Skip to main content

Hallo iedereen,

Ik kamp met hetzelfde euvel. Commerciële zenders doen het goed, veel haperingen, storingen enz bij de NPO zenders en TV Noord en Omroep Friesland. Ter info: heb de nieuwste antenne, alle stappen geprobeerd enz. Zomaar is dit probleem begonnen. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Digitennekijkerthuis ,

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.


Hoi @Digitennekijkerthuis en welkom op het forum! Is het met de tips van Noordzee hierboven gelukt? 🙂


Hallo @Digitennekijkerthuis ,

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.

@Digitennekijkerthuis 

Heb je het bovenstaande al uitgetest? 

Als het niet werkt, dan kun je jouw antenne buiten plaatsen. Daar is een speciale buitenmontageset voor beschikbaar. 


Sorry @Noordzee Ik begrijp uit het eerste bericht dat het tot onlangs allemaal goed werkte en nu opeens zijn er storingen op de FTA zenders.

Dan is er:

  1. Iets in zijn omgeving gekomen dat stoort. → Storingsbron weghalen
  2. Iets kapot bij hem thuis (Digitenne kastje/Antenne/Antennekabel/software update)? → repareren/uitwisselen door KPN
  3. Iets kapot bij KPN waardoor er onvoldoende of slecht signaal wordt uitgestuurd. → repareren door KPN

Het naar buiten plaatsen van een antenne is dan geen goede oplossing of alleen als de andere 3 oplossingsrichtingen niet hebben geholpen.


Ik vermoed dat het probleem al op te lossen is door de stappen 1 t/m6. 
 

Daarna zien we wel verder, eerst moet @Digitennekijkerthuis maar eens reageren wat de stappen 1 t/m 6 hebben opgeleverd. 

Verder conclusies zijn nu nog niet te trekken. Wel is het zo dat het buiten plaatsen van een antenne altijd beter is dan binnen tussen de betonmuren. 


Ik heb niets meer vernomen @Digitennekijkerthuis dus ik neem aan dat het probleem inmiddels is opgelost. Zo niet, laat het hier gerust weten! 


Reageer