Skip to main content

Ik sta op een camping in Huijbergen tussen de bomen, alle Digittene zenders 100% behalve 1,2 en 3. Met de decoder kon ik zender sterkte zien maar met de CI module niet. Of mis ik wat?

 


Hoi Peter,
er staat H.265 in de specs. Dus dan maar de decoder omruilen?

 


😀

Toch ook maar even gecheckt via de pagina (zie link).

En ook volgens die site is ie geschikt voor gebruik met de module. (Overigens maakt het voor beeldkwaliteit echt geen bal uit. Je hebt alleen geen los kastje.)

Dus een decoder omruilen kan best.


Hoi Peter,

Dan ga ik dat doen na de kerstdagen.

Via mijn kpn krijg ik het niet voor elkaar dus ga ik naar de winkel. Eerlijk gezegd durf ik het ook geen 2de keer ik kreeg een 2de Digitenne abonnement daarmee.

Groeten Wim 


Bij mijn weten is beide alweer een tijdje mogelijk. 

Dit kan inderdaad weer. Je kan dit via MijnKPN wijzigen.  Waar loop je precies tegenaan? Anders mag het ook telefonisch via 0800-0402. Hoef je niet speciaal naar de winkel.


Hoi Bart,

Bedankt voor de reactie.

Maar ik ga wel naar de winkel in Leidschendam 

Komt goed.

Groeten Wim 


Helemaal prima. Mocht je toch vragen krijgen, laat het dan weten. 


Hoi,

Vandaag in de kpn winkel een ci module besteld, nu maar afwachten of het werkt. Kan ik hier na installatie de module activeren met jullie hulp?

Groeten Wim 


Het is niet zo heel moeilijk. 

Eerst de antenne met de bijgeleverde power inserter aansluiten. Voeding van Power inserter kan met een usb aansluiting van je tv. De losse 230 volt adapter kun je opbergen of ergens anders voor gebruiken. Weggooien is zonde.

Vervolgens laat je de tv zenders zoeken. Philips afstandsbediening,  huisje, ⚙️ configuratie, zenders zoeken

Dáárna steek je de module in het vakje daarvoor. Als de tv niet werkt op RTL 4 (bv “module niet geplaatst” melding) dan even omdraaien. Hij kan op 2 manieren maar werkt maar op 1. Hier (Sony tv) moest ie erin met het groene label naar de muur.


Hoi Peter,

Nu maar op tante pos wachten 

Bedankt zover, als het werkt wordt de 2de decoder ook een CI module.

Groeten Wim 

 


Hoi,

Tante pos was geweest en rap de spullen geïnstalleerd.

Prachtbeeld maar ik mis een paar RTL zenders waaronder 4 etc. Een andere keer weer is overnieuw installeren. 

Groeten Wim 


Het valt en staat met de antenne. 

Opstelling binnen is altijd het minst. Buiten is beter. Vrij 'zicht' op de zendmast, waarbij ook de hoogte en uitrichten van de antenne een rol speelt. En soms een gevoeliger type dan kpn levert. 


Hoi Peter,

Ik ga overnieuw installeren, maar eerst met decoder de antennerichting en ontvangst sterkte bekijken dat werkt ook als de decoder al uitgeschakeld is met de NPO zenders.. 

Groeten Wim 


Hoi @sailorwim 

Als dat een zxv7200 is.... Die heeft een manco met betrekking tot de sterkte. Als mijn tv voor 97 % aangeeft, dan geeft de kpn ontvanger 64 % sterkte aan. Ik beschouw op de kpn ontvanger dus 65 Als zijnde 'volle bak'. 

De zxv bij een vriend van mij geeft 65 %. Op nog geen km van de mast die je uit het raam ook ziet staan. 

De signaal kwaliteit wordt wel goed aangegeven. 


Hoi Peter,

Met het bijgevoegde antenne verlengsnoer de antenne aan de andere kant van de vensterbank gezet.

Volgende dag alle RTL zenders erbij.

Oude decoder opgestuurd met antenne etc.

Volgende week de andere decoder omruilen voor een CI module.

Groeten Wim