Skip to main content

Ik heb  een zxv7200 ontvanger en het signaal valt regelmatig weg. Alle tips van het forum opgevolgd maar geen verbetering.

Soms gaat het avonden goed en dan ineens valt het beeld weg. Het begint nu irritant te  worden.

Als ik mijn eigen ontvanger gebruik, heb ik geen last van storingen.

Ik wil nog wel een andere ontvanger proberen. 

Welkom terug @Hakuin ,

Je geeft aan dat je alles al hebt geprobeerd en dat geloof ik ook wel. Want jij bent hier vaker geweest. 

Het lijkt erop dat jij last hebt van een externe storingsbron. Denk dan aan een modem, LED-Lamp of een DAB+-radio. 

Kun je jouw ontvanger en antenne uit de buurt houden van dit soort apparaten? 

 

 

Wil je toch nog verder het volgende eens proberen? 

1/ Zet jouw antenne zo hoog mogelijk 

2/ Haal de ontvanger even een aantal  seconden helemaal van de stroom af. 

3/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

 

Wat voor type antenne gebruik je? 

Staat de antenne binnen of buiten? 

 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Allemaal geprobeerd natuurlijk. Bij mijn privé kastje totaal geen problemen met de de vrije zenders.

Forumprofiel ingevuld.


Mogelijk wil een moderator jouw ontvanger omruilen. Er is ook een ander type ontvanger, de Rebox. Wellicht werkt die ontvanger beter bij jou.

Een moderator komt hier vanzelf langs. Dat kan wel enkele dagen duren…..


Hoi @Hakuin. Ik zie dat Noordzee jou al heeft geholpen, waarvoor dank. Ik zal een nieuwe ontvanger naar het dichtstbijzijnde servicepunt versturen. Je ontvangt zo een privébericht met meer informatie over deze omruil


Dat is een snelle service👍. Ik kan maandag al de ontvanger omruilen. Bedankt!


Graag gedaan @Hakuin:grin:

Laat je ons weten of deze nieuwe ontvanger het probleem verhelpt?


Haastige spoed is zelden goed. Krijg ik een zxv7200  opgestuurd (dezelfde die ik al had) ipv een Rebox De eerste storingen waren al te zien. Maar even afwachten hoe het verder gaat.

Waarom gaat kpn gewoon niet over op samsung, net als de duitse digitenne?


Ik denk dat de antenne een veel grotere rol speelt.

Welke heb je? Funke v5 van KPN?

Hoe staat ie opgesteld? Heeft ie zoveel mogelijk zicht richting de zendmast?


@PeterG @Hakuin 

In dit eerdere topic bleek dat er al een Funke V5 gebruikt wordt:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/ervaringen-met-digitenne-nog-niet-zo-goed-tot-nu-toe-485021?postid=877408#post877408
 

Wel wil ik adviseren om nu toch de stap te maken naar een buitenantenne. Bij de buitenmontageset zit ook een betere antennekabel dan bij de huidige binnenantenne. 
Als je de antenne buiten zet, heb je ook meer mogelijkheden om een goede (storingsvrije) plek te vinden. 


Beter dan 100% ontvangst zal het niet worden met een buitenantenne. Die zxv7200 hebben gewoon slechtere hard- en/of software dan de Rebox als er externe storingen zijn.

 

De regel zou eigenlijk moeten zijn: bij 100% naar 0% storingen bij een zxv7200 eerst kastje vervangen door een Rebox en dan pas gaan sleutelen aan de antenne.

 

Maar goed, ik begrijp dat dat voor KPN niet de meest gewenste regel is….


Naar mijn idee ligt het aan de ontvanger. Als ik storingen had en schakelde over naar mijn eigen ontvanger had ik geen storing bij dezelfde zenders.

Enfin nog maar even afwachten.


@Hakuin Heeft de nieuwe ontvanger het probleem verholpen?


@Hakuin Heeft de nieuwe ontvanger het probleem verholpen?

Haastige spoed is zelden goed. Krijg ik een zxv7200  opgestuurd (dezelfde die ik al had) ipv een Rebox De eerste storingen waren al te zien. Maar even afwachten hoe het verder gaat.

Waarom gaat kpn gewoon niet over op samsung, net als de duitse digitenne?

 

@Vikash 

Mijn advies : Een buitenmontageset 

@PeterG @Hakuin 

Wel wil ik adviseren om nu toch de stap te maken naar een buitenantenne. Bij de buitenmontageset zit ook een betere antennekabel dan bij de huidige binnenantenne. 
Als je de antenne buiten zet, heb je ook meer mogelijkheden om een goede (storingsvrije) plek te vinden. 

 

 


@Hakuin Wil je dat ik een buitenantenne jouw kant op stuur?


@Vikah, dank je wel voor het aanbod, maar ik kan niet zomaar een gat in het kozijn of muur boren om een stekker doorheen te voeren.

Er is niet veel verandering op getreden met de nieuwe ontvanger. Ik heb inmiddels een oude Digitenne antenne  aangesloten  en er lijkt wat verbetering opgetreden.


Dat begrijp ik. Als je alsnog een nieuwe buitenantenne nodig hebt, dan hoor ik dat graag van je. 


Reageer