Skip to main content

Hoi

Ik ben net verhuisd,  alles opnieuw aangesloten in mijn nieuwe huis en ik kom niet verder als de storing P846.

Kpn gebeld en ze komen er niet uit en er is een noodpakket met digitenne opgestuurd, dan kon ik tv kijken en had ik 30 zenders en WiFi.

Pakket vandaag aangesloten en kom tot de conclusie dat ik alleen maar 1,2 en 3 heb met de regionale zenders. 

Kpn gebeld, nu blijkt dat ik hier in deze regio niet meer als deze zenders kan ontvangen. 

De monteur kan niet eerder dan 8 november. 

Zeer teleurgesteld in Kpn na al jaren klant te zijn.....…

Heb aangegeven om dan maar over te stappen op een andere provider,  interseert ze niks.

Nee hoor u krijgt gewoon alle zenders. Laat de ontvanger een uur op npo 1 staan dan kan het activatiesignaal worden opgepakt. Ik vind het wel bijzonder dat u al jaren klant bent en als het er dan iets misgaat meteen dreigt met overstappen.  Het komt echt wel goed. Heeft u wel internet?


Dus dan werkt het modem wel? Heb je wifi?

Gaat het om glasvezel of koper verbinding? 


Nee ik krijg niet alle zenders volgens mevrouw aan de telefoon. 

De ontvanger heeft 2 uur op npo 1 gestaan de foutcode P846 blijft .

En dreigen met overstappen dat komt omdat ik niet serieus wordt gehouden aan de andere kant van de lijn.

 


Welke modem bedoel je Dennis?

Van digitenne die werkt en ik heb WiFi via een simkaart 


Welke modem bedoel je Dennis?

Van digitenne die werkt en ik heb WiFi via een simkaart 

 

Die digitenne en wifidongel is voor nood. Je modem wat je van het vorige huis met meegenomen. Waar je normaal gesproken wifi uit krijgt. Werkt die helemaal niet?


U heeft geen vaste internetaansluiting? Of werkt die nog niet?


Het modem kan het ip-adres niet ophalen, geen internet dan ook geen tv en WiFi.

Ik heb een vaste aansluiting 


Koper of glasvezel?

Welk type modem? V10? V10a? Box12?


Koper box 12


Ok en het meest linker lampje blijft knipperen?


Ja klopt


Wat voor aansluiting zit er? Meterkast of in de woonkamer?

1 van deze?

 


Gewone U1


Niet ook een lasdop in de meterkast?


Nee in de meterkast zit niks


Hallo @Peter8904 ,

Even terug naar je vraag over Digitenne.

Probeer dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 


Signaal sterkte is 100%


Kijk, dat betekent goed nieuws. Dan gaat het wel goed komen. 
 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Zet de ontvanger blijvend aan op NPO1. De TV kan eventueel uitblijven. Dan wordt er later (kan eventueel ook maandag worden) een activatiesignaal verstuurd.


Alles ingevuld 


Hi @Peter8904, wat zuur zeg dat je nu maar een aantal zenders ontvangt 🙁

Je hoort ze wél allemaal te ontvangen, dus ik heb sterk het vermoeden dat het CAS ID van je ontvanger niet goed geactiveerd is. Omdat het hier om een Digitenne horend bij een noodpakket gaat kan ik hem zelf niet activeren, maar heb ik hiervoor een verzoek doorgezet naar een achterliggende afdeling. Die afdeling zal dit zeer waarschijnlijk maandag in orde gaan maken!


Oke bedankt, wacht ik dat even af.

Snap je nu wat ik bedoel dat je niet serieus wordt genomen aan de telefoon?

 


Het is nu gelukt, ik kan nu meer zenders ontvangen. 

 

 


Mooi zo! 


Het is nu gelukt, ik kan nu meer zenders ontvangen. 

Top! Bedankt dat je het nog even laat weten 🙂