Skip to main content

Hoi!

Gister heb ik een tweede digitenne kast besteld om zo op meer plekken in huis voetbal te kunnen kijken, want ik beschik over het ESPN Compleet pakket.

Zo makkelijk als dat het Digitenne kastje was geïnstalleerd, zo moeilijk is het om ESPN daadwerkelijk te ontvangen.

Omdat dit niet werkte zoals gehoopt heb ik aan de bel getrokken en gebeld naar KPN, waar ik werd geholpen door een vrouw die mij vertelde dat ze een update heeft uitgevoerd waardoor ik ook op dit Digitenne Kastje ESPN moest ontvangen. 

Al tijdens het bellen veranderde er niets, ik heb mevrouw verteld opnieuw kanalen te gaan zoeken met hoop om ESPN te ontvangen na afloop. 

Wederom geen ESPN voor mij…

Nogmaals gaan bellen, deze keer kreeg ik een meneer aan de lijn die mij vertelde dat ik voor een tweede Digitenne Ontvanger een twééde pakket moest aanschaffen (2x €9,99 per maand voor 1 huishouden??🤔🤔). Dit antwoord had ik niet verwacht, zeker niet na het eerste telefoontje met mevrouw.

Wanneer ik op zender 24 sta krijg ik foutcode: ’E160-0’ of ‘Informatie; Geen Digitenne Signaal’. Terwijl als ik de tv niet van zender verander er toch af en toe voetbal beelden tussendoor komen haperen. 

Wie kan mij helpen?

Hallo @MvDijk_ ,

Als het nog niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zet je ontvanger op CNN en laat de ontvanger daar ongeveer 20 minuten op staan. 

Dan weer uitgebreid zenders zoeken. Je hebt dan weer alle zenders in je zenderlijst terug. Als het goed is heb je dan wel beeld op ESPN1. Op ESPN 2 is nu even geen uitzending. Die zender gaat alleen aan als er live voetbal is. 

 

 Lukt het dan nog steeds niet? 
 

Zou je dan het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 


Goedeavond!

 

helaas nog niet het gewenste resultaat. Ik heb mijn instellingen aangepast.


Ok, dan gaat er door een moderator een extra activatiesignaal verstuurd worden. 
 

Zet jouw ontvanger aan op NPO 1. De TV kan eventueel uit. 


Op dit moment staat mijn Digitenne kastje op NPO 1.


Activatie is verstuurd door @Shyrin_ .

Probeer zo om 20.50 eens of je beeld hebt op ESPN. 


Yes! En we horen graag of je weer beeld hebt?


Hoi!

Helaas nog steeds niets, ik heb vanmorgen (met de 3e persoon die ik aan de lijn heb gehad) ook een aantal metingen gedaan betreft de signaalkwaliteit en de signaalsterkte per bepaalde zender. Hij denkt zelf dat mijn ‘antenne’ zwak is en stuurt mij een nieuwe op. 


Probeer nu dan nog eens de stap uit mijn eerste reactie.  

Dus handmatig zoeken en ongeveer 20 minuten op CNN laten staan… 

 


Helaas zonder succes. Slechts 18 Tv zenders gevonden. Maar géén ESPN 1 of ESPN 2. 


Ok, dan is het inderdaad een ander probleem. Dan kun je het van de week met de nieuwe antenne nogmaals proberen. Met de Funke V5 ga je een betere ontvangst krijgen dan met oudere antennes.


Ah oke, of ik de Funke V5 ga ontvangen weet ik niet, wel weet ik dat er in ieder geval een nieuwe onderweg is.

Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.


En @MvDijk_ ,

Heb je de Funke V5 al ontvangen? 

Zet de antenne zo hoog mogelijk en geef een nieuwe opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
 
En draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Heb je dan nu beeld op alle zenders incl. ESPN? 

 


Hoi!

Ik heb de Funke V5 net aangesloten, wat een verschil! Ik ontvang alles en gewoon normaal beeld. Bedankt voor de hulp en de snelle service!


Graag geholpen👍, want ik begrijp dat je nu ook ESPN kunt ontvangen. 👌


Ja klopt inderdaad!


Hoi Hoi! Ik ben super tevreden met de Funke V5. Wat een topontvangst! Helaas is mijn andere ‘normale’ ontvanger er mee opgehouden. Is het mogelijk dat ik nog zo een Funke V5 kan ontvangen? Zonder al te brutaal te willen zijn. 😳 Dan heb ik op beide digitenne kastjes weer optimaal ontvangst.

 

mvg,

Michael


Vast wel @MvDijk_ ,

@Shyrin_ wil jou vast helpen aan ook een goede ontvangst op jouw tweede Digitenne ontvanger. 

Even wachten tot ze weer aan het werk is.  


Oh dat zou super zijn! Ik wacht geduldig af.😊


Brutale hebben de halve wereld, toch? :wink: Bedankt voor je geduld! Ik heb bij deze nog een antenne voor je besteld: ontvang je hopelijk zo snel mogelijk (:snowflake: ) per post!