Beantwoord
Ontvangst van NPO 1,2,3 op Xoro7620
Haarlem; Op vrijdag 2 augustus op je advies een XOro HRT7620 gekocht. En op 3 augustus na veel ergernis weer naar Amazon geretourneerd. Op mijn tv en dvd/videorecorder zijn geen HDMI aansluitingen. Wel scart-aansluitingen. Na de Xoro via scart-kabels te hebben aangesloten kreeg ik bij zender zoeken (bij de commerciële zenders) “geen ontvangst; versleuteld” in beeld. Mijn bedoeling was echter alleen NPO1,2,3 en NH te ontvangen. De kanalen (???, 191, 192, 193) kreeg ik niet in beeld en kon deze dus ook niet selecteren. Navraag bij een tv-winkel leerde mij dat de ontvangst hier in Haarlem niet meer mogelijk is (alleen via Ziggo-gecertificeerde providers). Is dat waar? Als ik toch weer een poging met een XOro HRT7620 waag. Hoe moet ik die dan upgraden? Via pc/laptop? Hoe krijg de relevante kanalen in beeld zodat ik die kan kan selecteren? Of is überhaupt niet mogelijk? NB mijn dvd.videorecorder heeft een in/uitgang voor de antenne, de xoro alleen maar een antenne ingang en één scart-aansluiting. (vorige receiver had 2 scart-aansluitingen)
Beste antwoord door Hans-Eric
Beste Peter, Noordzee en Nadja,
Gelukt, gelukt, gelukt!!! Nogmaals bedankt. Inderdaad een fluitje van een cent. Het hele eiereten was alles rechtstreeks (receiver>tv) verbinden en geen tussenkomst van DVD/videorecorder. Dus ook de antenne niet doorlussen. Ook de opname/weergave met SSD drive werkt prima.
Ik moet zeker wel alles uitschakelen (op stand-by zetten) om de SSD-drive ongestraft te ontkoppelen???
Tweede vraag: als ik de receiver ontkoppel van het lichtnet gaan dan alle data verloren? Dit deed ik namelijk altijd ’s nachts bij mijn vorige receiver van “Online” (digitenne). Alle data (instellingen, maar ook geprogrammeerde uitzendingen) bleven gehandhaafd!!!☺️
Bekijk origineelGelukt, gelukt, gelukt!!! Nogmaals bedankt. Inderdaad een fluitje van een cent. Het hele eiereten was alles rechtstreeks (receiver>tv) verbinden en geen tussenkomst van DVD/videorecorder. Dus ook de antenne niet doorlussen. Ook de opname/weergave met SSD drive werkt prima.
Ik moet zeker wel alles uitschakelen (op stand-by zetten) om de SSD-drive ongestraft te ontkoppelen???
Tweede vraag: als ik de receiver ontkoppel van het lichtnet gaan dan alle data verloren? Dit deed ik namelijk altijd ’s nachts bij mijn vorige receiver van “Online” (digitenne). Alle data (instellingen, maar ook geprogrammeerde uitzendingen) bleven gehandhaafd!!!☺️
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.