Skip to main content

Vorige week na een jaar weer naar de camping,  digitene geïnstalleerd. Toen gewoon beeld, goed beeld tussen de 60% en 100% ontvangst. Wel een paar kanalen iets minder, naar dat ben ik gewend  Caravan staat op een vaste plek, antenne op de caravan geschroefd al jaren. 

Nu vakantie, dus wil ik tv kijken. Maar geen digitene signaal. Nul, helemaal niets. Ik denk dat het de kabel is maar kan ook de antenne zelf zijn. Hoe pak ik dat aan? 

Help aub!

 

Kan ik snel aan een buiten kabel en/of antenne komen?


Hallo,

Wat voor type antenne heb je?

Heb je een Funke V5, dan kun je zelf deze buitenmontageset bestellen: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0

 

Maar probeer ook eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 


Uhm....Weet ik niet precies, staat buiten en gekregen van KPN


Ja, dit hele pakket heb ik. Kan KPN mij die opsturen? Ik vind eigenlijk niet dat ik hier voor moet betalen.


@BadCinderella 

Links die grijze is de haaienvin, de rechter is de Funke V5 :

 


Het is die rechter


Ja, dit hele pakket heb ik. Kan KPN mij die opsturen? Ik vind eigenlijk niet dat ik hier voor moet betalen.

KPN vergoed dat over het algemeen niet. 

Heb je inmiddels dit al geprobeerd?: 

Hallo,

Wat voor type antenne heb je?

Heb je een Funke V5, dan kun je zelf deze buitenmontageset bestellen: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0

 

Maar probeer ook eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

 


Bedankt voor het advies hoe de antenne te plaatsen. Maar dat is het niet.  Antenne staat op de juiste plek, hoog op de caravan en gericht naar de uitzendmast. Het gekke is dat hij het deed, en nu ineens helemaal niets. Dan denk ik het is de kabel of antenne ?


Leest KPN eigenlijk mee met dit forum? Ik hoor dat ik de kabel en antenne moet kopen. Dat vind ik echt niet kunnen. Ik betaal het hele jaar abonnementskosten en nou wil ik kijken en doet ie het niet. Een beetje service zou op zijn plaats zijn.


@BadCinderella

Een moderator komt hier ook langs, maar dan soms enkele dagen duren. Zou je alvast het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 


Gedaan


Hallo @BadCinderella

Dankjewel voor het invullen van jouw gegevens. Werkt jouw Digitenne wel op andere locaties of heb je momenteel overal 0% bereik? 


@Hanna_ 

Ik adviseer je om eerst de buitenmontageset uit te laten proberen. 

Zover ik weet kunnen moderators die niet meer bestellen, maar wellicht lukt het jou wel. 

Die set kost maar 9,50 en dan heb je een goede kwaliteit antennekabel. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0

 


Bedankt weer voor de reacties....hij heb 0 bereik....en dan de volgende dag weer genoeg om te kunnen kijken, dat is toch raar? Buutenmontage set heb ik....als mijn probleem is opgelost wanneer ik een nieuwe koop, geen probleem. Maar ligt het daar wel aan?


@BadCinderella

Je schrijft nu ineens dat je de buitenmontageset al hebt. Dat verandert de zaak. Dan is jouw huidige ontvanger aan vervanging toe. 
 

Mijn advies is om jouw ZTE ZXV7200 bij KPN (via telefoonnummer 0800-0402) om te ruilen voor een CI+-cam. Kan binnenkort op werkdagen tussen 8.00 en 20.00. Deze CI+-cam werkt beter dan jouw huidige ontvangers.

Op deze website kun je checken of jouw TV geschikt is voor een CI+-cam:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

Heb je geen geschikte TV? Dan treedt plan B in werking. Ook met het gebruik van de CI+-cam. Dan kun je jouw ontvangst verbeteren door daarnaast zelf een betere ontvanger te kopen. Ik heb zelf deze ontvanger gekocht en daarin werkt de CI+-cam prima: 

https://www.amazon.de/Xoro-HRM-8761-CI-Receiver/dp/B07BBB48PY

Het is een investering, maar dan heb je wel een prima ontvangst.

 

Heb je geen geschikte TV en wil je niet investeren? 

Ruil dan de huidige ontvanger via 0800-0402 om voor een vervangende ZTE ZXV7200 (of heel soms krijg je een Rebox.) 

Maar zo'n CI+-cam is gewoon een veel fijner product.