Skip to main content

Na heel veel heen en weer bellen en het bekende kastje naar de muur verhaal over glasvezel is ditzelfde nu aan de gang met digitenne.

Wij kregen naar aanleiding van ons glasvezel ineens 3 nieuwe digitenne kastjes toegestuurd. Doordat wij veel gedoe hadden met glasvezel wat niet aangesloten werd hadden wij de nieuwe kastjes nog niet geïnstalleerd. Op 12 oktober kreeg ik nog een mail met de vraag om de oude kastjes te retouneren. Dit hebben wij op 17 oktober gedaan ( omdat we hier nog zonder glasvezel zaten). De nieuwe kastjes leken te werken tot mijn kastje een software update kreeg. Ik kon alleen nog  1, 2 en 3 krijgen en ik kreeg een foutcode. Ook stond er bij basis antenne nee.

Hierop belde ik gelijk met kpn en de medewerkster wist mij te vertellen dat alle cas nummers niet goed waren van de kastjes maar ze wist niet precies waarom. Ze heeft voor mij een nieuw kastje opgestuurd en ik heb mijn kastje geretourneerd. Dit kastje doet het en staat ook op basis antenne ja.

Helaas kreeg mijn oudste zoon net toen ik opgehangen had ook een software update en ook hij kreeg de foutcode E016-0. Hij kon ook niks meer zien behalve 1,2,3. Omdat de klantenservice niet meer zat heb ik voor de volgende dag een Messenger bericht gestuurd met dit verhaal. Ook heb ik er bij vermeld dat mijn andere zoon nog kon kijken omdat hij nog geen software update gedraaid had omdat hij die in de nacht ingesteld had en de stekker eruit trok om te voorkomen dat hij ook zonder zou zitten. Hij heeft ook de melding basis antenne nee.

De medewerker via Messenger gaf aan dat hij niks kan doen omdat er administratief iets niet verwerkt is. Ik moet geduld hebben. Hij zou het op de voet volgen en hij stuurt mij ook regelmatig bericht dat er nog niks verandert is. Omdat dit nu al een week speelt heb ik nog maar een keer gebeld naar de klantenservice. De medewerkster daar wilde de afdeling administratie vragen om alles te verwerken maar er was een half uur wachttijd. Hierop maakte ze met mij de afspraak om mij terug te bellen afgelopen dinsdag om 13.00 uur. Uiteraard gebeurde dit niet dus heb ik later in de middag zelf weer terug gebeld. De medewerker die ik toen sprak zei helemaal nergens meer in te kunnen omdat zijn collega mij zou bellen en er mee bezig was. Hij stuurde haar een mail met het verzoek om mij te bellen volgens afspraak. Dat was alles wat hij kon doen. Helaas moet zijn collega mij nog steeds terug bellen.

Ondertussen gaf de collega op Messenger aan dat er nog steeds geen veranderingen zijn maar hij weet wel dat er aan gewerkt word. Door wie en hoe lang dat gaat duren weet hij niet en ik moet afwachten.

Inmiddels kreeg mijn zoon die nog geen software update gedraaid heeft ook een foutcode namelijk E 017-0 en E 150. Hij kon nog 1, 2 en 3 kijken en op dit moment niks meer want hij heeft ook geen signaal meer.

Tussendoor kreeg ik ook nog een brief met dagtekening 12 oktober dat er op mijn verzoek een bestelling geannuleerd werd en of ik het installatie pakket terug wil sturen. Niemand weet waar deze brief over gaat. Op 11 oktober kwamen wij ook zonder internet te zitten. Op 12 oktober kwam daar een monteur voor en na telefonisch contact met zijn collega bleek ook dat iemand mijn glasvezel geannuleerd had. Dit is hersteld maar ik weet dus niet of de brief daar op slaat of op de digitenne. Ik heb in ieder geval niks geannuleerd. 

Al met al ben ik nu sinds 12 september bezig over glasvezel en digitenne kastjes. Glasvezel heb ik nu alleen 2 kastjes van digitenne niet. De oude kastjes zijn allemaal geretourneerd en aangekomen bij kpn. Ik zou graag een oplossing willen voor de kastjes.

Mvg, 

Brenda.

Hallo @Bmv ,

Wat betreft Digitenne:

Probeer dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Als het goed is, zou jouw zoon dan in ieder geval weer signaal moeten hebben op minimaal de NPO-zenders.

Geen beeld op de commerciële zenders? Laat de ontvanger dan aanstaan op NPO 1. 

Een moderator wil dan graag het een en ander voor je nakijken. En een activatiesignaal de lucht in (laten) sturen…… Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Goedenavond Noordzee, 

Hartelijk dank voor uw reactie. Als het goed is zijn de gegevens compleet nu. Ik heb alle 3 de cas nummers ingevuld, ook die van mij die het nu doet. Ik heb er bij gezet welke het niet doen. Mijn zoon heeft inmiddels weer signaal voor net 1, 2 en 3.


OK @Bmv ,

Graag gedaan. 👍🏽 Vraag jouw zoon of hij de ontvanger permanent aan laat staan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven. Ik verwacht ergens in dit weekend hier een moderator die het activatiesignaal gaat/laat regelen. 


Oke, ik zal het doorgeven aan beide zoons.

Het zou heel fijn zijn als het lukt na bijna 2 weken.

 


Ze staan aan. 


Goedemiddag, 

Ik kreeg net bericht via Messenger dat de kastjes geactiveerd zijn. De kastjes doen het ook. Het lijkt nu opgelost te zijn.

Mvg, Brenda.


Mooi zo👍 En graag geholpen natuurlijk! 


Daar was ik heel blij mee inderdaad.

Fijn weekend nog.

Gr Brenda.