Skip to main content

Sinds enige dagen doen enkele segmenten van het LED-displaytje van de ZXV7200 ontvanger het niet meer, waardoor vooral de tijd niet meer leesbaar is (als de ontvanger uit staat, dus). Ik kijk best wel vaak naar dat tijd-display. Is dit een geldige reden voor een gratis omruil, of niet?

Welkom terug @Smaug ,

Dit mankement lijkt mij een geldige reden voor een omruil van jouw ontvanger. Ik vermoed dat jouw gegevens in het forumprofiel nog kloppen. 
 

Even een paar dagen geduld, de wachttijd op het forum is op dit moment ongeveer vijf dagen. 


Ja, het klantnummer en pc+huisnr staan in het profiel. Ik hoor het verder wel. Het heeft geen haast, de ontvanger doet het verder normaal, maar het is een raar gezicht, die cijfers waar segmenten van missen. Ik kijk ook vaak op het display om te zien op welke zender deze staat, en dan staat er ipv 18 allleen een 8 zonder linkerkant en geen 1 ervoor. Moet ik de oude straks nog terugsturen, of kan die naar de WeCycle bak?


De oude zal je moeten terugsturen. De technische dienst zal er eerst naar willen kijken. 


Wat bedoel je? Moet ik eerste de oude opsturen voor ik evt. een nieuwe krijg? Dat wil ik niet, ik kan niet zonder TV-ontvanger. Bij een vorige storing (ontvanger 'bevroor' af en toe en kon dan alleen gereset worden door de stekker uit het stopcontact te halen) kreeg ik gewoon een nieuwe opgestuurd.


Nee, natuurlijk niet. Je krijgt een nieuwe ontvanger opgestuurd en daarbij het verzoek om de oude terug te sturen. Dat kan vaak in hetzelfde doosje gratis opgestuurd worden naar KPN. En anders krijg je een aparte retourdoos. 


In orde. Ik zie de verzendmelding wel verschijnen in de app. Het mag ook na de Kerstvakantie hoor, als je het erg druk hebt.


Ik regel de omruil niet, dat doet een moderator van KPN. Die komt hier vanzelf langs. 


Oh, Ok. Dan voor de moderator: het mag ook na de Kerstvakantie, want de Post zal het wel weer druk krijgen met kerstkaarten😏


@Smaug, nieuwe ontvanger is onderweg. Je kunt de oude omruilen voor een nieuwe bij het servicepunt uit de sms die je hebt ontvangen. Let op dat je alleen de ontvanger omruilt, niet de smartcard en/of afstandsbediening. 


Dank je wel, ik weet hoe het moet, ik heb al eens eerder een omruiling gehad. Ik wacht de meldngen wel af. Dat je de afstandbediening niet mee hoeft te sturen vind ik fijn. Een reserve is altijd makkelijk, want die dingen gaan ook nog al gauw kapot (door laten vallen en zo).


Het is enkel de ontvanger die omgeruild wordt. Ik ga er vanuit dat het display het hier wel op doet. 


De omruilservice blijkt weer veranderd te zijn. Ik moet de oude ontvanger meenemen naar het Pakketpunt en krijg dan de nieuwe mee. Weet iemand of dit een aparte service van PostNL is die ze niet bij elk Pakketpunt kunnen uitvoeren? Ik word nl naar een PakketPunt in een wijk aan de andere kant van de stad gestuurd en moet dus vervoer regelen om daar te komen, terwijl er een Pakketpunt bij mij om de hoek zit.


Ai. Had natuurlijk naar het dichtstbijzijnde postnl punt gestuurd moeten worden. 

En ik heb al sinds 2019 een zxv7200 digitenne ontvanger en die geeft helemaal de tijd niet aan. In stand-by is de display uit en aan geeft ie alleen de zendernummers .

Jij schrijft: Waardoor vooral de tijd niet meer leesbaar is (als de ontvanger uit staat, dus). Ik kijk best wel vaak naar dat tijd-display


Hoi @PeterG ,

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij worden KPN pakketten niet naar elk postnl punt gestuurd.

Als er bij mij een omruil was, werd dat altijd naar de Jumbo gestuurd.En dat terwijl de Coop een heel stuk dichterbij was.


Ik moet ook naar een Jumbo, en ik zie dat dit een Postkantoor is, geen Pakketpunt. Snap nog steeds niet waarom het niet naar het dichtstbijzijnde Pakketpunt kan.

 

@PeterG Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat het een optie in de instellingen is om de tijd te tonen als de ontvanger op standby staat. Uiteraard worden bij mij ook de kanaalnummers boven de 10 niet goed weergegeven door het defect aan het display. En ik ben ook bang dat het apparaat binnenkort helemaal de geest geeft, dus vandaar de omruiling.


Het is alleen bij twee ontvangers voor interactieve tv een optie om tijd weergave aan te zetten in stand-by. Dat zijn de Arris vip2952 en de Arcadyan hmb2260. Het is wel de stand-by met hoogste stroomverbruik natuurlijk. 

De digitenne ontvanger ZXV7200 heeft echt geen tijd weergave in stand-by.

Ik heb gewoon een zender gestuurde klok (DCF77 dus) bij mijn tv. Want juist tijdens tv kijken is de tijd het meest praktisch natuurlijk. En dat doen die ontvangers niet. 


Nu ik er een foto van maak zie ik dat ik een RBX 2800 heb. Dan was het vorige model, dat ik moest omruilen omdat die steeds vastliep, zeker een ZXV.

Foto van RBX2800 met defect display


Hoi @Smaug 

De RBX2800 is niet meer leverbaar. 

Volgens mij geeft die ook geen tijd in stand-by. Moet je eigenlijk ook niet willen in verband met stroomverbruik in stand-by met klok.

Je krijgt nu een zxv7200. 

De zxv7200 geeft in ieder geval niks weer op de display in stand-by. En is dan ook zuinig in stand-by.


@PeterG ,

Op het plaatje van @Smaug staat wel 15:05.Dacht ook dat toen ik een keer zo’n rebox in handen had wel die optie in het menu zag.

Rebox word nog wel geleverd bij een noodpakket.Waarom daarbij wel, snap ik ook niet.Misschien kan @Noordzee daar wat over zeggen?


Hoi @Smaug 

De RBX2800 is niet meer leverbaar. 

Volgens mij geeft die ook geen tijd in stand-by. Moet je eigenlijk ook niet willen in verband met stroomverbruik in stand-by met klok.

Je krijgt nu een zxv7200. 

De zxv7200 geeft in ieder geval niks weer op de display in stand-by. En is dan ook zuinig in stand-by.

@PeterG @martijn197108 

Bij vervanging van de ontvanger wordt een willekeurige ontvanger uit het magazijn gehaald. Dat kan een Rebox zijn, maar meer waarschijnlijk een ZTE omdat er daar nu eenmaal veel meer in omloop van zijn. Het is niet mogelijk om een voorkeur op te geven. 
 

In het verleden is duidelijk geworden dat de gemiddelde Rebox beter werkt dan de gemiddelde ZTE. 


Bedankt @Noordzee .

Toch heb ik het idee dat bij een noodpakket vrijwel altijd een Rebox word geleverd, en bij een gewoon digitenne abonnement een ZTE.

Misschien dat dat dus zo is omdat de Rebox beter werkt in gebieden met slechter bereik?En dat het noodpakket dus op meer plekken leverbaar is?


Ik denk dat dat toeval is. 


Ik heb het pakketje net opgehaald, en de ontvanger aangesloten, alles werkt prima. Bedankt voor de service.

 

Nog een laatst nerdy vraag: De ontvanger ging meteen een software update downloaden en installeren. Dit duurde tamelijk lang. Wat is de downloadsnelheid van het Digitenne-netwerk?


Geen idee, maar geen zorgen: Een software-update is uitzonderlijk. Er is er maar eentje geweest in de laatste twee jaar.