Skip to main content
Beantwoord

Geen RTL4 t/m RTL7

  • 19 July 2024
  • 13 reacties
  • 113 keer bekeken

Rtl4 t/m rtl7 vallen geregeld uit . Veronica,rtl 8 en verder blijven werken. Na enige uren herstelt het zich. Zit dit aan de zender kant?

En dat gebeurd regelmatig ? Op vaste tijden ?
En zo heb ik nog veel meer vragen, om een vermoeden van de oorzaak te kunnen bedenken.

 


Hallo @Andre_P ,

Zet de antenne zo hoog mogelijk. Probeer dan eens terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. En dan uitgebreid zenders zoeken. 
  
En tenslotte de antenne bijdraaien aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 


Je kunt een hele dag en avond kijken. Zet je dan volgende morgen tv aan. Niks op rtl4,5,7,sbss6 en net5.De rest werkt wel . Na enige uren werkt het weer.

De antenne staat al jaren op dezelfde plaats. Ontvangst van vele regionale zenders (Duitsland) is prima.


Hoe oud is je huidige ZXV7200 ?

Heb je al eens gewoon opnieuw zenders laten scannen? (uitgebreid zoeken)

antenne staat al jaren

Welk type is dit? Foto?


Je kunt een hele dag en avond kijken. Zet je dan volgende morgen tv aan. Niks op rtl4,5,7,sbss6 en net5.De rest werkt wel . Na enige uren werkt het weer.

De antenne staat al jaren op dezelfde plaats. Ontvangst van vele regionale zenders (Duitsland) is prima.

Ik vermoed een storing van bv een ledlamp of een ander elektrisch apparaat. 
 

Heb je de Funke V5 of V6 als antenne? 
 

Ik vermoed toch dat je jouw antenne iets moet verplaatsen en/of bijdraaien. 


Hoe oud is je huidige ZXV7200,

??? Ik heb een rebox rbx2800, zoals jullie weten van 2018-10.

Als ik bij geen ontvangst opnieuw scan ben ik die zenders kwijt uit de lijst!!!


Die Rebox is prima, daar ligt het niet aan. 
Wat voor type antenne heb je? 


 


Met die ontvanger heb je geluk, de antenne kan beter, daar is een betere voor beschikbaar ( heb ik me laten vertellen ).
Maar, en, met name de kabel kan beter, zo’n dun ding geeft veel verlies.


Hmm, die antenne heb ik “slechte” ervaring mee. Bij kennissen.


De antenne heeft het altijd goed gedaan en nog steeds op alle andere zenders . Leg mij eens uit waarom ik een paar zenders soms niet in ontvang en vele andere wel. Dat kan alleen maar aan de zender liggen lijkt mij.


Ik wou het uit gaan leggen adhv :

https://appl.agentschaptelecom.nl/dav/
Kies voor UHF voor DVB-T (=digitenne)
(VHF voor DAB+)

Maar de website is veranderd.
En daar kan ik deze functie (nog ?) niet vinden. ( wie wel ? )

Maar, de zenders cq stations zitten in groepjes op een frequentie.
En die frequenties zijn behoorlijk verschillend met verschillende eigenschappen.


De antenne heeft het altijd goed gedaan en nog steeds op alle andere zenders . Leg mij eens uit waarom ik een paar zenders soms niet in ontvang en vele andere wel. Dat kan alleen maar aan de zender liggen lijkt mij.

Als ik het goed zie, dan is dat de V3 of de V4. Ik adviseer je om KPN te bellen via 0800-0402 en dan te vragen om een nieuwe antenne. 
 

De huidige V6 heeft namelijk betere storingsfilters en is meer richtingsgevoelig. 


Reageer