Skip to main content

Goedendag, 

De afstandsbediening van digitenne is kapot. We hebben een nieuwe afstandsbediening besteld via kpn en deze ook ontvangen. Maar nu doet deze het niet. Hoe kan ik de nieuwe afstandsbediening koppelen met het digitenne kastje?

 

mvg 

Hallo @Petersk ,

Er valt weinig te koppelen. Reageert de Digitenne-afstandsbediening helemaal niet? Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe. 

Reageert de Digitenne-afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of Digitenne-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de Digitenne-ontvanger zendt. 

Werkt je Digitenne-afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen? Vul dan jouw forumprofiel aan met postcode, huisnummer en je klantnummer. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


Hallo Noordzee,

ik heb de boven genoemde oplossingen allemaal geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.

het forumprofiel heb ik in gevuld.

gr 


En nu?


Ik verwacht hier morgen of uiterlijk overmorgen een moderator. Die gaat jou een nieuwe afstandsbediening toesturen.

Tot die tijd is het behelpen met de knoppen op de ontvanger. 


Hoi Noordzee

bedankt voor de reactie! Fijn dat jullie mee denken en helpen!

 


De kans lijkt me vrij klein dat 2 afstandsbedieningen achter elkaar het niet doen. Dan is het eerder het kastje. Ik heb 2 x gehad dat het kastje niet op de ab reageerde. Beide keren opgelost door het 1 minuut uit te zetten met de schakelaar op de achterkant.


Hi @Petersk! Ik heb je een nieuwe afstandsbediening gestuurd. Je krijgt per sms bericht hiervan. Laat je het weten wanneer je deze hebt ontvangen?

Wil je daarnaast nog laten weten of de tip van @PeterG helpt?


Hallo

vandaag de afstandsbediening ontvangen, maar helaas ook deze functioneert niet. Hierbij heb ik te tip van PeterG ook op gevolgd maar ook hierbij geen resultaat. Batterijen verwisseld en deze zijn vol, want de afstandsbediening van de tv werkt gewoon op deze batterijen. 
bestaat er een kans dat het probleem eventueel aan het digitenne kastje ligt?

mvg PetersK


Overigens. Heb je andere batterijen geprobeerd? Ik had laatst dat de batterijen (bijgeleverd bij een tv van MM, maar dat terzijde) het niet deden. Duracelletjes uit losse verpakking erin en hoppetee, hij deed het.

Je kunt overigens checken of de ab defect is. Richt ‘m op de camera van je telefoon of tablet en druk een knop in. De camera maakt IR licht zichtbaar als rood licht. Probeer evt. ook nog met andere batterijtjes. 

Als dat allemaal niet lukt dan lijkt me de ontvanger het probleem.

P.S. handmatige bediening kan grotendeels, w.o. zappen, met de knopjes voorop de zxv7200.


Dit gaat inderdaad uitdraaien op een omruil van jouw ontvanger. Dat gaat @Bram_ wel voor jou regelen. 
 

Denk eraan dat je de antenne en de afstandsbediening niet inlevert. 


Dit gaat inderdaad uitdraaien op een omruil van jouw ontvanger. Dat gaat @Bram_ wel voor jou regelen. 
 

Denk eraan dat je de antenne en de afstandsbediening niet inlevert. 

Klopt als een bus. Nieuwe ontvanger is onderweg @Petersk!


Dit gaat inderdaad uitdraaien op een omruil van jouw ontvanger. Dat gaat @Bram_ wel voor jou regelen. 
 

Denk eraan dat je de antenne en de afstandsbediening niet inlevert. 

Klopt als een bus. Nieuwe ontvanger is onderweg @Petersk!

En @Petersk ,

Werkt de nieuwe ontvanger naar wens? 


Hallo, nieuwe ontvanger ontvangen. Alles werkt weer zoals het moet werken! Super service en nog bedankt voor het mee denken! Top! 
 

groetjes