Skip to main content

Hi,

Zojuist heb ik contact gehad met de klantenservice maar we begrijpen elkaar niet. Ik probeer het even zo. Begin vorig jaar is de oude Digitenne gestopt. Er is toen een mail verzonden waarin je kon aangeven wat je wil: Klik hieronder op "een omruilafspraak maken" en geef aan hoeveel ontvangers u wilt omruilen, verminderen of dat u wilt opzeggen.

Aangezien ik gebruik maakte van de module, geen ander kastje wilde en er niet voor wilde betalen. Heb ik opgezegd. Niet op de eerste mail, maar wel op de herinnering. Nooit iets van gehoord maar dat hoeft ook niet. Tenslotte, de dienst is door jullie stop gezet. De apparatuur is onbruikbaar. 

Wat blijkt nu? Ik betaal nog steeds 5 euro per maand voor een dienst die niet geleverd wordt. Emily van de klantenservice valt helaas in herhaling in plaats van het voor mij op te lossen door te zeggen: Wij halen nooit iets van een abonnement af uit ons zelf, alleen als de klant er om vraagt. Op zich is dat wel slimme bedrijfsvoering, als je zomaar willekeurig dingen gaat stop zetten dan komt het niet goed. maar lieve KPN, jullie zetten een dienst stop, waar ik voor betaalde is niet meer bruikbaar, jullie sturen mij ook niets bruikbaars en toch factureren jullie mij? Jullie kunnen zien dat ik geen bruikbare Digitenne heb. Stop dan ook de maandelijkse bijdrage? 

Ik heb Emily het voorbeeld gegeven van de Bakker. Als je een afspraak maakt dat je vijf euro per maand betaald en dan 1 brood per week mag halen is dat een prima deal. En nu zegt de bakker, ik stop ermee. Geen brood meer voor jou maar die vijf euro, die blijf ik incasseren. Gek toch? Dat is wat er nu aan de hand is. Emily was er stil van… Maar de oplossing kwam niet. Toen ik zelf met het Forum kwam was er een kleine zucht van verlichting te horen. Of ik haar goed geholpen had, die vraag moet ze natuurlijk stellen. Nee, want ik betaal al een jaar voor geen Digitenne en dat weten jullie ook want jullie hebben mij geen werkende apparatuur verzonden. 

Ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan, ik hoop op een beter antwoord dan eerder vandaag :)

 

Groet, René 

 

Hallo @ReneJ68 ,

Bepalend is de opzegging. Jij geeft aan dat je hebt opgezegd. De vraag is nu of je die opzegging kunt bewijzen. Want kennelijk is de opzegging niet bevestigd door KPN. 
 

Mijn advies is om meteen vandaag nogmaals op te zeggen. Dit kan ook telefonisch via 0800-0402.

Wellicht kun je hier bij een moderator vragen om een gedeeltelijke vergoeding van de teveel betaalde kosten. Je weet maar nooit. Realiseer je wel dat je wel wat laat bent met jouw actie. 


Je hebt ‘t over dat je er € 5 per maand voor betaalt. Dan heb je 't volgens mij onder je ITV abonnement. Dan werkt opzeggen niet. Dan dien je 't te beëindigen via MijnKPN. Daar het aantal Digitenne op 0 zetten. Zal nu wsl (nog) op 1 staan.


Hi all, dat klopt. Het zit onder een iTV abo. Als opzeggen dan niet werkt, dan is dat in Ieder geval opgelost. En ja, ik besef dat ik rijkelijk laat met met mijn constatering echter nogal altijd eerder dan KPN die mij factureert voor iets wat ze niet leveren - ze zijn er tenslotte zelf mee gestopt - en voor iets wat ik dus niet kan opzeggen via de bewuste mail (quote PeterG)

Ik ben in de gelukkige positie dat de vijf euro tot nu niet is opgevallen, ik had wel voldoende vertrouwen dat bedrijven die niet leveren, niet factureren.

Ben ook erg benieuwd naar de reactie van KPN zelf. Het zou bijzonder zijn als men vast houdt aan de geïncasseerde kosten. Laten we dat even afwachten voor we de vraag een eventueel vervolg geven. Het gaat om het principe en niet de euro. En, misschien ook wel het grotere plaatje in deze.

Dank voor de reacties in ieder geval en PeterG, goede toevoeging inderdaad :)

 

Gr. René 
 

 

 


KPN? Kom er maar in hoor. Hoor graag jullie standpunt zodat ik of de volgende stap kan nemen of dit kan afsluiten. Per mail mag uiteraard ook.

Alvast  bedankt.

Gr

René 


@ReneJ68 Heb je inmiddels wel de wijziging aangebracht in mijn KPN? 

 

 

KPN? Kom er maar in hoor. Hoor graag jullie standpunt zodat ik of de volgende stap kan nemen of dit kan afsluiten. Per mail mag uiteraard ook.

Alvast  bedankt.

Gr

René 

 

Er komt hier inderdaad ook nog een moderator langs, de wachttijd op het forum is op dit moment vaak zo'n 4 tot 6 dagen.   


@Noordzee - De medewerkster heeft de opzegging - wel met een opzegtermijn van 30 dagen :wink:  - verwerkt in het systeem. 

 

Dank voor het meedenken! 

 

Gr

René 


Graag gedaan @ReneJ68 ,

Nu is nog het wachten op een moderator. Die kan misschien iets zeggen over jouw aanvullende opmerking :

Ik ben in de gelukkige positie dat de vijf euro tot nu niet is opgevallen, ik had wel voldoende vertrouwen dat bedrijven die niet leveren, niet factureren.

Ben ook erg benieuwd naar de reactie van KPN zelf. Het zou bijzonder zijn als men vast houdt aan de geïncasseerde kosten. Laten we dat even afwachten voor we de vraag een eventueel vervolg geven. Het gaat om het principe en niet de euro. En, misschien ook wel het grotere plaatje in deze.

 


@ReneJ68 Welkom hier en bedankt voor je bericht! Ik voel me enorm welkom in dit topic. 
Laten we vooropstellen. Als jij betaald voor een dienst die nooit geleverd is, dat is niet netjes. Zo te horen was jij van de veronderstelling dat je destijds, toen wij afscheid namen van de smartcards, je Digitenne abonnement had stopgezet.  Nu kom je er ineens achter dat de opzegging nooit goed is doorgekomen, klopt dit?

Wij sturen bij het bestellen, annuleren, opzeggen van wat dan ook altijd een bevestiging naar de klant. Het wordt dan nu ook een lastig verhaal. Zonder bewijs van opzeggen, kunnen wij niets en is de klant verantwoordelijk. Dit wordt dan een welles nietes spelletje die we allemaal niet willen spelen natuurlijk. Daarnaast geef je aan de andere kant aan dat je nooit de juiste apparatuur hebt ontvangen, dus dat je de nieuwe Digitenne nooit gebruikt hebt. Dit is natuurlijk ergens een bevestiging naar jouw toe dat het wellicht goed is opgezegd,
Ik wil dit graag controleren en als het allemaal klopt, dan vergoed ik de kosten gewoon aan je.  Om mee te kunnen kijken heb ik gegevens van je nodig.  Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. 


Hallo Lisa,

Dank voor je reactie. Ik heb het profiel aangevuld met het klantnummer waar het in dit geval om gaat. Alvast bedankt voor het uitzoeken. 
 

Gr.

René


@ReneJ68 Ik zie dat er al een klacht loopt, dus de uitslag van deze klacht wacht ik even af en is uiteindelijk leidend voor deze situatie. Ik zal de collega die er mee bezig is op de hoogte stellen dat er inmiddels is gereageerd op het Forum en dat wij zijn reactie afwachten. 

EDIT: Je bent er van op de hoogte dat het hele pakket wordt opgezegd, niet alleen Digitenne? Internet, tv, alles?
 


Wat een onverwachte wending in dit topic!

Jammer dat het zo loopt en dat Lisa nu niet de kans heeft gekregen om een oplossing aan te reiken. 😢


Hi all,

 

Inmiddels contact gehad met KPN en die heeft ook aangegeven, wat niet geleverd kan worden, moeten wij inderdaad ook niet facturen. Dat was ook precies mijn punt dus gelukkig zijn wij het eens. KPN gaat over tot crediteren van het tot nu toe betaalde sinds uitfasering. Ook de medewerker gevraagd om toch zeker te laten controleren of er meer “slapers” zijn zoals ik. Daar heeft zowel de consument als de KPN baat bij op lange termijn.

@Noordzee - Het is zeker mijn bedoeling niet geweest om @Lisa te passeren. Het verbaasde mij dan ook dat Lisa er niet verder mee mocht omdat er ook een klacht is geuit, je zou meer mandaat verwachten bij een forum medewerkster. Dus, mocht iemand zich gepasseerd voelen, bij deze de welgemeende excuses :innocent:

 

All - bedankt voor de aandacht en het meedenken. @Kpn - Dank voor de geboden oplossing (en doe de check op je base :wink: )

 

Gr.

René 


@ReneJ68 Bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat mijn collega het heeft afgerond. Ik kon dit natuurlijk voor je oppakken, uitzoeken en crediteren, maar dit zou dubbel werk opleveren omdat mijn collega's van KR contact op moeten nemen en alles voor de zekerheid zelf ook gaan uitzoeken. In dit geval had ik je hetzelfde aanbod gedaan, dus het maakt uiteindelijk niets uit. Ik heb in de tijd dat ik het zou uitzoeken iemand anders geholpen. 

Dubbel werk verrichten is volgens mij nooit de bedoeling. :nerd:
Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen in de toekomst, laat het dan hier even weten. We hopen het binnenkort minder druk te hebben hier, zodat we sneller kunnen reageren. Nogmaals excuses voor het lange moeten wachten.  :head_bandage:

 


Reageer