Skip to main content

Goedemiddag,

 

zou je voor mij ook de Digitenne kunnen activeren voor CAS nr: 4637-783-028-9

BvD!

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hi @CCPS,

Ik zie geen Digitenne actief staan op het adres/klantnummer dat je in je profiel in hebt gevuld. Hoort de Digitenne ontvanger wellicht bij een ander abonnement/oud adres of iets dergelijks?


Ik heb het kastje overgenomen van iemand en wil deze graag gebruiken. Wanneer ik daar extra voor moet betalen, prima. Maar ik krijg het via MijnKPN niet voor elkaar. Ik hoor het graag.


Dat kost 5 euro als je i-tv hebt, anders 18 euro.Je krijgt dan een nieuwe opgestuurd.

De huidige kan je hiernaartoe opsturen:

KPN

Antwoordnr. 10119

2400VB Alphen a/d Rijn

Bewaar wel het verzendbewijs!


Ik heb i-tv.

Oke dank je, ga ik regelen


Is onderweg 

Track & trace- 
3S LFVZ 7494 8661 8


Via mijnKPN kan je het niet toevoegen inderdaad, maar via 0800-0402 of via @Maja_ wel😉

Wil je hem via scart aansluiten op je tv?Vraag dan ook meteen of ze een scart adapter kunnen meesturen.


Ik heb i-tv.

Oke dank je, ga ik regelen

Is het aanvragen van de nieuwe ook al gelukt? Of kan ik je daar nog bij helpen? 🙂


@Maja_ als ik dat via deze weg kan regelen, dan graag 🙂


Okido @CCPS, ik ga m'n best voor je doen!

Zou je dan nog -ter controle- de laatste 4 cijfers van je IBAN willen noteren in het veldje van je profiel waar nu nog het CAS ID genoteerd staat? Die kan je daar we weghalen aangezien je die ontvanger inmiddels al retour hebt gestuurd 🙂


@Maja_  done 🙂 en bedankt alvast


Ik heb 'm voor je besteld @CCPS 😊

De nieuwe ontvanger al in de loop van volgende week bij je bezorgd gaan worden, laat je het even weten als je hem ontvangen én aangesloten hebt? 


top! Oke will do


@Maja_  Ik heb het pakket vandaag ontvangen, kastje aangesloten en geupdate. Het CAS ID heb ik opgenomen in mijn profiel. 


Ok top!

Deze ontvanger zou direct moeten werken, zonder dat we hem nog moeten activeren. Is dat ook zo? Of heeft deze een moeizame start?


ik heb npo 1 tm 3 beschikbaar, de rest vd kanalen nog niet. Foutcode E016-0 bij rtl4

>> basis abo staat nog altyd op nee ondanks dat het al een tijd staat aangesloten, kastje herstart is, fabriekinstellingen, uitgebreid laten zoeken en nogmaals etc

 


Ah, ik heb ontdekt waar het mis gaat!

In de bestelbevestiging staat het volgende:

Sluit makkelijk zelf uw apparatuur aan
Sluit vanaf 21 april 2022 uw apparatuur aan. Klik op 'Hulp bij Digitenne' voor instructies over het installeren en gebruik van Digitenne.

Dit zal inhouden dat je Digitenne pas vanaf morgen actief zal zijn 😅


nog altijd dezelfde error 🙁

kastje heeft lange tijd aangestaan.

Nogmaals op fabrieksinstelling gezet en opnieuw de wizard doorlopen.

npo kanalen werken, maar hij zegt nog altijd dat ik geen basis abo heb 


Hallo @CCPS ,

Als het toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat RF-kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet jouw ontvanger dan op CNN en wacht tot je beeld hebt. Dit kan wel een klein uur duren. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Succes! 

 

edit : Ik heb inmiddels begrepen dat KPN achter de schermen nog iets moet instellen. Maja komt er in dit topic op terug. 


@Noordzee dank voor de te doorlopen stappen, ik heb dit opgevolgd, tot 3x toe en > uur gewacht op cnn, nog altijd dezelfde error E016-0 @Maja_  help :(


Balen zeg dit @CCPS 😑

Op verzoek van @Noordzee heeft 1 van mijn collega's eerder op de dag een melding aangemaakt bij een achterliggende afdeling, ze gaan er mee aan de slag. Hopelijk snel gefixt!


dank aan beide, het functioneert eindelijk :)


dank aan beide, het functioneert eindelijk :)

Fijn zo @CCPS  Veel plezier met Digitenne !  👍🏻


dank aan beide, het functioneert eindelijk :)

Aah super! Ik sluit me aan bij wat @Noordzee zegt 😊