Skip to main content

Hoi,

Ik heb een tv kastje die 8888 aangeeft.

Alles gecontroleerd maar hij blijft op 8888 staan geen verandering.

Graag zou ik een nieuwe kastje willen bestellen en deze weer terug inleveren.

Kan dit geregeld worden ?

Het gaat om een model HMB2260 v2 arcadyan.

mvg,

  1. van Lith

Hallo @rvanlith ,

De instructie voor het oplossen van code 8888 staat hieronder beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input-kanaal verschijnt het TV menu of live tv.
 


Hallo KPN, opeens terwijl we tv keken, schoot het tv kastje in storing 8888. Inmiddels alles geprobeerd, van half uur alle kabels los etc, tot enkel kastje uit en rusten.

we keken tv dus het kanaal is juist.

heb ook al een nieuwe hdmi kabel geprobeerd om te kijken of die kapot was, ook niks.

het kastje is in 2017 ons nieuw geleverd.

hebben jullie nog andere oplossingen?

kastje maakt geen verbinding met tv dus ik kan ook niet naar menu, die komt er gewoon niet voor. Als het kastje aangezet word, staat er gelijk 8888.

 

we horen heel graag wat we moeten doen.

opmerking van eerder dit jaar gaf dus geen oplossing.

 

mvg Mirjam 


Hoi @MirjamKT, welkom op het KPN Forum. Mega irritant dat het beeld wegvalt. Code 8888 betekent dat de tuner geen contact meer heeft met jouw tv. 

Heb je onze site: Problemen oplossen met foutcode 8888 bij Digitenne al geprobeerd? Of de HDMI-kabel op  een andere poort?


We hadden deze stappen al geprobeerd voor ik hier reageerde. We hebben zelfs al de HDMI kabel vervangen voor een nieuwe om vast te stellen dat het niet aan de kabel lag.

 

we hebben ook al de tablet en telefoon op de tv aangesloten met HDMI verbindingen om vast te stellen of het aan de poorten van de televisie lag. Deze maken wel contact. 
het lijkt dus wel echt aan het kastje te liggen.

 

we horen graag wat een oplossing kan zijn.

 

mvg MirjamKT 


MirjamKT

Dit is wat de eerste zoek op Google met 8888 SetupBox (de technische naam van de ontvanger) geeft. 

People also ask

What does 8888 mean on cable box?

When the display on your Set-top box shows 8888 there is a malfunction with the box and it may need to be replaced.

Bel gewoon even met 0800-0402 het is een gratis nummer. Normaliter krijg je eerst een zogenaamd inteligent antwoord apparaat, zo’n eenvoudig probleem zou die moeten kunnen verhelpen. Als je er niet uitkomt vraag dan: Ik wil een medewerker spreken. Dat herkent het antwoordapparaat. Ik twijfel er gewoon niet aan dat het vanaf die kant wel wordt opgelost.


Dit is wat de eerste zoek op Google met 8888 SetupBox (de technische naam van de ontvanger) geeft. 

People also ask

What does 8888 mean on cable box?

When the display on your Set-top box shows 8888 there is a malfunction with the box and it may need to be replaced.

Het advies dat de zoekmachine jou voorschotelt voor foutcode 8888 geldt niet voor elke set-top box (stb). Stb is een verzamelnaam, er zijn verschillende fabrikanten die set-top boxen produceren. Net zoals dat auto's door honderden verschillende fabrikanten worden gemaakt. Een foutcode hoeft dus niet overeen te komen met de zoekopdracht die Google jou als beste hit aanreikt. Via deze zoektermen kom je uit op een (mogelijke) oplossing voor een Motorola (DX3200 P2 HD Box) 

 Met Digitenne kijk je via DVB-T2 (Digital Video Broadcasting - Terrestrial 2). Onze tv-ontvangers die geschikt zijn om een DVB-T2 signaal te ontvangen worden door ZTE en Rebox voor KPN geproduceerd. Lees er meer over via deze pagina: Digitenne van KPN

We hadden deze stappen al geprobeerd voor ik hier reageerde. We hebben zelfs al de HDMI kabel vervangen voor een nieuwe om vast te stellen dat het niet aan de kabel lag.

we hebben ook al de tablet en telefoon op de tv aangesloten met HDMI verbindingen om vast te stellen of het aan de poorten van de televisie lag. Deze maken wel contact. 
het lijkt dus wel echt aan het kastje te liggen.

We horen graag wat een oplossing kan zijn.

Heel goed dat je al zoveel hebt geprobeerd, @MirjamKT. Als andere apparaten wel op de HDMI-poorten reageren, moet er wel iets anders aan de hand zijn. Ik ben het met Cor eens dat je daarvoor het beste de klantenservice kunt bellen. Die zijn iets sneller met een oplossing. Heb je dat al gedaan? Is het nu opgelost? :)