Skip to main content

Bij telfort krijg je 1 gratis digitenne voor een 2e tv die betaal je niet

maar van kpn krijg ik steeds een factuur van 5,00 ondanks dat ik maar 1 digitenne kastje heb en gebruik. En dienhoort dan toch bij m’n telfort alles in 1 account?

zomers vraag ik een 2e kastje aan en dan moet ik 10 eu betalen aan kpn maar dan hoef ik toch maar 5 te betalen?

hoe kan dat nou?

telfort klantnr ************

Kpn klantnr is ************

U heeft ook interactieve tv van KPN?


Ik heb 1 kastje en dat is een digitenne kastje

maar daar heb je mi gratis recht op bij telfort alles in 1

maar ik krijg ook een factuur van 5 eu van kpn

Zomers vraag ik voor m’n tuinhuis een 2e kastje aan bij telfort waarvoor ik 5 eu moet betalen maar dan gaat de kpn factuur naar 10 eu. Ik krijg toch 1 gratis via telfort?

in oktober lever ik m dan weer in omdat ik swinters niet in de tuin zit en dan zou t weer gratis

 moeten zijn maar de factuur

van 5 loopt dan weer door

Via Kpn…

interactief alleen van telfort en dat ene kastje op de slaapkamer is niet interactief maar digitenne met

30 zenders ofzo

 


Je hebt alleen recht op 1 gratis digitenne ontvanger als je ALLES IN EEN STANDAARD met maar één Interactieve ontvanger hebt. Dat is als je te weinig bandbreedte hebt voor de 2 ITV ontvangers in dit abonnement.

Maar waarom neem je zomers niet die éne Digitenne ontvanger die je al hebt mee naar het tuinhuis. Ik neem aan dat die thuis dan niet nodig is en werkeloos is? Digitenne is een landelijk werkend product. Hooguit bij veranderen van regio zenders opnieuw scannen.


Precies

ik heb alles in 1 extra met 1 trlfortkastje

voor de slaapkamer heb ik digitenne wat gratis hoort bij telfort maar ik betaal 5 eu aan kpn waarom?

zomers neem ik een extra digitennekastje die bestel ik bij telfort maar dan zou ik een factuur van 5 van kon horen te krijgen maar die wordt 10eu

ik hou die ene op de slaapkamer en wil een extatische de tuin.

het lijkt dus alsof telfort of kon denkt dat ik 3 digitenne kastjes

heb?

anders betaal ik al maanden 5 eu teveel lijkt me toch?


Het is niet gratis. U had gewoon een pakket waarmee u betaalde voor 2 ontvangers. Dat had KPN ook. En er waren mensen die maar 1 ontvanger nodig hadden en liepen te klagen dat ze dan dus 5 euro teveel moesten betalen voor een ontvanger die ze niet gebruikten. En een pakket met maar 1 ontvanger en dezelfde internetsnelheid was er niet. Er loopt hier momenteel opt forum volgens mij nog een topic van iemand die van de afgelopen jaren die 5 euro per maand terug wil hebben.

KPN heeft nu Hussel. Dat werkt anders, geen vaste pakketten meer. In plaats daarvan kies je wat je nodig hebt. Wat je niet wilt, betaal je ook niet voor.


Okay bedankt. Dat zou t verklaren.

is dan een misvatting dus dat de aansluiting voor een 2e tv ( middels digitenne) gratis is


is dan een misvatting dus dat de aansluiting voor een 2e tv ( middels digitenne) gratis is

Dat is sowieso nooit geweest, ook niet bij Telfort. (dat was al een budgetprovider en dan is niks 'gratis’ natuurlijk)

Er was één optie waarbij het wel kosteloos was (even ander woord wat de lading beter dekt).

Als je in het verleden met het oude digitenne systeem ooit een ontvanger had gekocht (dat kan al 12 jaar niet meer) en nu nog het abo had...tot oktober ‘19 - juli '20. Want in die periode is in het hele land het oude systeem uitgezet en het nieuwe digitennesysteem, met HD, gekomen. Daarmee zijn álle ontvangers sowieso huur à € 5 per maand.


 

@PeterG Ik had mijn eerste basis ontvanger gratis.

Had eerst 3 gratis kooptuners.

Nu moet ik betalen voor de tweede en derde ontvanger.

Sinds een maand zeggen ze dat het een fout is dat mijn eerste ontvanger gratis is.

Nu is er op de factuur van een paar dagen geleden voor het eerst een regel handmatig toegevoegd van 5€ voor 1ste ontvanger of insteekkaart niet gratis ?

Dit omdat de eerste basis ontvanger nog steeds voor 0€ in mijn abonnement zit.

Die regel is om dat op te heffen.

Alle mensen welke nu nog een gratis eerste ontvanger hebben zijn ze nu aan het afpakken omdat Telfort zeer binnenkort ook KPN wordt denk ik.

 

Admin: afbeeldingen verwijderd i.v.m leesbaarheid van het topic in z'n geheel, graag niet andersmans topic kapen


Insteekkaart bestaat / werkt niet meer. Kooptuners bestaan / werken niet meer. En "afpakken" is misschien het verkeerde woord. Je zou het ook kunnen formuleren als "fouten corrigeren" :wink:

Hoe het mogenlijk is dat "insteekkaart" op de factuur staat is me niet helemaal duidelijk...


KPN verzet zich inderdaad tegen het feit dat je je eigen apparatuur mag gebruiken.

Eigen modem kan nu eindelijk wel.

Volgens mij hebben ze de voorwaarden zelfs zo gewijzigd dat zelfs als je je eigen TV-apparatuur gebruikt toch nog 5€ moet betalen.

Dus als KPN gedwongen gaat worden om ook cas-nummers van eigen apparatuur toe te laten op het netwerk dan gaan ze daar ook gewoon 5€ per maand voor rekenen.

Ontvanger heb je al voor een paar tientjes.

Met die 5€ per maand heb je het kastje dus al in een paar maandjes volledig zelf betaald.

Eigenlijk betaal je dus 5€ extra abonnementskosten per ontvanger.

Klanten zijn er niet blij mee denk ik want afgelopen jaar is een kwart al weggegaan.

 


Op zich niets vreemd aan toch? Tv signaal is geen gratis natuurverschijnsel ofzo :grin:

Je maakt gebruik van een dienst van KPN: digitenne. Of je dat nou wel of niet met eigen apparatuur doet, dat maakt eigenlijk maar heel weinig uit. Die 5 euro die je per ontvanger betaald is niet alleen voor het kastje zelf. 


Die gratis ontvangst was alleen nog voor klanten die al langer dan 12 jaar geleden Digitenne hadden genomen. Die vielen nog onder oude voorwaarden i.c.m. kooptuners. Door Digitenne te behouden ben je echter akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden met € 5 per ontvanger.

@Harry1945schrijft: Dus als KPN gedwongen gaat worden om ook cas-nummers van eigen apparatuur toe te laten op het netwerk dan gaan ze daar ook gewoon 5€ per maand voor rekenen.

Wat is daar mis mee? Die infrastructuur heeft KPN ook niet gratis gekregen.

Ik betaal gewoon voor alle Digitenne ontvangers i.c.m. interactieve tv.


Iedereen kan zelf bepalen of ze gratis via de TV-app kijken op hun Android-monitor of Chromecast,laptop PC of tablet of iPad of whatever.

Of dat ze op elke monitor of TV een KPN-ontvanger van 5€ per stuk willen huren.

Je betaalt 1x voor je TV-abonnement als je tenminste ook niet gratis kijkt op iemand anders zijn abonnement haha.

Hoeveel geld je aan TV wilt uitgeven is je eigen keuze.

Van mij mogen ze zoveel geld vragen als ze willen.

Maar als je niet wilt dat een kwart van je klanten in een jaartje opstapt . . . tsja


Het merendeel van de abonnees met IPTV willen ook kunnen opnemen en numen dus het opnemen pakket.

En dan maakt het dus niets meer uit of je nu één of twee TV ontvangers contracteert.

 


Okay bedankt. Dat zou t verklaren.

is dan een misvatting dus dat de aansluiting voor een 2e tv ( middels digitenne) gratis is

Nee hoor dat is geen misvatting.

zie https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235?sort=dateline.desc#comments

 


@Thabrew  Welkom hier! Bedankt voor je bericht. Er lopen nu twee cases door elkaar heen. Ben jij geholpen of ben je er uit Thabrew? Als ik iets voor je kan uitzoeken, laat het maar weten! 


@Harry1945 Volgens mij word jij al te woord gestaan in jouw eigen topic betreft Digitenne? Zullen we het hier bij laten, want dit zorgt voor extra verwarring.