Skip to main content

Beste KPN, 

Tot mijn verbazing zag ik tijdens controle van onze bankrekening nog afschrijvingen van Digitenne. Wij gebruiken vanaf mei 2019 al geen Digitenne meer. 

We hadden tot dan Telfort. Omdat het bereik boven in huis niet goed was stelde Telfort Digitenne voor. Telfort heeft dit voor ons geregeld. Toen we Telfort in mei 2019 opgezegd hebben stuurden we alles terug naar Telfort ( dus ook de zwarte platte digitenne) en dachten dat alles ok was. Telfort is een dochteronderneming van KPN. Zij hadden toch op zijn minst aan moeten geven dat we de digitenne niet naar hun hadden moeten sturen.
  

Wij hadden mijns inziens geen overeenkomst met KPN maar met Telfort. Intussen zie ik dat de prijs erg gestegen is. Inmiddels al 18 euro per maand. Hier zijn we nooit over geïnformeerd. 

Tot mei 2019 betaalden we 10 euro per maand. In mei 2019 is toen nog 0,48 in rekening gebracht en daarmee was alles in orde dachten we.  

Nu blijkt dat al die tijd KPN nog maandelijks een bedrag afschrijft
Vanaf Mei 2019
1x €19,50
Daarna 13 x €17,00
En 7 x 18,00
Totaal €366,50 

Ik ben ervan overtuigd dat deze bedragen ten onrechte afgeschreven zijn en ontvang daarom het totaalbedrag van € 366,50 graag terug op onze rekening. 

Natúúrlijk hoop ik dat u het met bovenstaande eens bent en het bedrag terug stort. 

Als u het er niet mee eens bent ontvang ik graag de volgende zaken: 

- Het door ons ondertekende contract op basis waarvan jullie menen deze bedragen af te mogen schrijven 

- De algemene voorwaarden waar wij accoord mee zijn gegaan zijn waarin staat dat als het Telfortabonnement eindigt, het Digitenneabonnement doorloopt. 

Met vriendelijke groet 
Connie Tuijl

NB Ik heb hier al contact opgenomen hierover  met de klantenservice van KPN. De klantenservicemedewerker zou het abonnement stopzetten en mijn terugstortverzoek als ticket aanmaken. Van beide heb ik geen bevestiging gehad omdat ik vermoed dat kpn ons e-mailadres niet heeft aangezien we geen klant waren van kpn maar van Telfort.

Dag @Ctuijl, Welkom op ons KPN Forum. Excuses voor de late reactie. We hebben het erg druk hier tegenwoordig. Als je nog geen andere acties hebt ondernemen, kijk ik graag met je mee. Kun je de abonnementsgegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 
Ik hoor graag van je:innocent:


Excuses! Ik heb over de laatste zin heen gelezen:see_no_evil:. Ik ga ervanuit dat je inmiddels iets gehoord hebt over het ticket. Laat het anders maar weten. Als ik de gegevens heb, kan ik alles controleren en je informeren. 


Tussendoor wel nog contact gehad.  Opzegging en klacht zijn inmiddels bevestigd maar nog geen reactie gehad. Zou max 10 dagen duren dus ben nog in afwachting. Ik hoop dus snel een positieve reactie te krijgen. Gr C. Tuijl


Beste Lisa,

Helaas nog steeds niks vernomen over deze klacht. Graag een reactie van je bevindingen 

 

Gr Connie Tuijl 


…..Kun je de abonnementsgegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 
Ik hoor graag van je:innocent:

Ik kijk graag mee. Zonder gegevens wordt dit lastig. Zou je mij nog willen voorzien van de gegevens zoals ik heb aangegeven in mijn eerste bericht? 
Hoor graag. 


Inmiddels gegevens ingevuld in profiel. Wel via messenger nu reactie gekregen dat klacht is gesloten zonder dat ik daarover bericht heb gehad. Zou uit coulance 6 maanden teruggestort zijn maar heb daar zelf niets over vernomen enook nog niet afgeschreven gezien 🤨🤨🤨


@Ctuijl Bedankt voor je gegevens: Notitie klacht: “Bij aangaan van de Digitenne heeft klant altijd een aparte factuur gekregen aldus een apart contract. Dat het Telfort abonnement word opgezegd betekent niet dat automatisch ook Digitenne wordt beëindigd omdat het een los product is. Uit coulance alleen de laatste 6 maanden gecrediteerd. Klacht gesloten”
Ik zie dat de credit is verwerkt. In maart ontvang je de slotnota met de credit. 


Bedankt voor het uitzoeken. Blijft toch raar dat ik als klachtindiener zelf niks hoor als n klacht gesloten wordt. Ben het er nog steeds niet mee eens, maar het is wat het is. Zie het coulancebedrag dan wel tegemoet.