Skip to main content

Alle,

Ik heb tv, internet en twee keer mobiel bij KPN. Voor me bootje wil ik graag Digitenne 

Een vriend van mij had een nieuw kastje ( ZXV7200 ) voor me om te ontvangen. Na het doorgegeven van het CAS nummer zou ik volgens een KPN medewerker gratis alle zenders ontvangen. Helaas bleef het bij NPO 1, 2 en 3. Na nog een keer bellen bleek dat een zelfde kastje naar me opgestuurd wordt waarbij ik dan 60 euro per jaar moet gaan betalen. Op de vraag waarom ze mij kastje niet activeerde kreeg ik niet uit te leggen antwoord.  Raar toch, zeker als KPN adverteerder om alle spullen zoveel mogelijk heer te Bruiken.  

Hallo @sevenseas ,

Als jij al internet en TV afneemt bij KPN, dan kun je inderdaad voor 5 euro per maand er een Digitenne-ontvanger bij huren. Digitenne is al enige tijd niet meer gratis mogelijk. 
 

Je kunt Digitenne aanvragen via Mijn KPN of telefonisch via 0800-0402. Je gaat dan als bestaande abonnee geen jaarcontract aan, je kunt het abonnement op Digitenne dan maandelijks opzeggen. 
 

Wel moet je na het opzeggen de gehuurde ontvanger weer terugsturen naar KPN. 
 

Als je een abonnement hebt afgesloten via KPN op Digitenne, dan gaat de klantenservice jouw ontvanger wel activeren. 

Of je kunt het hier dan op het forum vragen. Maar dan moet er wel eerst een lopend abonnement zijn…..


Hoe kwam die vriend aan dat kastje? De ontvangers van KPN zijn en blijven en allen tijde eigendom van KPN en mogen niet doorgeschoven of verkocht worden. Dat is ook de reden dat het niet geactiveerd werd; je had deze niet aangevraagd. Dat betreffende CAS nr. staat als '’niet retour’’ in de admin.

Soms gebeurt het wel dat een "verkregen” of gekocht (zonde want het is je eigendom niet) kastje wel wordt toegevoegd aan je abonnement, maar daar zou je dan overigens ook gewoon € 5 per maand voor betalen.

Van de € 5 per maand is € 4 voor gebruik van het zendernetwerk. Dat splinternieuwe HD netwerk heeft KPN ook niet gratis gehad. Daar mag je best wel wat voor betalen.

Een Digitenne icm interactieve tv kun je per maand ook weer stopzetten. Dus alleen af te nemen in de zomermaanden bijvoorbeeld. Bij stopzetten dien je 'm terug te zenden. Activeer je in het voorjaar digitenne weer dan krijg je weer een ontvanger toegestuurd.

Alleen op een van KPN verstrekt kastje direct aan jou kan het toegevoegd aan je abonnement. Die  ZXV7200 (van je vriend) is van KPN en niemand anders en moet dus terug als er geen abonnement op afgenomen wordt.


PeterG,

Dat 5 € per maand voor Digitenne niet duur is, ben ik met je eens, maar  KPN geeft aan dat bij een volledig thuis abonnement ( € 62,50  per maand ) Digitenne gratis is, je betaald alleen de huur voor het kastje. In jouw schrijven is 1 € voor het kastje redelijk maar 4 € voor de zender niet. deze is namelijk gratis.


Je betaalt het digitenne abonnement à € 18 niet. Wat een gemuggenzift. Je zou dan wel € 1 huur willen betalen maar niks voor het netwerk. (Betaal je eigenlijk een mobiel abonnement?… voor het netwerk!:wink: ). Je lijkt wel een Hollander… :nerd: . Het is € 5 p/mnd. Take it or leave it. Indien je geen Engels kent: doe het of laat het.

Je kunt ook een Xoro 7619 kopen om NPO te ontvangen. Daar is geen abonnement of afname van digitenne via je itv abonnement voor nodig. :black_small_square: Of je doet dat met die illegaal verkregen ZXV7200.

Digitenne is al 12 jaar niet meer ‘gratis’ bij itv. Alleen het weer is gratis.

Ga lekker barbequen op vakantie. En andere dingen. TV kijken kan thuis weer.


PeterG,

Dat 5 € per maand voor Digitenne niet duur is, ben ik met je eens, maar  KPN geeft aan dat bij een volledig thuis abonnement ( € 62,50  per maand ) Digitenne gratis is, je betaald alleen de huur voor het kastje. 

 

Je betaalt inderdaad alleen de huur van het kastje. En die huur is 5 euro per maand. 

Weet je zo voldoende? 

Of heb je nog hulp nodig bij het aanvragen van jouw Digitenne-ontvanger via Mijn KPN? 


Hallo @sevenseas ,

Als jij al internet en TV afneemt bij KPN, dan kun je inderdaad voor 5 euro per maand er een Digitenne-ontvanger bij huren. Digitenne is al enige tijd niet meer gratis mogelijk. 
 

Je kunt Digitenne aanvragen via Mijn KPN of telefonisch via 0800-0402. Je gaat dan als bestaande abonnee geen jaarcontract aan, je kunt het abonnement op Digitenne dan maandelijks opzeggen. 
 

Wel moet je na het opzeggen de gehuurde ontvanger weer terugsturen naar KPN. 
 

Als je een abonnement hebt afgesloten via KPN op Digitenne, dan gaat de klantenservice jouw ontvanger wel activeren. 

Of je kunt het hier dan op het forum vragen. Maar dan moet er wel eerst een lopend abonnement zijn…..

@sevenseas 

Is het inmiddels gelukt via 0800 -0402 of via Mijn KPN ? 

 

Want dan kan jij ook Digitenne kijken op je bootje. 


@sevenseas, welkom op het Forum! Ik heb even meegelezen, en op het moment is me niet helemaal duidelijk of je nog hulp nodig hebt hierbij. Mocht je nog met vragen zitten of lukt het nog niet om het kastje te activeren? Dan kijk ik graag even mee! Vul dan jouw Forum profiel even aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer waar het Digitenne abonnement / de ontvanger onder valt.

Ik hoor graag van je of ik nog ergens bij kan helpen!


Reageer