Skip to main content

Ik kan NPO 1, 2, 3 tlc, 24 kitchen, bbc 1 en 2, national geographic en een regionale zender ontvangen. Maar hoe of waar ik de antenne ook neerzet/draai. Ook uitgebreid gezocht. 

Al sinds februari probleem met digitenne,  kan er niks mee. Maar wel betalen 

@Margo24 In welke plaats woon je / staat de ontvanger? Het zou kunnen zijn dat de antenne naar buiten moet om alle zenders te ontvangen. Had je voor februari wel goede ontvangst of ben je toen begonnen met Digitenne?


Hallo

Inmiddels 2e ontvanger voor buiten als sinds februari in gebruik. Van begin af aan alleen deze zenders


  1. In welke plaats woon je / staat de ontvanger? Dit om te zien of je voldoende dekking hebt.
  2. Voor de zekerheid: Heb je al eens geprobeerd via menu terug te gaan naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw zoeken (via uitgebreid zoeken)?
  3. Het kan zijn dat je antenne niet goed is of de antenne kabel. Brandt het blauwe lampje bij de antenne?

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer?

Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 


 

 

Via fabrieks instellingen ook al gedaan. Wat betref lampje antenne , als ik toch al een aantal zenders wel heb, dan werkt die toch.

Dit is allemaal al eerder geprobeerd door collega's van jou op dit forum.

Helaas allemaal voor niks, en ik heb echt wel de postcode check gedaan voor ik dat ding bestelde.


Er is iets niet goed en zolang een moderator van KPN  nog niet hier is langs gekomen probeer ik je te helpen om de oorzaak te vinden. Ik ben niet van KPN.

Er zijn vele mogelijke oorzaken van je probleem. Locatie is een belangrijke (ondanks de postcode check). 

Daarnaast kan een kapotte of slecht functionerende antenne dit probleem veroorzaken. En dat kan weer aan allerlei andere zaken liggen. Daarom stel ik die vragen.

En anders kan je bellen naar 0800-0402 en inspreken “ik wil een medewerker spreken” Dan krijg je een helpdesk medewerker aan de lijn.


@Margo24 

Digitenne heeft bij mij nooit gewerkt maar ik heb wel 3 nieuwe kastjes ontvangen.

Alleen maar excuses en vervolgens niets doen is DE werkwijze van KPN.

Ze gaan u wijzen op de instellingen te controleren (regio) vervolgens de antenne uit te richten (signaal) daarna krijg je een onzinverhaal over een buitenantenne maar is gewoon een montage setje voor je antenne die je al heb.

Dan blijkt er in het systeem van KPN een chaos te zijn waar niemand van hun personeel iets begrijpt?

Vervolgens verwijten ze alles aan u en begint het opnieuw bij de instellingen, antenne enz enz

Bellen met ze gaat je uren tijd kosten en verbreken ze de verbinding.

Conclusie:

Ga naar een winkel van KPN daar heeft men nog de wil om te werken…

Digitenne is niet voor iedereen beschikbaar.

 


Dankje, geloof dat ik eerst de KPN winkel maar probeer.

Helpdesk medewerkers ook zo'n mn ervaring mee

 


Hoi @Margo24 en welkom op het forum! Is het in de tussentijd gelukt om bij de winkel langs te gaan? Zo niet, wat gebeurt er dan precies wanneer je naar deze zenders gaat? Krijg je een foutmelding te zien? Ik zie dat de zendmast bij Deventer het dichtste bij jou in de buurt is, staat de antenne die kant op gericht? Ik heb de ontvanger zojuist ook opnieuw laten verbinden met het netwerk, heeft dat geholpen?

Zo niet, zou je dan via het menu naar zenders zoeken willen gaan en dan naar handmatig zoeken. Voer dan bij het RF kanaal 36 in. Helpt dit? Ik ben benieuwd!


Ik heb niets meer vernomen dus ik hoop dat je inmiddels alle zenders weer hebt. Zo niet, laat het gerust weten! 


Nee nog niet langs geweest,  geen tijd voor.

De antenne al op zoveel verschillende manieren geprobeerd.

 

Handmatig al zovaak gezocht, ook op kanaal 36.

Kijk nu die paar zenders,  verder niet.

Zeg de digitenne op zo gauw het kan, en dat schiet al mooi op.

 

 


Hallo @Margo24 ,

 

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.


Hallo @Margo24 ,

 

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.

@Margo24 

Heb je dit nog eens geprobeerd? 

 


De ontvanger zat al op de schoorsteen, hoog genoeg toch. En aan en uit, dus helemaal van stroom af ook gedaan.

Blijft vreemd dat sommige zenders het wel doen, 😒


Ik neem aan dat je de antenne hebt van deze foto. Dan is het uitvoeren van punt 4 en 5 van hierboven belangrijk. En nog belangrijker : Nauwkeurig diverse richtingen uitproberen. Er staat een antenne in Deventer. Dat is de meest logische richting voor jouw antenne. 

 


Ben dr wel klaar mee, voor mij nooit geen digitenne weer

 


Reageer