Skip to main content

De hele week zonder tv en internet. Dus ook geen muziek en geen netwerk om vanuit huis te werken. Nu eindelijk een noodpakket ontvangen, de digitenne aagesloten en wat blijkt, we kunnen alleen zender 1, 2 en 3 aan. Geen enkele commerciĆ«le zender dus. Ons pakket is niet toereikend! Wat is dit nu weerā€¦ā€¦..! wat is dit voor een service. Ik wil graag andere zenders bekijken. Internet, hebben we niet, De bijgevoegd mobile netwerk installeert niet.Ā 

KPN gebeld, die zijn maandag weer bereikbaar!Ā 

Wie kan ons helpen!

Moet digitenne niet een uur aanstaan voordat alle andere zenders eebij komen?

En dan zenders zoeken via "uitgebreid zoeken"

Ā 

Wat werkt er niet aan de 4 dongel? Staan er geen mb's op het display? Krijg je er geen wifi verbinding mee?


Dag Dennis,Ā 

Wat fijn dat je reageert. De dongen heb ik inmiddels aan de praat. Er staan inderdaad mbā€™s in het scherm. Weet je ook of hier een limiet op zit?

De Digitenne staat nu inmiddels 1,5 uur aan. Ik heb op het begin al een keer uitgebreid gezocht, dat ben ik nu weer aan het doen!Ā 

Weer ik bijv. rtl4 opzet krijg ik een melding dat deze niet in het pakket valt. Kun jij hier iets mee?

Ik krijg nu bij RTL 4 etc,. de melding ā€˜Geen digitennesignaal! Wanneer ik omschakel naar NPO1 dan heb ik prima beeld.

En nu weer de melding - valt niet binnen het pakket

Guido


Ah mooi. Ja je hebt een limiet maar als die op is kun je bij laten vullen.

0800 0402 bellen is het snelst volgens mij.

Ā 

Heb je antenne op de beste plek staan? Mbv dat knopje op afstandsbediening waardoor je de signaalsterkte in beeld ziet staan.


Wederom dank!Ā 

Ik ga ervan uit dat wanneer het limiet op is, ik geholpen word door 0800-0402? Ook als dat op zondag is. Ik zie in de instelling bij abonnement staan dat hier geen basis abonnement op zit. Verklaart dit het feit dat wij geen zenders hebben? Buiten 1,2 en 3 en omroep brabant dan.Ā 

De signaalsterkte gecontroleerd. Deze staat op 100%.

Ā 

Nog tips om toch meer zenders te kunnen gebruiken?

Ā 


Hoi Guido, welkom hier.Ā 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ontvang ik ook de CAS - ID van het Digitenne kastje, deze kun je op de onderkant vinden.Ā 


Ā 


Hi Moderator,Ā 

Dank voor je bericht. Ik heb het profiel aangevuld en onder persoonlijke opmerkingen het CAS nr toegevoegd. Is dit goed zo?

Guido


HIĀ 

Wat is er aan de hand?

Nu heb ik helemaal geen zenders meer op de digitenne. Ook 1, 2 en 3 geven nu ā€˜ no channelā€™.

Signaalkwaliteit = 100%

Zenders zoeken via uitgebreid zoeken levert 0 zenders op!

Word er moedeloos van!


Hallo @GuidoPĀ ,

Wil je dan het volgende eens proberen?Ā 

1/ Doe de ontvanger even minimaal 5 seconden helemaal uit.Ā 

2/ Zet de stroom weer aan op de ontvanger. (en de TV ook aanzettenā€¦.)

3/ GaĀ in het menu van Digitenne eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdrachtĀ uitgebreidĀ zenders zoeken.

5/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.Ā 

Ā 

Dan hebĀ je normaal gesproken wel weer de NPO-zenders, de rest moet eerst geactiveerd worden. Ā 

Ā 


Dag Noordzee,

Ā 

Dank voor je hulp. De zenders 1,2 en 3 zijn inderdaad weer terug.Ā 

Voor de overige zenders nog geen toegang.

Ā 

Groeten GuidoĀ 


OK , graag gedaan.


Zet je ontvanger nu alvast aan op NPO 1.Ā 
Later vandaag kan dan eventueel een activatie verstuurd worden. En anders morgen als alle afdelingen weer aan het werk zijn.Ā 


Hi Guido, dank voor je gegevens. Ik heb dit doorgezet en ik verwacht dat het morgen in de loop van de dag wordt geactiveerd.Ā 


Ook wij hebben dit probleem, kan dit opgelost worden, aangezien de monteur pas volgende week donderdag komt