Skip to main content
Beantwoord

Digitenne ontvanger inruilen voor insteekkaart

  • 26 June 2024
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik heb een digitenne ontvanger die ik wil inruilen voor een insteekkaart.

Volgens de klantensevice en de XL winkel wordt dan mijn abonnement verhoogd met €5 p.m

De logica hiervan ontgaat me

(Op dit moment heb ik een gratis digitenne abonnement omdat ik een aantal jaren geleden mijn extra TV ontvanger heb ingeruild voor een Digitenne ontvanger)

kan iemand mij verder helpen hoe ik dat moet aanpakken

Dan had je toen nog een heel oud contract, nu kost een Digitenne abo 5 euro per maand als je ook al een tv abonnement hebt @apenstaartje , dus als je die kosten niet wilt maken, gewoon alles hetzelfde laten.

 


Als het goed is betaal je nu € 5 voor de extra digitenne ontvanger ZXV7200 bij interactieve tv. Zie je factuur. 

Als je die omruilt voor de module ga je daar € 5 voor betalen. Per saldo blijft het dus gelijk.

Weet je zeker dat je tv geschikt is? Hij moet DVB-T2 HEVC kunnen ontvangen. En niet alle tv's werken met de module. 

Een Samsung die eindigt op XXN bijvoorbeeld niet. 

Via MijnKPN of de klantenservice kun je het regelen. 



Beste PeterG

Op mijn factuur staat “gratis product” voor zowel decoder als abonnement

ik heb daar 1  extra TV ontvanger voor moeten inruilen

Een vriend van mij heeft onlangs ook een extra TV ontvanger ingeruild voor een  insteekkaart  met gratis digitenne.

Dus als je eenmaal een digitenne ontvanger hebt en je wilt die inruilen voor een insteekkaart dan moet je wel € 5 abonnementskosten betalen. 
Totaal onlogisch.

een eenmalige vergoeding voor de kaart kan ik me dan nog voorstellen

 

 


Dat is raar. Toen in 2019 digitenne naar het nieuwe systeem ging ging iedereen voor de nieuwe ontvanger € 5 betalen. De oude Topfield had ik inderdaad ook voor € 0 .

En voor die ZXV7200 zul je toch ook echt € 5 per maand betalen.

In mijn factuur staat die als

Extra ontvanger € 5.

en onder gratis producten staat

Digitenne abonnement 

en dat klopt. Ik heb, net als jij, de Digitenne als extra ontvanger onder itv. 

Maar ja. Als je de module wilt zul je toch huur / gebruik van het netwerk moeten gaan betalen. Bij een wijziging van abonnement veranderen ook de voorwaarden. Dat is nou eenmaal zo.


Reageer