Skip to main content

Mijn HDMI vanuit tv naar tv ontvanger werkt niet meer kan alleen met scart kabel gebruiken iemand ervaring hiermee

Ā 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoii.

Mijn HDMI kabel wil niet koppelen met mijn ontvanger altyd wel gedaan ik kan hem nu alleen met scart kabel gebruiken

Ā 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ps en raarste heb boven nog 2 ontvangers ook niet meer te gebruiken met HDMI

Ā 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi,Ā @ChantiegerritsĀ 

Welkom op het forum. Onwaarschijnlijk dat 3 ontvangers EN 3 tv's niet meer via hdmi werken.

Daarom: staan alle tv's nog wel op de juiste hdmi ingang???

Ā 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Al een nieuwe HDMI kabel geprobeerd?


Ja heel vreemd ik heb beneden wel wat gerommeld met instellingen maar hij pakt hem op HDMI 1 HDMI 2 HDMI side niet niks missien dat ik iets fouts heb gedaan

Ā 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Geeft de tv iets als ā€œresolutie niet ondersteundā€ ?

Als de HDMI-kaart in een tv stuk is werkt geen enkele ingang, dat wel. Maar denk niet dat dat nu aan de hand is en zeker niet bij 3 tv's.

@Chantiegerritsje vraag is afgesplitst naar eigen topic dus even ook een mention hier ...


Heb een nieuwe HDMI kabel gekocht ook daar doet hij het niet mee hij heefdt verder niks aan staat geen zender beschikbaar


staat geen zender beschikbaar

DAT kan de kpn ontvanger niet zijn. Die kent die melding niet. In dit geval lijkt je tv dan op de coax aanluiting te staan. Voor zenders via de kabel. En die is er niet en dus geen zenders.

Gebruik de source knop op de afstandsbediening van je televisie (niet die van Digitenne) om gewoon de juiste ingang te kiezen: HDMI 1, HDMI 2 of HDMI Side.

Heb je een Philips tv? Die noemt dat HDMI Side. Dan staat de benaming Source ook op de Philips afstandsbediening.

Source ookwel bron.


Hoi @Chantiegerrits. Welkom op het KPN Forum. Het lijkt er inderdaad op dat je de verkeerde bron hebt geselecteerd. Misschien heb je iets aan de pagina ā€œHoe los ik geen, sneeuw of zwart beeld op?ā€ Dit werkt alleen wanneer je jouw KPN afstandsbediening hebt gekoppeld aan jouw televisie. Als dat niet het geval is gebruik je de originele afstandsbediening van de televisie zelf. Laat je ons weten of het is gelukt?Ā 

Wat je ook nog kan proberen is om een ander apparaat aan te sluiten op dezelfde HDMI poort van jouw televisie om te testen of het aan de ontvanger ligt of aan de televisie (instellingen). Of de tv-ontvanger met dezelfde HDMI kabel op een andere televisie aansluiten.Ā 


Dit werkt alleen wanneer je jouw KPN afstandsbediening hebt gekoppeld aan jouw televisie

@VikashĀ .Ā Dit topic staat bij Digitenne, maar bij nogmaals doorlezen krijg ik de indruk dat het inderdaad ITV ontvangers betreft.


@PeterGĀ Ik zie nu pas dat dit in Digitenne staat, oeps.Ā :sweat_smile:

Dit topic staat bij Digitenne, maar bij nogmaals doorlezen krijg ik de indruk dat het inderdaad ITV ontvangers betreft.

@ChantiegerritsĀ Kan jij ons meer duidelijkheid geven hierin? Welke type/model ontvanger heb je?


Hallo @ChantiegerritsĀ ,

Probeer voor de zekerheid even een andere HDMI-kabel.Ā 

En dan :Ā 
1.Ā Ā Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variĆ«ren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2.Ā Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het menu of live tv.
Ā 


@ChantiegerritsĀ We hebben niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat je dit probleem inmiddels al hebt opgelost, wellicht via een andere weg. Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan horen we dat graag!