Skip to main content

Goedenavond, óf de afstandsbediening óf mn digitenne is kapot, er zit geen bewging in, ik lees regelmatig in de antwoorden op dit forum “ga terug naar fabrieksinstellingen” maar hoe dan als ik niet kan veranderen?

Hoi @Wimmied ,

Ik vermoed dat jouw ontvanger omgeruild gaat worden. 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

@Wimmied 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 


Aangevuld


Hoi @Wimmied, welkom hier, en dank voor het invullen van je gegevens. Voor ik echter daadwerkelijk dingen ga omruilen wil ik nog wel wat dingetjes controleren. Je zegt ‘er zit geen beweging in’. Wat bedoel je daar mee? Krijg je de ontvanger in z'n geheel niet aan en blijft het beeld zwart? Probeer dan de reset zoals die hier beschreven staat. Die kun je ook uitvoeren als je geen beeld hebt.  

Verder, als je de afstandsbediening gebruikt, zie je daar dan ook een lichtje op gaan branden? Want anders kan het daar inderdaad ook nog aan liggen. Zie je geen lampje branden, vervang de batterijen en probeer het opnieuw.

 

Afhankelijk van je resultaten kunnen we ontvanger, afstandsbediening of beide vervangen.


Hoi Erik, dank voor je reactie. Het lampje op de AB brandt niet, ook niet met nieuwe batterijen 

mvrgr, Wim


Check, dan ga ik je eerst een nieuwe afstandsbediening opsturen. Deze komt met brievenbuspost, dus heb je morgen in huis :)

Laat even weten of het probleem daarmee is opgelost. Zo niet, gaan we verder met de ontvanger zelf.


Geweldig!


Nieuwe AB binnen maar ook op deze gaat het lampje niet branden, verse batterijen geplastst.

Wat can I do?


@Wimmied

Dan ligt het toch aan jouw ontvanger. Dat was al mijn eerste idee.

Hoi @Wimmied ,

Ik vermoed dat jouw ontvanger omgeruild gaat worden. 

 

Maar ik snap wel dat Erik in eerste instantie het wilde proberen met een nieuwe afstandsbediening, dat is wat simpeler om snel op te sturen. 
 

Er zal nu vast wel een omruilafspraak gemaakt worden voor jouw ontvanger. 


Dankje, maar feit blijft dat er géén lampje brandt


Duidelijk, maar als de ontvanger stuk is, dan wordt er ook geen 5 volt spanning geleverd aan de antenne. En dan gaat het lampje ook niet branden.


Hi @Wimmied, ik neem het even over van Erik. 

Laten we dan de ontvanger omruilen. Dit gebeurt bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Heb je een voorkeur? 

 


Primera Geuzenplein graag


Top, ik heb het voor je besteld. Dinsdag na 15 uur kun je het daar omruilen. Neem de ontvanger zonder antenne mee in een doosje en vergeet je ID-bewijs niet. 

Laat je ons nog even weten of het dan weer werkt? 


Dankje Alex,

moet ik het doosje adresseren of afzender er op zetten?


@Wimmied 

Je kunt de ontvanger die je niet meer gebruikt in een eigen doos stoppen en deze als volgt adresseren:

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

 

Bewaar wel het ontvangstbewijs wat je krijgt bij het omruilpunt.

 


Dankje Alex,

moet ik het doosje adresseren of afzender er op zetten?

Dit mag zeker zoals Noordzee dit goed aangeeft. 


Hoi @Wimmied ,

Ik vermoed dat jouw ontvanger omgeruild gaat worden. 

 

@Wimmied 

Is het probleem nu opgelost na de omruil van de ontvanger. Heb je nu weer beeld op alle zenders? 


@Wimmied, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Goedemiddag Alex, alles werkt weer, hartelijk dank voor de snelle service


Goedemiddag Alex, alles werkt weer, hartelijk dank voor de snelle service

Fijn om te lezen, graag gedaan!