Skip to main content
Beantwoord

Geluid Digitenne valt steeds weg

• July 14, 2025
  • 6 reacties
  • 44 keer bekeken

Om de paar seconden valt het geluid weg van digitenne, dit duurt 1 a 2 seconden. Alles al geprobeerd.

Signaalsterkte is 100%

Beste antwoord door Noordzee

Welke stappen zijn dat, van Noordzee? Ik heb het kastje rechtstreeks op m'n tv aangesloten. Geen soundbar of versterker

Hallo ​@Beeki030 ,

Probeer dit eens:

1. Zet de antenne op een mooie hoge plek. 
  2. Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
  3. Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
  4. Draai de richting van de antenne bij  aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Lukt dit allemaal niet? Vraag dan aan de klantenservice om een vervangende ontvanger. 

Maak daarvoor online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

@Beeki030 Dat zijn de vier hierboven genoemde stappen. 

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 14, 2025

Hallo ​@Beeki030 ,

Probeer dit eens:

4. Draai de richting van de antenne bij  aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Lukt dit allemaal niet? Vraag dan aan de klantenservice om een vervangende ontvanger. 

Maak daarvoor online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

• July 14, 2025

Deze vraag zag ik al maar wist niet wat daar op te antwoorden.
Maar zenders opnieuw laten lijkt mij niet erg zinvol cq logisch.
Een andere monitor cq TV eens proberen, HDMI kabel wisselen, of om te beginnen een paar keer uit/in doen om de contacten “schoon” te schrapen.

Deze ontvanger heeft (gelukkig wel) een audio uitgang, daar een versterker op aansluiten om te zien of dat wel goed werkt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 14, 2025

Maar zenders opnieuw laten lijkt mij niet erg zinvol cq logisch.

Baad het niet, dan schaadt het niet. De ervaring heeft geleerd dat een reset voor veel problemen de oplossing is. 

Maar we horen het vanzelf van Beeki030. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Beeki030. Welkom op de community! Vervelend dat het geluid om de paar seconden wegvalt, vooral met een signaalsterkte van 100%. We zijn inmiddels een aantal dagen verder. Heb je het bericht van Noordzee gelezen en de stappen doorlopen? Ik ben erg benieuwd of het probleem daarmee is verholpen. Heb je de optische audio (of HDMI) via een versterker of soundbar lopen? Ontkoppel deze tijdelijk en sluit de Digitenne rechtstreeks op je tv aan. Zo kun je zien of de verstoring via de ontvanger of externe versterker komt .

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2025

Welke stappen zijn dat, van Noordzee? Ik heb het kastje rechtstreeks op m'n tv aangesloten. Geen soundbar of versterker

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Hallo ​@Beeki030 ,

Probeer dit eens:

@Beeki030 Dat zijn de vier hierboven genoemde stappen.