Skip to main content

Volgens de mail van KPN van 13 september wordt Fox Sports binnen 15 minuten geactiveerd.

Een week geleden (18 september) nog gebeld. Algehele storing wordt er gezegd. Op het forum wordt gezegd handmatig opnieuw zoeken, heb ik gedaan.

Status op Digitenne  - abonnement - FoxSport Eredivisie Pakket: Nee.

Wat kan hier aan gedaan worden?

Op het forum zag ik dat dit handmatig aangepast moet worden ?

Klopt @ROud ,

Er zijn wat problemen met de activatie. Dit kun je zelf doen : 

Wil je het zender zoeken nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie overzicht hieronder).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Laat de ontvanger dan een uurtje aanstaan op CNN. Probeer daarna of er dan beeld is op Fox Sports 1 en 2.   

 

Een moderator kan de activatie een zetje geven nadat de administratie handmatig is aangepast. 

Volgens mij heb je jouw forumprofiel al volledig gevuld, dus dat scheelt weer. 


Frequentie 27 = 7 zenders.

1 uur op CNN laten staan - vanochtend ook al gedaan. (net weer).

Hoe kan een moderator de activatie een zetje geven ?

Moet ik bellen?

 


Nee, niet nodig. Ik verwacht vanmiddag nog een moderator hier. Laat ondertussen de ontvanger aanstaan op CNN. De TV kan eventueel uitgezet worden. 


Hi @ROud Welkom op ons KPN Forum! 

Bedankt Noordzee voor al je inzet. Ik heb Roud zojuist voorzien van een activatiesignaal! Succes met het doorlopen van de stappen die Noordzee voor je heeft opgeschreven. 
Succes is zeker gegarandeerd.


Foutcode nog steeds E016-0.

Ik laat m nog even op CNN staan.


@ROud, Ik zie het al! Ik ben nog even in het systeem gedoken voor je. De FOX sports order zou rond moeten zijn, maar niets is minder waar. 
Het is een systeemfout. Ik kan de order helaas niet zelf uit het systeem halen en opnieuw plaatsen. Ik heb een ticket voor je aangemaakt. Ik vermoed dat dit maandag meteen wordt opgepakt! 


Ja, dit zeiden ze vorige week ook aan de telefoon…. pfff…. dus niets gedaan. Weer een wedstrijd missen.

 


Ik kan me voorstellen dat je hier flink van baalt! Ik had het graag sneller voor je opgelost. Ik heb de collega die je vorige week gesproken hebt geïnformeerd over de gang van zaken. Helaas kan ik op dit moment niet meer voor je betekenen. :sweat:


@ROud 

Heb je inmiddels wel beeld op de Fox-Sports zenders ? 


Nee, we wachten nog steeds :unamused: .


Balen! :cry:  Zodra @Lisa weer werkt, gaat ze er vast weer achteraan. 


Hi @ROud en @Noordzee! Ik ben er weer. Helaas kan ik in die specifieke geval niets meer betekenen. De achterliggende afdeling is er van op de hoogte. Het is een bekend probleem dat handmatig opgepakt moet worden. Ik had graag meer betekent natuurlijk. Excuses voor het lange moeten wachten. :disappointed_relieved:


Dankjewel @Lisa en @Noordzee , net gebeld met KPN, een ticket duurt 5 werkdagen. We wachten weer af tot aanstaande vrijdag.:worried:


Dat zou net voor het voetbalweekend zijn. Ben benieuwd ! 

 


@ROud 

Het is nu vrijdag. Heb je al beeld op Fox Sports? 


Nee, heb deze weer op CNN gezet en handmatig zenders zoeken.

Nu 20 minuten in de wacht aan de telefoon.

 


Maar weer opnieuw bellen, hoor geen muziek, niets meer ….


@Lisa en @Noordzee vandaag weer gebeld met KPN klantenservice (gisteren niet teruggebeld of mail gekregen zoals afgesproken).

 

Goed geholpen door een KPN medewerker.

Hij heeft dit probleem gelukkig niet doorgezet naar 2e lijns advies - zoals waarschijnlijk eerder is gedaan - maar naar de vraagbaak, die via Skype aanwezig was.

Door een Digitenne-goeroe handmatig mijn bestelling Fox Sports er uit gehaald en door de KPN medewerker (naam vergeten...) weer toegevoegd.

Net zoals @Lisa heeft gezegd, is het nu eindelijk handmatig gewijzigd in de administratie!!

En er is nu ook ontvangst :grinning: .

Hopelijk hoef ik geen gebruik meer te maken van het Forum, maar handig dat het er is.

 


@ROud 

Fijn dat het nu eindelijk opgelost is ! :thumbsup_tone3: Gelukkig waarschijnlijk nog op tijd voor de voetbalwedstrijd van jouw club.

Mocht je nog eens en keertje een vraag hebben? Je bent hier welkom!

  


Wat goed om te horen dat het nu is opgelost, @ROud! De manier waarop verdient absoluut geen schoonheidsprijs natuurlijk. 
Ik sluit me aan bij wat Noordzee zegt: Je bent hier weer van harte welkom in de toekomst!:hugging:


Reageer