Skip to main content

Digitenne stoort bij aanzetten van WiFi versterker

  • 7 September 2024
  • 17 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik heb ook zo'n probleem, niet met een playstation maar met een WiFi versterker. Prima ontvangst 100% en alle zenders totdat ik de WiFi versterker aanzet. Buitenantenne opnieuw richten gaat moeizaam. Het vreemde is dat als ik de antennekabel vastpakt het signaal ineens beter wordt????  Moet ik misschien een beter afgeschermde antennekabel aanschaffen en zoja kan kpn die ook leveren

Ik beb benieuwd naar de reactie

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

De wifi signalen zitten op een andere en veel hogere frequentie, maar dan nog kan de boel overstuurd worden als er een zender zo dicht bij een ontvang antenne staat.

Betere kabel zeker, de kpn  levert die nu ( eindelijk ( door mijn jarenlange gezeur (?/!) )
Welke kabel heb je nu ? Nog de ~4mm versie ?

Het vreemde is dat als ik de antennekabel vastpakt het signaal ineens beter wordt???? 

Ja, alles heeft invloed om ethersignalen.
De ontvanger zal niet aan de net randaarde liggen, wegens geen geaarde stekker.
Daar eens een experiment meer doen ?
Of een ferriet kraal om de antenne kabel ?

 


Dank voor je reactie.

Aan de wifi versterker zit geen aarde aansluiti g netzo min als op het digitenne kastje. De anttekabel is een dunne zwarte kabel.

Wat is een ferrietkraal en levert kpn die ook?

"De ontvanger zal niet aan de net randaarde liggen, wegens geen geaarde stekker." Hoe kan je dat dan aanpassen?

 

 


Dan beginnen met  een betere antenne kabel stel ik voor.
Die dunne geven enorm veel verlies, dus grote kans dat het dan al opgelost is.


https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2731015/digitenne-antenne-coax-kabel-10-meter/

 


Peter en Kees bedankt voor jullie respons.

Maandag ben ik weer voor een weekje thuis en dan ga ik de kabel aanschaffen en kijken of het probleem is opgelost. Het resultaat zal vermelden. Groet. Joop.


Nieuwe kabel aangesloten 😪 het resultaat is wel iets beter maar erg teleurstellend.

Heeft iemand nog suggesties?


Dat is jammer.
Kan het wifi station verder bij de antenne vandaan geplaatst worden ?
Op de afstandbediening zit links onder een knopje “ANT”, druk daar eens op en dan op het rode knopje ( in de rijd van 4 gekleurde knopjes ).
Wat zie je dan ? ( ik neem even aan dat ik de juiste ontvanger voor me heb )
Weet je waar cq hoe ver weg de mast staat waar je naar “kijkt” ?

Welke antenne gebruik je ? Er zijn antennes met een filter voor mobile telefoon frequenties, misschien dat dat nog een optie is.

NB : voor de moderator, dit is een aangehaakte vraag, (alsnog) afsplitsen ?


Ik heb de funcke V 4 antenne.

De Digitenne antenne staat nu voor in de camper en de WiFi versterker staat achter in de "garage" Deze afstand is ruim 6 meter. De digitennesignaalkwaliteit is 30% en signaalsterkte 70 % bij ingeschakelde Wi-Fi versterker. Met uitgeschakelde Wi-Fi versterker is de signaalkwaliteit 100% en de signaalsterkte ook 70%. Hoe ver de antenne weg staat weet ik niet. Mijn huidige stand plaats is Montfoort. En zenders gezocht regio Utrecht. Dat ging prima. 


Dan heb je uitzicht op de zender, over een poosje weer de grote kerstboom (tenminste ?)
Daar zal het niet aan liggen, de signaalsterkte dus, maar wordt overstemd door de wifi signalen, dat zou niet zo mogen zijn, in theorie dan :-/
Is die wifi versterker voor 2,4 & 5 GHz ?
De 2,4 GHZ uitzetten zou ik denken, maar dat zal wel niet gaan.

Andere antenne ? Wie vult aan ?


Hoi @Jooppc. Wat vervelend dat je nog geen oplossing hebt gevonden voor dit probleem. Je geeft hierboven aan dat je een Funke v4 antenne hebt. Ik verwacht dat deze antenne wordt omgeruild voor een nieuwere type wanneer je hiervoor contact opneemt met onze klantenservice. Onze klantenservice is te bereiken via het gratis nummer 0800 0402. 


Beste Vikash,

Vanmorgen contact gehad met de klantenservice en er wordt een Funcke V6 antenne opgestuurd. Maandag a.s. kan ik het testen.

 


@Jooppc Wat goed om te lezen dat er een nieuwe antenne wordt toegestuurd. Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt?


Op de opmerking van Kees yagi: Bij de verbinding met zowel een 2,4 GHz als een 5GHz zijn de problemen exact gelijk. De signaalkwaliteit zakt in bij een gelijkblijvende signaal sterkte. 


Vandaag nieuwe antenne ontvangen, de one for all binnenantenne.  Het resultaat veranderd niet significant. De signaal sterkte is 1 a 2 % beter. De signaalkwaliteit loopt nog steeds sterk terug bij inschakeling van de WiFi versterker.

Ik begin zo langzamerhand tegeloven dat  de techneuten geen oplossing hebben voor dit probleem. Ik bedank iedereen die heeft mee gedacht om dit probleem op te lossen. Fijn weekend allemaal. 


Hallo @Jooppc ,

Ik lees nu dit topic en ik zie dat je al de best beschikbare antenne (V6) en de prima 10 meter kabel in gebruik hebt genomen. Veel meer kun je niet doen als je de afstand tussen de WiFi-versterker en de antenne niet kunt vergroten. 

Duidelijk is dat de WiFi-versterker het probleem veroorzaakt. Je zal soms moeten kiezen tussen TV-kijken en internetten via WiFi. Of een andere WIFi-versterker uittesten……. 

 


Jammer maar ook een interessant probleem, zelf zou ik nog niet zo maar opgeven.
Het verschil tussen het bedoelde signaal en de zender die dichtbij staat is te groot in dit geval. De opstelling veranderen is (echt) niet  mogelijk ?.
De plaats voor de wifi versterker komt toch niet zo krap.

Anders, nog een ideetje, een coax aardings tussenstukje, ‘kweet niet hoe het heet en waar het te koop is maar het bestaat wel, wie vult aan.


Beste Kees,

De wifi versterker staat in de camper. De afstand tussen versterker en digitenneantenne is maximaal. Momenteel verblijf ik op een camping en maak er maar wat van. Bij thuiskomst ga ik een coaxkabel aanschaffen met aan de uiteinden ferrietkernen. Ik laat wel weten of dit resultaat heeft. Maar dat duurt nog even.

Met vriendelijke groet, 

 

Joop. 


Reageer