Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een digitenne via noodpakket. Ik kan alleen ned 1 2 en 3 zien. Zouden jullie dit kunnen oplossen.

Hoi, @Saskian1234 .

Vul je je profiel in? Dan kan de mod van dienst je vinden in de admin. (onderaan pagina gegevens opslaan). Meld je even hier als dat gebeurd is.

Vul je ook het CAS nummer van de ontvanger in op Pers. Opmerkingen i.v.m. activatie? A.h.g.i. zit er een sticker op de ontvanger met dat nummer maar je vindt het ook onder het menu → Abonnements status.


Hoi Peter, die gegevens heb ik allemaal al ingevuld.


ah, okee. Ja dat kan ik namelijk niet zien, dus vandaar. Maar de mods wel.

Ik ga nu om activatie vragen. Het is handig als het kastje dan aanstaat om dat te kunnen ontvangen. :relaxed:


(leeg)


Hi @Saskian1234, heel fijn dat je een noodpakket hebt ontvangen maar niet zo handig dat je daar vervolgens niet zo veel mee kunt bekijken :slight_frown:

Ik heb het CAS ID een zetje gegeven vanaf onze kant, zou je de Digitenne ontvanger eens willen herstarten en kijken of je daarna wél alle zenders hebt? :slight_smile:


Fijn dat jullie zoveel moeite doen. Maar ondanks opnieuw opstarten nog steeds foutcode 016


Stond de ontvanger wel aan toen Maja deze (rond 15:00 uur) een zetje gaf?


@Saskian1234 

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Lat de ontvanger dan aanstaan op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 


Super, dankjewel. Het werkt!


Fijn @Saskian1234 👍. En graag gedaan natuurlijk…...


Goed nieuws @Saskian1234 :smiley: Bedankt voor de verdere hulp @Noordzee :blush: