Skip to main content

Hallo, Ik heb al 2x gebeld met KPN en Fox werkt nog steeds niet, terwijl ik wel een brief en factuur heb gehad, waarin staat dat het binnen 15 min zou moeten werken. Inmiddels 6 dagen verder en het werkt nog niet.

Kpn gebeld en zij kunnen niets doen en na 30 min diverse checkt wordt er aangegeven dat het komt door diverse storingen van een aantal dagen geleden. Ik krijg ook geen duidelijkheid wanneer het wel is opgelost. Erg frustrerend. Advies was wacht nog een paar dagen en bel dan nog een keer. Dat zou dan de 3de keer worden .…

Ik nog gevraagd om me door te zetten naar een leidinggevende, maar dat was ook niet mogelijk.

Dit lijkt erg op afwisselen. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

Hallo @Cornelib ,

Wil je het zender zoeken nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Laat de ontvanger dan een uurtje aanstaan op CNN. Probeer daarna of er dan beeld is op Fox Sports 1 en 2.   

 


Hallo @Noordzee 

Bedankt voor je advies. Ik heb dit gedaan, maar dit heeft niet geholpen.

Er is een ander probleem. Bij mij staat bij de instellingen dat ik nog geen Fox pakket/abonnement heb. Dit is dus in tegenstrijd met de mail die ik van KPN heb gehad, namelijk dat ik binnen 15 min (nu 6 dagen geleden) FOX zou hebben. Ik heb ook geen betalingsachterstand. Wel een factuur gehad.

 


Dat er bij de instellingen NEE staat bij Fox Sports, dat komt juist door het missen van het activatiesignaal. Vandaar dat ik bovenstaande procedure aanraadt. 

Maar al dat niet werkt, dan heb ik ook geen oplossing. Misschien kan een moderator nog wat betekenen? 

 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Hallo @Noordzee,

Ik heb de gevraagde informatie aangevuld bij mijn profiel. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. 

Groetjes, Benno. 


Er komt hier een moderator langs die in de administratie kan kijken en die opnieuw een activatiesignaal kan versturen. 
 
Last de ontvanger vandaag aanstaan op CNN na het doorlopen van de procedure uit mijn eerste reactie. De TV mag gewoon uitgezet worden. 


Welkom op het forum @Cornelib, hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown:

Wat er voor zorgt dat je nog steeds niet naar Fox Sports kun kijken is mij zo op het eerste gezicht niet helemaal duidelijk, feit is wel dat dit administratief wél actief staat onder je abonnement ( in ieder geval bij ons in de systemen), ondanks dat het technisch gezien niet werkt. 1 van de collega's die je hierover gesproken hebt, heeft getracht om het pakket een zetje te geven door hem uit je abonnement te verwijderen en daarna weer toe te voegen, maar dit werkt averechts aangezien we een opzegtermijn van 1 maand hanteren voor zenderpakketten. je Fox Sports wordt dus per 12 oktober uit je abonnement verwijderd. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, maar ik wil me graag eerst richten op het activeren van Fox Sports op jouw ontvanger, voordat we ons met die onterechte opzegging bezig gaan houden!

Klopt het dat je 2 Digitenne tuners in gebruik hebt? En kan je bij beide deze zender niet actief zien staan? Heb je al eens handmatig een reset van de ontvanger uitgevoerd? Dat maak ik nog niet op uit je verhaal. Als je dat nog niet hebt gedaan, zou je dit dan willen proberen en daarna de zenders weer opzoeken met de uitleg van @Noordzee?


Hallo @Maja_ ,

Bedankt.

Ja, beide tuners hebben geen Fox.  Ik heb verder geen acties gedaan bij de 2de tuner.

Ja een reset naar de fabrieksinstellingen heb ik al 2x gedaan. Ik heb tenslotte al 2x gebeld met de KPN Desk. Zojuist voor de 3x gedaan met debovenstaande toevoeging. 😊 bij het handmatig zoeken vind het systeem 0 zenders. Ik laat tuner op CNN staan.

Als ik het verhaal volledig maak, dan is hetzelfde gebeurt om het moment dat ik Fox uitzette in April. Dat lukte ook niet en na 3x bellen is het verzoek opnieuw erin gezet en toen stopte Fox. Ik denk dat dit eind mei gereed was …

Ik denk zelf dus dat er iets verkeerd gaat aan de kant van KPN. Dat een instelling voor mij niet goed staat.


bij het handmatig zoeken vind het systeem 0 zenders. Ik laat tuner op CNN staan.

 

@Cornelib 

Ik vermoed dat we hiermee de oorzaak te pakken hebben. 

Het kan niet zo zijn dat je 0 zenders vind bij handmatig zoeken. In Zwaag moet je handmatig zoeken op RF-kanaal 44. Je hoort dan 7 zenders te vinden. 

Hieronder nogmaals de procedure: (Zet de antenne op een mooie hoge plek.) 

 

Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio, in Zwaag is dat RF-kanaal 44. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


Hallo @Maja_ 

Ja, met 44 werkt het prima. Bedankt voor je hulp. :muscle_tone1:

Misschien ook goed om dit aan de KPN helpdesk door te geven. Voorkomt frustratie. :smile:

Nogmaals bedankt, Benno.


Hoi Benno,

Ik heet dan wel niet @Maja_ , maar ik ben blij dat het zoeken via kanaal 44 uiteindelijk geholpen heeft.👍

Veel plezier met de Fox Sports zenders!


Hmm, ik zie nu dat ik mijn bericht gisteren wél heb getypt, maar niet heb verstuurd 😅

Gistermiddag rond half 3 is Fox Sports handmatig actief gezet op beide ontvangers, omdat er bij een deel van onze klanten nog steeds een storing is bij het activeren via het normale systeem. Staat nu dus goed, maar dat had je al gemerkt :smiley:


Hallo @Maja_  en @Noordzee,

Is het mogelijke probleem met het opzeggen van het abb per 12 oktober door KPN helpdesk nu ook opgelost.

Groetjes, Benno.


Ja, want dan ontvang je helemaal geen zenders meer. 


Het abonnement blijft  gewoon staan, maar de opzegging van Fox Sports staat er nog steeds in zie ik nu, ik ga hier even achteraan en kom bij je terug als ik meer weet!


De opzegging van Fox Sports is niet meer aan de orde @Cornelib, het staat nu allemaal goed :blush: