Skip to main content

Sinds februari werkt de knop of functie Timer rec. in de EPG niet meer. Ik kan nog wel handmatig tijden en zender nummer invoeren via het opname menu, maar het werkt dus niet meer via de EPG waarin je dan een programma selecteert en je de knop ziet. Waardoor komt dit en heeft iemand een oplossing? Ik maak gebruik van de free-to-air optie van digitenne met alleen NPO1,2,3. Direct via de Televisie, zonder kastje of insteekkaart. Tot afgelopen februarie 2025 werkte dit sinds 2015 prima.

Heb je een harddisc aan je tv hangen?

Waardoor komt dit en heeft iemand een oplossing? Ik maak gebruik van de free-to-air optie van digitenne met alleen NPO1,2,3. Direct via de Televisie, zonder kastje of insteekkaart. Tot afgelopen februarie 2025 werkte dit sinds 2015 prima.

Op 20 februari is er een nieuwe epg provider voor Digitenne en KPN TV. Ik vrees met grote vrezen dat ze daar met Digitenne geen rekening hebben gehouden aangezien de door kpn geleverde apparatuur, en de meeste in het vrije veld, geen opnemen ondersteunen.

Wat zou er dan anders zijn aan die EPG informatie dat TV's daar niet mee om kunnen gaan?

Ik heb ook alleen de FTA zenders, op mijn Vu+ ontvanger kan ik nog prima via de EPG opnames inplannen.

Klopt ik heb een HDD aan de TV aangesloten.

Ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik las ergens op het forum dat er rond februari iets veranderd is met de EPG dienstverlening. Er is sinds die tijd geen programma informatie op de Radio meer. Dat is wat ik kon vinden, maar over Timer Rec. kan ik niks vinden. De winkel waar ik de TV ooit kocht wist het ook niet en dacht ook aan veranderde dienstverlening op de EPG. Ondertussen heb ik een update op de TV geinstalleerd, maar dat had geen effect.

Hallo ​@Kramto ,

Ik heb geen ervaring (want geen interesse) met opnemen via DVB-T2. Maar ik weet wel dat de functies van de EPG verschillend kunnen zijn op de diverse soorten ontvangers/TV's.

Ik heb ook alleen de FTA zenders, op mijn Vu+ ontvanger kan ik nog prima via de EPG opnames inplannen.

En dit bevestigd dat. 

Kortom: Wil je dit oplossen, dan zul je eens een losse ontvanger moeten proberen die DVB-T2 kan ontvangen. En niet rechtstreeks via jouw huidige TV.

Want de kans dat de oude EPG (van de vorige leverancier) weer terugkomt, is te verwaarlozen. 

Bedankt voor het meedenken. Helaas is er blijkbaar geen makkelijke oplossing. Conclusie is volgens sommigen dat EPG veranderd zou zijn en wat vervolgens de oorzaak zou kunnen zijn van het niet meer samen werken met mijn huidige apparaat voor de knop Timer rec., terwijl het volgens een ander op een apparaat van hem nog wel functioneert. Een ander apparaat kopen is jammer genoeg niet de oplossing waar ik op had gehoopt of waar ik wat mee kan. Het kind is met het badwater weggegooid met de EPG verandering.
Nogmaals bedankt voor de reacties.

Over welk televisie hebben we het. Merk en type is dan wel handig. Dan kan een moderator, die hier nog wel komt, dit doorspelen naar de betreffende afdeling (voor de epg naar digitenne).

Wat ik wel weet is dat het dezelfde epg is als op KPN TV.

Reageer