Skip to main content

Het zal zeker een half jaar geleden zijn dat ik hier wat gepost heb over de Digitenne. Inmiddels een tijd verder en wil wat ervaringen delen. Het zal hier allemaal al langsgekomen zijn. Ook een paar vragen.

Als het goed werkt is het beeld prachtig alleen helaas, het werkt niet altijd goed. Het weer lijkt invloed te hebben en zeker in de hogere kanalen is het hakkelen troef. Soms is het amper mogelijk (voor mij dan bv eurosport, bbc2, rtl7) naar zenders te kijken. Ik weet het, een buitenantenne lijkt soms te helpen, maar lees ook weer van niet. Al met al, Digitenne is erg onstabiel. Hannesen met de opstelling van antenne wil wel eens helpen maar het is soms ook een hopeloze zoektocht.

 

Wat me ook opvalt is dat de signaal sterkte wappert, van 0 naar 100 en weer terug. Dat zal allemaal niet helpen.

Dat is erg jammer, het is natuurlijk een prachtig dat je gewoon door de lucht televisie kan ontvangen.

Vroeg me zelf altijd af: is dat kastje wel in orde? Nu herinner ik me van vorige dicussies dat er een software update van het kastje zat aan te komen. November 2019 zou die komen. Daar had ik mijn hoop op gevestigd. Mijn vraag is, is die update er geweest?

 

Een ander ding is de Fox 1 sports. KPN gebruikers die via de kabel afnemen krijgen die inmiddels gewoon als onderdeel van het pakket. Waarom is dat niet zo bij Digitenne? Zou dat geen tegemoetkoming zijn voor een product wat niet helemaal goed werkt? Kan ik weer eens de keuken kampioen divisie kijken.

En verder hoop ik nog altijd dat ARD/ZDF aan de bundel worden toegevoegd.

Helemaal ontevreden? Nee hoor, kijk vooral NPO123 en die zijn over het algemeen goed van kwaliteit met een enkel hakkeltje. Zal het dus gewoon blijven gebruiken. Het blijft jammer dat de Digitenne half werkt. Is er nog uitzicht zijn op een soepeler werkende Digitenne?

Nog een toevoeging, vandaag gebeld door de KPN, er komt een rebox kastje aan. Dan nagaan wat de verschillen zijn. Goed werk en dat is toch mooi! Ben heel benieuwd. hoe dat uitpakt.

@wimdebok12 

Heb je de Rebox-ontvanger al ontvangen? 


Nog een toevoeging, vandaag gebeld door de KPN, er komt een rebox kastje aan. Dan nagaan wat de verschillen zijn. Goed werk en dat is toch mooi! Ben heel benieuwd. hoe dat uitpakt.

@wimdebok12

Heb je de Rebox-ontvanger al ontvangen? 

 

Vandaag is er een pakje bezorgd, net proberen op te halen. Ik verwacht een Rebox. Kreeg hem niet mee, er wordt een pakje terug verwacht. Keus zat aan ZTE ontvangers alleen liggen die in mijjn vakantiehuis.   Morgen nog een keer proberen.


Hahaha, 😂

Je kunt er dus best eentje missen...


Hahaha, 😂

Je kunt er dus best eentje missen...


Ja! Ik heb er vandaag eentje ingeleverd en eentje terug, de Rebox. Aanstaande donderdag kan ik hem proberen. Ben benieuwd!


Eindelijk is het bijna zover! 🎉👍🥳🇳🇱


Het is donderdag, ik ben benieuwd. 

@wimdebok12  : Kom er maar in !  


He, ben ik de bijdrage kwijt. Nog een keer proberen.

Heb de Rebox binnen, aangesloten, interface precies als bij ZTE, afstandsbediening werkt op beide kastjes. Uitgebreid zenders laten zoeken, alles zenders gevonden.

 

Geen abonnement erop maar dat maakte niet uit want je kunen wel de signaal kwaliteit en sterkte aflezen. Zoals ik het nu zag gaf de Rebox meer signaal sterkte / kwaliteit op de kanalen. Dit is vergeleken met mijn  oudste eerste ZTE. Heb er nog 1. Die nog een keer proberen.


En je kan NPO1,2 en 3 op de Rebox alvast storingsvrij bekijken als het goed is!


Inmiddels heb ik alle zenders op de Rebox. Vanochtend gesproken met de meneer van de KPN en die heeft hem geactiveerd. En even nagegaan hoe het signaal in elkaar steekt. Het beeld is duidelijk, het signaal wat de Rebox weergeeft geeft een hogere signaalsterkte weer, bij mij wel tot 30 a 40%, al hangt dat ook van de locatie af begrijp ik.  De signaal kwaliteit is ook hoger en constanter. Wat me ook opviel, als ik even ga schuiven met de antenne dan zie ik dat meteen terug in de signaalsterkte, het reageert direct.

 

Wat jij @waltervl ook al eerder schreef, het lijkt of de Rebox beter met oneffenheden omgaat. Het beeld is goed al heb ik ook daar al kleine storinkjes gezien. Scheurende motoren of een tractor op de dijk vlakbij kunnen invloed hebben. Maar het geeft geen stilstand, een enkel blokje in het lopende scherm maar geen verdwenen signaal.

Dan nog een paar dingen. De ZTE gaat beter om met de teletekst en zwevende muzieksleutel bij de radio., Dat ziet er op de Rebox niet heel lekker uit, teletekst duurt een paar seconden, ziet er minder mooi uit en zwevende sleutel ziet er hakkelig uit. Dat is dan ook het enige. Schakelen tussen de zenders gaat voor mij gevoel beter, op de ZTE bij schakelen een momentje beeld zonder geluid, dat is bij de Rebox beter. Ben er blij mee!

De ZTE kastjes gaan terug naar de KPN voor verder onderzoek. Probleem is wel dat de KPN veel meer ZTE kastjes heeft dan Rebox’en.

En dan ook verder met mijn USB DBV-T2/DVB-C stick op de raspberry. Daar de vinger ook nog niet achter.

Maar eerst wielrennen kijken. Het beeld is prachtig en benieuwd hoe het zich houdt in de tijd.


Er zitten nog wel meer dingen niet goed aan de Rebox (bijvoorbeeld samenvatting programma in gids), maar het belangrijkste is dat je ongestoord kunt kijken en luisteren. Daar hebben we dat ding tenslotte voor. :grinning:


Er zitten nog wel meer dingen niet goed aan de Rebox (bijvoorbeeld samenvatting programma in gids), maar het belangrijkste is dat je ongestoord kunt kijken en luisteren. Daar hebben we dat ding tenslotte voor. :grinning:

 

Dat klopt! Als je maar goed kan luisteren en kijken. Zie het nu, geen programma info al vind ik de gids soepeler navigeren dan op de ZTE. 

 

Is er nu nog wat te wensen over? Jazeker, de Duitsers erbij en Fox 1 open zetten. Zoals bij alle KPN TV kijkers. Maar hier doe ik het nu voor.


De mindere functie van teletekst is bekend. De Rebox heeft nooit meer de software-update van december 2018 gekregen die de ZTE wel heeft gehad. 

Maar dat wordt voor de Rebox ongetwijfeld opgelost in die grote software-update waar we nu al ruim een jaar op wachten. 
 

@wimdebok12

Fijn dat de Rebox tot nu goed bevalt! 👍

 


Inmiddels heb ik alle zenders op de Rebox. Vanochtend gesproken met de meneer van de KPN en die heeft hem geactiveerd. En even nagegaan hoe het signaal in elkaar steekt. Het beeld is duidelijk, het signaal wat de Rebox weergeeft geeft een hogere signaalsterkte weer, bij mij wel tot 30 a 40%, al hangt dat ook van de locatie af begrijp ik.  De signaal kwaliteit is ook hoger en constanter. Wat me ook opviel, als ik even ga schuiven met de antenne dan zie ik dat meteen terug in de signaalsterkte, het reageert direct.

 

Wat jij @waltervl ook al eerder schreef, het lijkt of de Rebox beter met oneffenheden omgaat. Het beeld is goed al heb ik ook daar al kleine storinkjes gezien. Scheurende motoren of een tractor op de dijk vlakbij kunnen invloed hebben. Maar het geeft geen stilstand, een enkel blokje in het lopende scherm maar geen verdwenen signaal.

Dan nog een paar dingen. De ZTE gaat beter om met de teletekst en zwevende muzieksleutel bij de radio., Dat ziet er op de Rebox niet heel lekker uit, teletekst duurt een paar seconden, ziet er minder mooi uit en zwevende sleutel ziet er hakkelig uit. Dat is dan ook het enige. Schakelen tussen de zenders gaat voor mij gevoel beter, op de ZTE bij schakelen een momentje beeld zonder geluid, dat is bij de Rebox beter. Ben er blij mee!

De ZTE kastjes gaan terug naar de KPN voor verder onderzoek. Probleem is wel dat de KPN veel meer ZTE kastjes heeft dan Rebox’en.

En dan ook verder met mijn USB DBV-T2/DVB-C stick op de raspberry. Daar de vinger ook nog niet achter.

Maar eerst wielrennen kijken. Het beeld is prachtig en benieuwd hoe het zich houdt in de tijd.

 

 

 

 

Is er nu nog wat te wensen over? Jazeker, de Duitsers erbij en Fox 1 open zetten. Zoals bij alle KPN TV kijkers. Maar hier doe ik het nu voor.

 

 

@wimdebok12

Mooi dat er nu na zeven maanden alsnog een mooie oplossing is gekomen voor jou. 

 

@Bart_

Dt is niet het eerste topic waarbij de klant uiteindelijk (na veel moeite door de klant en de moderator) een beter werkende Rebox-ontvanger heeft ontvangen.  Ik kan me ook een topic van Susan herinneren waarbij de klant dolblij was met de Rebox-ontvanger. 

Ook toen ging de omwisseling in overleg met de technische dienst van KPN. Ik begrijp van @wimdebok12 dat zijn ZTE-kastjes nu ook onderzocht gaan worden door KPN.

Zou jij eens willen navragen bij de technische dienst of er al conclusies zijn aan de hand van de verschillende onderzoeken? Ik ben heel benieuwd naar de uitkomsten.

Verder zou het fijn zijn als er ergens in het magazijn een kleine voorraad Rebox-ontvangers zou kunnen komen voor klanten met voortdurende ontvangstproblemen. En dat de aanvraag voor een Rebox-ontvanger dan in de toekomst wat gemakkelijker kan worden geregeld door een moderator. 

Dit proces veranderen gaat uiteraard niet zonder slag of stoot, maar de aanhouder wint. Wil jij hier wat in betekenen? 


ha @Noordzee Dank voor je bericht en je blijvende betrokkenheid hierbij! :) 

Fijn om te zien dat deze oplossing in dit topic in elk geval heeft geholpen. Natuurlijk wordt gekeken naar wat er hier precies aan de hand was. Het kan iets technisch zijn, het kan ook met de locatie te maken hebben of met iets anders. Soms is het gewoon heel moeilijk om een oorzaak te vinden. Er kan alleen iets geconcludeerd worden als het duidelijk aantoonbaar is. Op basis van enkele gevallen valt, denk ik, niet met zekerheid te concluderen dat een Rebox altijd de oplossing biedt als een ZTE slecht ontvangst geeft. Dus voor dat er een proces veranderd wordt, zal eerst goed in kaart moeten worden gebracht wat er precies speelt en wat de overeenkomsten tussen verschillende gevallen zijn. Daar dragen dit soort voorbeelden in elk geval aan bij. Uiteraard word ik niet van elke stap op de hoogte gehouden, maar ik vertrouw erop dat de knappe Digitenne-koppen goed te werk gaan. (en ook wel rekening houden met de voorraad Rebox-ontvangers). Ze zijn in elk geval goed op de hoogte van dit topic :)  

 

 

 


Als zxv7200 hardware/software fouten uitgesloten kunnen worden inclusief antenne (terug naar fabrieksinstellingen en evt na uitwisselen van de hardware en kabels) en de klachten houden aan dan zijn het externe storingen en zal de Rebox het beter doen dan de zxv7200.

Nu nog hopen dat de oorzaak bij de zxv7200 gevonden wordt…..


Er zitten nog wel meer dingen niet goed aan de Rebox (bijvoorbeeld samenvatting programma in gids), maar het belangrijkste is dat je ongestoord kunt kijken en luisteren. Daar hebben we dat ding tenslotte voor. :grinning:

 

Dat klopt! Als je maar goed kan luisteren en kijken. Zie het nu, geen programma info al vind ik de gids soepeler navigeren dan op de ZTE. 

 

Is er nu nog wat te wensen over? Jazeker, de Duitsers erbij en Fox 1 open zetten. Zoals bij alle KPN TV kijkers. Maar hier doe ik het nu voor.

@wimdebok12 

Dan kan dit topic na al die maanden eindelijk op Beantwoord gezet worden. Kies jij maar een mooi antwoord! 


Er zitten nog wel meer dingen niet goed aan de Rebox (bijvoorbeeld samenvatting programma in gids), maar het belangrijkste is dat je ongestoord kunt kijken en luisteren. Daar hebben we dat ding tenslotte voor. :grinning:

 

Dat klopt! Als je maar goed kan luisteren en kijken. Zie het nu, geen programma info al vind ik de gids soepeler navigeren dan op de ZTE. 

 

Is er nu nog wat te wensen over? Jazeker, de Duitsers erbij en Fox 1 open zetten. Zoals bij alle KPN TV kijkers. Maar hier doe ik het nu voor.

@wimdebok12

Dan kan dit topic na al die maanden eindelijk op Beantwoord gezet worden. Kies jij maar een mooi antwoord! 

 

Ha Noordzee,

Dat is nog niet eenvoudig maar ik denk dat ik het antwoord weet: Rebox! (incl uitroepteken!)

Was van plan nog even te antwoorden hoe het nu gaat met de Rebox ontvanger. Wilde het nog even aanzien. Ik ben dik en dik tevreden, het is een groot verschil. Het voelt veel stabieler en tv kijken is een feest. Niet bang dat als ik schakel dat ik geen signaal aantref.

Ben je dan helemaal verlost van storing? Nee dat ook weer niet. Even een hakkel bij het aanslaan de koelkast en 1 keer heb ik even geschoven met de antenne bij een uitzending van de Belg.Geen giga storing maar wel iets een kleine draai en het was ok.

Het doet me echt weer denken aan de oude digitenne maar nu met een prachtig HD beeld.  Het product verdient een goede ontvanger.


Goed om te horen @wimdebok12 Ik had dezelfde ervaring. Ik hoop voor alle Digitenne gebruikers met een zxv7200 die last hebben van dezelfde klachten dat KPN snel een oplossing gaat vinden. Iedereen omruilen naar een Rebox gaat blijkbaar niet. Het gaat KPN anders een hoop klanten kosten (als het dat al niet doet). 

Ik heb overigens een paar maanden geleden namens de zxv7200 gebruikers een officiële klacht ingediend bij KPN dat er nog steeds geen oplossing was. De klachten behandelaar had er toen nog nooit van gehoord (hij klonk eerlijk) en zou het aan de Digitenne verantwoordelijke doorgeven.

De KPN moderators houden het nog steeds op incidentenmet de zxv7200  terwijl het op helpdesk niveau en 2e/3e lijns allang naar probleem niveau getild had moeten worden (daar heb ik wel verstand van…  ).


Goed om te horen @wimdebok12 Ik had dezelfde ervaring. Ik hoop voor alle Digitenne gebruikers met een zxv7200 die last hebben van dezelfde klachten dat KPN snel een oplossing gaat vinden. Iedereen omruilen naar een Rebox gaat blijkbaar niet. Het gaat KPN anders een hoop klanten kosten (als het dat al niet doet). 

Ik heb overigens een paar maanden geleden namens de zxv7200 gebruikers een officiële klacht ingediend bij KPN dat er nog steeds geen oplossing was. De klachten behandelaar had er toen nog nooit van gehoord (hij klonk eerlijk) en zou het aan de Digitenne verantwoordelijke doorgeven.

De KPN moderators houden het nog steeds op incidentenmet de zxv7200  terwijl het op helpdesk niveau en 2e/3e lijns allang naar probleem niveau getild had moeten worden (daar heb ik wel verstand van…  ).

 

Wat ik begrepen heb is dat er niet zoveel Rebox ontvangers beschikbaar zijn maar ik ben het helemaal met je eens, dit doet de KPN geen goed. Geen twijfel over de medewerkers die hier posten en die ik aan de lijn heb gehad  maar dit zijn ook beleidsbeslissingen. Ik denk zet per klant wat op zijn kant en uiteindelijke betaalt zich dat dubbel en dwars uit.  Neem je verlies. In bulk zal dat niet alles kosten maar het is heel lastig van de buitenkant te zien wat nu precies het probleem is en waarom er niet gewoon een zwikkie van de reboxen besteld kunnen worden.

Het zal er ook wel om draaien of je de producent kan aanspreken op het kastje van ZTE. Vind het lastig om over iets te praten waar je geen inzicht in heb, een ding weet ik wel een klant verdient een goede ontvanger. Vind het echt zonde ook al ben ik nu blij met de ontvanger. Die gun ik iedere klant.


Reageer