonden, bleek dat deze intern geannuleerd was. Was niet te zien wie, nog met welke reden. Kon niet heropend worden, dus advies was opnieuw bestellen. Kon gelijk wel geregeld worden, dus 7 januari is er op advies van de KPN helpdesk een nieuw Digitenne abonnement besteld (zonder de 1 cent betaling), en tot onze grote verbazing werd deze 8 januari al geleverd.

Vandaag, 13 januari, krijg ik mail van KPN dat mijn bestelling van 16 december in behandeling is genomen en dat vanaf 18 januari het abonnement actief wordt. Foutje dacht ik, dus voor alle zekerheid even mijn dochter gevraagd te bellen. Helpdesk kon wederom de bestelling eerst niet vinden, toen maar gedeeltelijk maar kon wel bevestiging dat er op dezelfde naam en hetzelfde adres 2 Digitenne bestellingen zijn. Op de vraag of het aangepast of geannuleerd kon worden bleek dat er niets aan de status verandert kon worden en dus ook niet geannuleerd. Het advies was pakket te laten leveren om daarna een afspraak te maken bij een KPN winkel om te zien of die wat kunnen regelen. Er werd gezegd dat de eerste maand huur vermoedelijk wel betaald moet worden. Op de vraag hoe het kan dat de bestelling nu pas in behandeling genomen is kwam als antwoord dat het aan PostNL ligt, omdat die leveringsproblemen hadden. Wat een gemene smoes om een eigen interne fout af te schijven op een een andere organisatie. Het is duidelijk dat de bestelling tussen wal en schip gevallen is en nu pas opgepakt is, want anders had ik de mails rond 16 december wel gehad, en had alleen de levering door PostNL vertraging opgelopen. En het is ook duidelijk dat mensen bij KPN niet (kunnen) lezen, want in het dossier stond duidelijk dat er op 7 januari gebeld was, en dat op basis daarvan een nieuwe bestelling geadviseerd was en geïnitieerd.

******De reden waarom ik voor Digitenne ging is omdat mijn moeder dementerende is geen internet nodig heeft. Dus waarom dan een duur Ziggo abonnement dacht ik als ze alleen TV kijken wil. Het is inderdaad een stuk goedkoper dan Ziggo, maar dit is de laatste keer dat ik zaken doe met KPN. Want de frustratie is dat verschil in geld zeker niet waard….. 

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


 

Dit probleem speelt momenteel ook bij andere nieuwe klanten.

KPN schrijft aan een andere klant: 

De bestelling gaat mis bij een externe partner/partij. We zoeken momenteel nog uit waar het misgaat. Zodra wij een antwoord hebben, laten we het uiteraard aan je weten.  


Dit probleem speelt momenteel ook bij andere nieuwe klanten.

KPN schrijft aan een andere klant: 

De bestelling gaat mis bij een externe partner/partij. We zoeken momenteel nog uit waar het misgaat. Zodra wij een antwoord hebben, laten we het uiteraard aan je weten.  


Hoi Noordzee. Zoals ook vorige keer, dank voor je reactie. Wordt gewaardeerd.

Maar tenzij KPN de helpdesk en het hele bestelproces bij een externe partij ondergebracht heeft, wil ik dat geloven. Maar als ze dat intern doen, en alleen de (uit)levering uitbesteed hebben (PostNL) geloof ik daar niets van. Want de mails die ik ontvangen heb krijg je zodra de bestelling in behandeling genomen is, en niet pas als de uitlevering al plaats gevonden heeft en vertraging oploopt.

Voor mij is de oplossing dus ook niet zozeer een antwoord op die vraag. Dan wel een oplossing voor de dubbele bestelling. En dan vooral voor de extra moeite, en beperkingen door corona, en de kosten die wij daarmee moeten maken.

Admin: post verplaatst naar actueel topic


@Digitennegebuiker 

Ik ga er vanuit dat jouw verhaal met voorrang wordt opgepakt door een moderator. Nog even geduld. 

Zelf vind ik het vervelend dat de leveringsproblemen nu al een paar weken bekend zijn en tot op heden niet zijn opgelost. 


Hoi @Noordzee 

Gezien de algemene problemen hoeve ze mij niet met voorrang te behandelen. Zolang ze maar iets doen en niet dat we achteraf weer achter onze centen en rechten aan moeten.

En ik ben het met je eens dat ze de leveringsproblemen nu toch wel opgelost zouden moeten hebben als het al weken lang speelt en bekend is. Dus die wens deel ik zeker met je.


Update.

Vanmorgen een stuk of wat mails over de levering. Voor mij dus geen moderator die ermee bezig is, of geen invloed heeft op de grote KPN organisatie!

Hoe dan ook, pakket wordt vandaag door PostNL afgeleverd en daar is jammerlijk niets meer aan te veranderen.

Conform de informatie in de mails lijkt het om de externe partijen CEVA Logistics en PostNL te gaan.

Ik heb op beide websites gekeken, maar kom nergens een optie tegen waarmee ik de levering  kan annuleren of retour kan zenden.

Helaas is het pakket weigeren bij ontvangst ook geen optie. Mijn moeder zit in een verzorgingstehuis en de post wordt daar centraal aangenomen.

Nu kan mijn dochter dus bij haar baas een middag vrij gaan vragen, wat haar vakantie uren kost, om het geblunder van KPN recht te zetten. Wie gaat haar die uren terug betalen? KPN vast niet…. 


Hallo @SjoerdBeljon, @Digitennegebuiker en @reivis. Ik heb jullie losse topics even allemaal hier samengevoegd. Dat maakt het even makkelijker voor mij om te reageren. Zoals jullie inmiddels weten zijn er problemen met de levering. Of eigenlijk moet ik zeggen, waren. Op het moment dat je het bestelformulier hebt ingevuld krijg je direct een bevestiging dat je dat hebt gedaan. De inhoud van het formulier gaat vervolgens de bestelsoftware in die zorgt voor de daadwerkelijke levering van alles, en dat het in onze systemen allemaal goed aan elkaar gekoppeld wordt enzovoort. In die bestelsoftware ging het mis, waardoor een aantal bestellingen niet daadwerkelijk zijn doorgezet. Inmiddels is het probleem gevonden, en hersteld. Alle orders die niet zijn uitgeleverd zijn vandaag opnieuw verwerkt waardoor levering nu alsnog goed zou moeten gaan. Je krijgt de spullen dan ook binnen enkele dagen thuis bezorgd. 


Nou dat is lekker dan. Ik heb dit abonnement expliciet aangevraagd om Dakar te kunnen volgen.

Ondertussen zijn we bijna aan het eind van Dakar.

KPN, hartelijk dank voor het verzieken van mijn jaarlijkse pleziertje.

Ik neem aan dat jullie wel met een redelijke tegemoetkoming komen?

Met misgenoegen,

Reivis


@Erik_  Dank voor het snelle oplossen, wat mij betreft is dit na het benoemen van mijn probleem op het forum erg snel en voortvarend opgelost. Het was wel fijn geweest als ik ergens naartoe had kunnen mailen met de vraag want van mij hoeft dit niet zo publiekelijk maar al met al prima opgelost! @Noordzee  ook dank voor de reactie